26/04/2024

نائومی اوساکا ، فیم فیستت را به عنوان مربی جدیدش معرفی کرد

  • توسط سروش
  • 18/12/2019
  • 0

نائومی اوساکا ، قهرمان دو دورۀ گرند اسلم‌ها سرانجام فیم فیستتِ بلژیکی را به عنوان مربی جدید خود انتخاب و معرفی نمود.

فیم فیستت ، مربی جدید نائومی اوساکا

تنیس باز 22 سالۀ ژاپنی که در سال‌های 2018 و 2019 به ترتیب دو عنوان قهرمانی مسابقات گرند اسلم‌های یو اس اوپن و اوپن استرالیا را به دست آورده است، پس از چند ماه بلاخره مربی خود را انتخاب نمود تا با تفکری جدید در مسابقات فصل آینده تنیس حاضر گردد. فیم فیستتِ بلژیکی که نامی مشهور در عرصۀ مربی‌گری تنیس است، هدایت اوساکا را در رقابت‌های سال 2020 برعهده خواهد گرفت. مدافع عنوان قهرمانی مسابقات اوپن استرالیا حال با مربی جدیدش گام به نخستین گرند اسلم فصل در ملبورن استرالیا می‌گذارد. نائومی اوساکا که هم‌اکنون در جایگاه شمارۀ چهارم برترین تنیسورهای زن در رده‌بندی WTA قرار دارد، در سال گذشته و درپی نتایج سینوسی‌وارش، با سه مربی کار کرده بود. این اتفاقات پس از قطع همکاری طولانی مدت نائومی با ساشا باجین پس از دومین قهرمانی متوالی او در گرند اسلم‌ها در اوپن استرالیا رخ داده بود. پس از قطع همکاری با ساشا باجین در ژانویۀ 2019، نائومی اوساکا در ماه مارس با مربی سابق ونوس ویلیامز یعنی جرمین جنکینز اعلام همکاری نمود. جنکینز استاد سابق دانشگاه کِلِمنسون بوده که در حال حاضر مدیریت برنامه‌ریزی توسعۀ بازیکنان تنیس ایالات متحدۀ آمریکا (USTA) را برعهده گرفته است.

نائومی اوساکا پس از کسب نتایج ضعیف در مسابقات گرند اسلم اوپن آمریکا که سال گذشته موفق به قهرمانی در این بازی‌ها شده بود با جرمین جنکینز قطع همکاری کرد تا پس از ماه سپتامبر هدایت او برعهدۀ پدرش لئونارد فرانکویس باشد. اوساکا با مربی‌گری پدرش، موفقیت‌های خوبی را در تورنمنت‌های آسیایی رقم زد. او در مسابقات اوپن چین و همچنین رقابت‌های اوپن پَن پاسیفیک موفق به کسب دو عنوان قهرمانی شد. او سپس در رقابت‌های پایان فصل زنان در شیسیدویِ شنزن چین حضور یافت که البته در آن‌جا به توفیق خاصی دست نیافت و این مسابقات را با آسیب‌دیدگی از ناحیه شانه ترک نمود. حال تنیسور سابق شمارۀ یک جهان قصد دارد تا سکانِ هدایت خود را به دستانِ فیم فیستتِ سرشناس بسپارد، کسی که هدایت بازیکنان مشهور و نام‌آوری را در طول نزدیک به یک دهه برعهده داشته است.

نائومی اوساکا

فیم فیستت که متولد کشور بلژیک و 39 ساله است، از سال 2009 کار مربی‌گری را در رویدادهای تنیس زنان، آغاز کرده است. نخستین شاگرد او در همان سال، هم‌وطنش کیم کلایسترس بلژیکی بود. او با کیم کلایسترس خوش درخشید و همکاری این دو موجبات قهرمانی در سه گرند اسلم فصل را پدید آورد. در طول سال‌های 2009 تا 2011، کلایسترس سه از چهار قهرمانی تاریخ گرند اسلم‌هایش را با کمک مربی بلژیکی‌اش به دست آورد. با هدایت فیم فیستت، کلایسترس در سال 2009 و در گرند اسلم‌ یو اس اوپن موفق به کسب عنوان نخست شد. عنوانی که دومین قهرمانی او در این چنین مسابقاتی پس از گذشت پنج سال به حساب می‌آمد. سپس یک‌سال بعد و بازهم در فلاشینگ مدوز، کلایسترس توانست عنوان قهرمانی خود در نیویورک را تکرار نماید و سرانجام در سال 2011 نیز به نخستین قهرمانی‌اش در مسابقات اوپن استرالیا رسید. او همچنین در سال 2010 نیز موفق به قهرمانی در مسابقات پایان فصل تنیس زنان شده بود. عمدۀ قهرمانی‌های کلایسترس در عرصۀ تنیس با فیم فیستت به دست آمده تا بدین‌ترتیب این بانوی تنیس باز بلژیکی با چندین قهرمانی در گرند اسلم‌ها و مسابقات پایان فصل زنان، یکی از پرافتخارترین تنیسورهای زن تاریخ لقب گیرد.

پس از کیم کلایسترس، فیم فیستت در طول 10 سال با تنیسورهای سرشناس دیگری چون ویکتوریا آزارنکا، آنجلیک کربر، سیمونا هالپ، سارا اِرانی، سابین لیسکی و همچنین یوهانا کونتایِ بریتانیایی همکاری داشته است. نائومی اوساکا قرار است فصل 2020 را با تورنمنت بین‌المللی بریزبین آغاز نماید که از قضا تنیسورهای سرشناسی نیز در این مسابقات حاضر خواهند بود. مسابقات بریزبین می‌تواند محک جدی و خوبی برای همکاری فیستت و اوساکا در سال جدید، قلمداد گردد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار