19/04/2024

نائومی اوساکا : به جای لذت بردن از تنیس، نتیجه مسابقات برایم مهم بود

  • توسط سروش
  • 18/11/2019
  • 0

نائومی اوساکا تنیسور برجسته ژاپنی و نفر دوم حال حاضر برترین تنیس بازانِ زن جهان، اظهار داشته که پس از قهرمانی در رقابت های اوپن استرالیا در سال ۲۰۱۹، دیگر این رشته ورزشی به آن شکل برای او سرگرم کننده نبوده و وی از انجام این مسابقات لذتی نمی برد.

نائومی اوساکا پس از قهرمانی در اوپن استرالیا، از تنیس لذت نمی‌برد

نائومی اوساکا در ماه های اخیر سیر نزولی ای را در پیش گرفته و در رقابت های گرند اسلم ویمبلدون او در همان نخستین بازی اش مقابل یولیا پوتین تسوا از قزاقستان، با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۷ و ۴-۶ شکست خورد تا خیلی زود با این مسابقات خداحافظی نماید. بدین ترتیب او پس از مارتینا هینگیسِ سوئیسی در سال ۲۰۰۱ به اولین تنیسور سرشناس و دارای سید بالایی در مسابقات ویمبلدون تبدیل گشت که در نخستین بازی خود، شکست خورده و از گردانه این رقابت ها کنار رفته است. اوساکایِ ۲۱ ساله پیش از مسابقات ویمبلدون نیز دچار شکست ها و ناکامی های بزرگی شده است؛ وی در ماه ژوئن، جایگاه شماره یک خود را به اشلی بارتیِ استرالیایی واگذار نمود و در دور سوم رقابت های تنیس رولان گاروس (اوپن فرانسه) هم با شکست برابر کاترینا سینیاکوا از جمهوری چک، وداعی تلخ و زودهنگام با این تورنمنت معتبر دنیای تنیس داشت.

نائومی اوساکا

نائومی اوساکا در توییتی در مورد شرایط خود گفته است:

در چند ماه گذشته واقعا انجام بازی های تنیس برای من سخت و دشوار گشته است. من باید بار دیگر بیاموزم تا بتوانم از مسابقات تنیس لذت ببرم. من به جای آموختن و لذت بردن از تنیس، صرفا نتیجه مسابقات برایم مهم بوده است. این رویه معمول من تاکنون بوده است.

این ستاره ژاپنی دنیای تنیس در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به دو قهرمانی متوالی و پشت سر هم در مسابقات گرند اسلم اوپن آمریکا و استرالیا دست یافت. او در فینال مسابقات یو اس اوپن، برابر سرنا ویلیامز نامدار به پیروزی رسید و در ماه ژانویه نیز با برتری برابر پترا کویتووا در ملبورن، به مقام قهرمانی رقابت های اوپن استرالیا رسید. سیر نزولی اوساکا نیز در مسابقات مهم تنیس از تورنمنت اوپن استرالیا شروع گشت و او پس از حذف تلخ در رقابت های ویمبلدون در مصاحبه پس از بازی، با چشمانی اشک بار از جمع تنیس بازان باشگاه لندن (محل برگزاری مسابقات ویمبلدون) خارج شد. اوساکا به دلیل شرایط روحی نامناسب اش، یکی از غایبین بزرگ رقابت های تنیس سیتی اوپن نیز به حساب می آید که در حال حاضر در شهر واشینگتنِ آمریکا در حال برگزاری است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار