25/04/2024

صعود نائومی اوساکا به دور یک چهارم نهایی مسابقات بریزبین

  • توسط سروش
  • 11/01/2020
  • 0

سید سوم مسابقات تنیس بین‌المللی بریزبین یعنی نائومی اوساکا در مرحله یک هشتم نهایی در حالی که یک ست از سوفیا کنین عقب افتاده بود با استفاده از سرویس‌های قدرتمند خود به پیروزی رسید تا تعداد پیروزی‌های پیاپی خود را به ۱۳ برد برساند. این تعداد برد متوالی در دوران حرفه‌ای اوساکا یک رکورد محسوب می‌شود.

پیروزی نائومی اوساکا برابر کنین

نائومی اوساکا که بخت سوم تورنمنت تنیس بین‌المللی بریزبین است در دقایق آخر به بازی بازگشت و در نهایت موفق شد در دیداری که دو ساعت و ۲۱ دقیقه طول کشید و کاملاً هیچان‌انگیز بود، سوفیا کنین را با نتیجه ۶-۷ (۳)، ۶-۳، ۶-۱ شکست بدهد و برای دومین سال متوالی به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند. نفر اول تنیس زنان ژاپن در این دیدار ۱۸ ضربه ایس زد و ۴۲ ضربه وینر داشت تا در دومین بازی خود مقابل کنین به پیروزی برسد. اوساکا پیش از این، پنج سال پیش در اولین دیدار خود برابر کنین در مرحله دوم انتخابی مسابقات ورو بیچ شکست خورده بود. آن زمان اوساکا ۱۷ ساله و نفر ۴۱۲ جهان بود و رقیب آمریکایی تنها ۱۶ سال داشت. اوساکا در حالی سیزدهمین پیروزی پیاپی خود را ثبت کرد که در دو تورنمنت اوزاکا و پکن در فصل اخیر به قهرمانی رسیده بود و در مسابقات WTA Finals شنژن هم یک پیروزی کسب کرده بود تا آنکه در دیدار دوم به‌علت مصدومیت شانه از ادامه رقابت‌ها کناره‌گیری کرد. به همین ترتیب پروند سال ۲۰۱۹ برای تنیسور ژاپنی به پایان رسید تا آنکه با برد مقابل کنین توانست به روند پیروزی‌های پیاپی خود ادامه بدهد. اوساکا پس از این دیدار با حس رضایت گفت:

در تمام طول بازی من خیلی خوب سرویس می‌زدم پس من بابت این پیروزی خیلی خوشحالم. از زمانی که آن مصدومیت شانه در ماه اکتبر مجبورم کرد که از مسابقات WTA Finals کناره‌گیری کند دیگر نتوانستم بر روی سرویس زدنم تمرین کنم. پس احساس می‌کنم هر سرویسی که زدم باید مهم شمرده شود. سرویس‌های من در این بازی خیلی خوب جواب دادند.

نائومی اوساکا

اوساکا که در طول این بازی رفته‌رفته بهتر بازی کرد، در گفتگو با خبرنگاران اعتراف کرد کرد درباره بازگشت خود به شک افتاده بود:

با پیشروی در بازی همه‌چیز بهتر شد. تنها کافی بود که من بر روی زمان‌بندی و همچنین سرعت سرویس‌های کنین کار کنم. در ست اول، همیشه در ذهن خود به این فکر می‌کردم که او ممکن است سرعت سرویس خودش را بالا ببرد پس دلم نمی‌خواست زمانی که سرویس او را بازمی‌گرداندم به دام بیفتم. در نتیجه، در ست دوم و سوم متوجه شدم که احتمالاً باید بر روی واکنش‌های خودم کار کنم و تا این حد تعلل نداشته باشم.

اما سوفیا کنین که روحیه جنگندگی خود را به خوبی به نمایش گذاشت، در تمام مدت ست اول از حریف خود عقب افتاده بود تا آنکه در دقایق آخر، زمانی که ۴-۵ عقب بود، چهار ست پوینت اوساکا را سیو کرد و پس از آن شش امتیاز پیاپی آورد و توانست به بازی بازگردد و در تای بریک به پیروزی برسد. اما اوج بازی کنین همین بود و در دو ست بعدی نتوانست عملکرد خوب خودش را تکرار کند. اما نائومی اوساکا باید در گام بعد و در مرحله یک چهارم نهایی برابر سید شمار شش مسابقات یعنی کیکی برتنز قرار بگیرد. برتنز خود در دیداری که دو ساعت طول کشید توانست آنت کنتاویت را با نتیجه ۶-۳، ۲-۶ و ۷-۵ از پیش رو برداشت. اوساکا در رابطه با برنتز گفت:

من چندبار با برتنز تمرین کرده‌ام اما آن تمرینات رو زمین رسی بودند و نباید برایم محاسبه شوند. او خیلی خوب سرویس می‌زند. احتمالاً قرار است یک بازی بسیار سخت دیگر برای من باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار