29/03/2024

نائومی اوساکا با شکست ژنگ سایسای به دور سوم اوپن استرالیا صعود کرد

  • توسط سروش
  • 23/01/2020
  • 0

نائومی اوساکا ، مدافع عنوان قهرمانی اوپن استرالیا به روند خوبش در این رقابت‌ها ادامه داد و موفق شد تا با نتایج ۶-۲ و ۶-۴ ژنگ سایسای را شکست دهد و به دور سوم صعود کند.

صعود نائومی اوساکا به دور سوم اوپن استرالیا

نائومی اوساکا بعد از پایان این بازی گفت:

وقتی که او دست بالاتر را در اختیار داشت، تلاش زیادی می‌کردم تا به بازی برگردم و مردم هم به سبب شرایط موجود تشویق بیشتری می‌کردند. نسبت به وضعیت موجود اعتراض داشتم و به همین دلیل (البته بدون فکر) راکتم را پرت کردم. با این وجود در نهایت موفق شدم.

بانوی شماره یک سابق دنیای تنیس هنوز یک ست را هم در رقابت‌های امسال اوپن استرالیا از دست نداده؛ او بعد از اینکه روز دوشنبه خیلی زود ماری بوزکووا را از پیش‌رو برداشت، امروز هم طی ۸۰ دقیقه ژنگ را در مارگارت کورت آره‌نا شکست داد. شانس سوم قهرمانی در این رقابت‌ها بازی را در هوای طوفانی شهر ملبورن آغاز کرد و پس از کش و قوس‌های فراوان، سرانجام به کمک تمرینات سختی که در این مدت انجام داده به برتری ۵-۲ در ست نخست بازی دست یافت. او در مورد شرایط آب و هوایی بازی در کنفرانس مطبوعاتی گفت:

واقعا احساس خیلی بدی نداشتم. نمی‌خواهم از تورنمنت خاصی نام ببرم اما چندین تورنمنت هستند که به سبب طوفانی بودنشان بسیار معروف هستند. در مقایسه با آن‌ها، اینجا چندان بد نیست.

نائومی اوساکا در پاسخ به اینکه از مدافع عنوان قهرمانی بودن در یک گرند اسلم چه احساسی دارد، گفت:

بعد از تجربه‌ای که در یو اس اوپن داشتم، حالا شاهد اتفاقاتی تکراری هستم. به چشم یک تورنمنت جدید به اینجا نگاه می‌کنم. تنها نکته‌ای که تغییر کرده احتمالا بیشتر شدن علاقه تنیسورها به شکستم می‌باشد. بعد از تورنمنت سال گذشته با این موضوع معامله نکردم و حالا فکر می‌کنم که چالش جذابی در پیش دارم. اینکه اغلب تنیسورها می‌خواهند بهترین خودشان را مقابل من به نمایش بگذارند، موحب بهتر شدنم می‌شود.

نائومی اوساکا

ژنگ سال ۲۰۱۹ را بسیار خوب پشت سر گذاشت و موفق شد تا بزرگترین افتخار دوران ورزشی‌اش را با قهرمانی در رقابت‌های Mubadala Silicon valley Classic در سن خوزه به دست آورد. جالب اینکه او دست از رقابت با اوساکا بر نداشت و حتی وقتی ۴۰-۰ از نائومی عقب بود به بازی برگشت و این تنیسور ژاپنی سرانجام در چهارمین ست پوینتش به پیروزی رسید‌‌‌. در ست دوم بازهم شاهد مجموعه‌ای از برک‌های دو تنیسور بود؛ هرچند که با توجه به شروع ناامیدکننده اوساکا، این بار ژنگ بود که با نتیجه ۴-۲ از حریفش پیش افتاد. در حالی‌که همه برای ست تعیین‌کننده سوم آماده می‌شدند، اوساکای ۲۲ ساله با پیروزی در سه گیم متوالی بار دیگر به بازی برگشت و کنترل کار را به دست گرفت. وی ادامه داد:

تنها می خواستم به جنگیدن ادامه دهم. می‌دانستم که سه سته شدن چنین دیداری چه سختی‌هایی را در پی دارد. بنابراین نمی‌خواستم تا این بار کارم دشوار شود.

شانس سوم قهرمانی در این رقابت‌ها تنها به یک مچ پوینت نیاز داشت تا به لطف دبل فول ژنگ برنده این دیدار شود. او در مجموع ۲۰ ضربه وینر زد، ۳۰ بار خطا کرد و شش بار حریفش را برک کرد، نیمی از امتیازات برگشتی ممکن را به دست آورد و اجازه کسب تنها پنج امتیاز را به ژنگ در سروهای دومش داد. بین اوساکا و هفته دوم این رقابت‌ها تکرار دیدار یو اس اوپن با کوکو گوفِ آمریکایی، قرار دارد که پیش‌تر دومین پیروزی‌اش مقابل ونوس ویلیامز را در ابتدای این هفته به دست آورده بود. اوساکا در این باره گفت:

نمی‌دانم که در حال حاضر چگونه در مورد این موضوع فکر کنم زیرا باید بازی‌های کوکو را دوباره تماشا کنم.

اوساکا و گوف در دور سوم اوپن استرالیا زیر نور ورزشگاه آرتور اش به مصاف هم رفتند و اوساکا بعد از پیروزی مقابل گوف ۱۵ ساله به همراه او در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار