28/03/2024

با برتری برابر اشلی بارتی، نائومی اوساکا قهرمان مسابقات اوپن چین شد

  • توسط مینا
  • 07/10/2019
  • 0

به نظر می‌رسد نائومی اوساکا بار دیگر به روزهای اوج خود در مسابقات تنیس بازگشته است.

قهرمانی نائومی اوساکا در اوپن چین

برترین تنیسور ژاپن در رنکینگ جهانی، پس از قهرمانی هفتۀ گذشته‌اش در رقابت‌های اوپن پن پاسیفیک که در زادگاهش، شهر اوساکایِ ژاپن برگزار شد توانست به دومین قهرمانی متوالی خود، این بار در تورنمنت ۵۰۰ امتیازی پکن چین دست یابد. او با برتری برابر اشلی بارتی، نفر نخست تنیس بانوان در رده‌بندی WTA موفق به انجام چنین کاری شد. حال نائومی اوساکا با این دو قهرمانی می‌تواند تا حدودی درصدد فراموش کردن تابستان ناامید کنندۀ خود می‌باشد. اوساکا در دیدار پایانی مسابقات اوپن چین، رودروی اشلی بارتی از استرالیا قرار گرفت و موفق شد با حساب ۲-۱ و نتایج ۳-۶، ۶-۳ و ۶-۲ به پیروزی برسد تا به مقام قهرمانی این رقابت‌ها برسد. تورنمنت آسیایی پکن چین رسماً با دیدارهای پایانی مردان و زنان به کار خود در سال ۲۰۱۹ پایان داد. در بخش مردان نیز دومینیک تیم از اتریش با پیروزی ۲-۰ و نتایج ۳-۶، ۶-۴ و ۶-۱ مقابل استفانوس تسیتسیپاس از یونان توانسته بود به مقام قهرمانی این تورنمنت دست یابد. فاتح دو گرند اسلم اوپن آمریکا در سال ۲۰۱۸ و اوپن استرالیا در ۲۰۱۹ پس از فتح مسابقات اوپن چین در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت:

صادقانه بگویم، تمام فکر و ذهنم درگیر این شده بود که چگونه می‌توانم در این مسابقه به پیروزی برسم. شاید به همین خاطر هم بود که پس از پایان بازی، این‌قدر احساساتی شدم. ست اول را وقتی به حریفم واگذار کردم، در اندیشۀ این بودم که ست دوم را با فکر و تمرکز بیشتری به پیش ببرم. در ست سوم نیز تنها کاری را که باید به سرانجام می‌رساندم را انجام دادم.

اوساکا مهم‌ترین بازیکن ژاپنی حاضر در تورنمنت پکن بود و پس از ناکامی‌هایی که در سال جاری و دو قارۀ اروپا و آمریکا کسب کرده بود، در تورهای آسیایی خوش درخشید و توانست دومین جام قهرمانی متوالی خود در مسابقات حرفه‌ای تنیس در آسیا را به دست آورد.

نائومی اوساکا

تنیسور ۲۱ سالۀ ژاپنی دراین‌باره می‌گوید:

هدف اصلی‌ام قهرمانی در این مسابقات بود. چرا که من چند ماه بد و اسفناک را در رقابت‌ و تورنمنت‌های مختلف تجربه کردم. من در یو اس اوپن که سال قبل موفق به قهرمانی در آن شده بودم، ناکام بودم و واقعا در مورد این ناکامی‌ها فکر کردم. این احساس به من دست داد که باید کاری که لازم باشد را انجام دهم. شکست‌های متوالی در مسابقات تنیس، یک احساس تحقیر را در من به وجود آورده بود و به همین دلیل مصمم بودم و انگیزۀ زیادی داشتم که در اینجا به قهرمانی برسم.

اوساکا در بازی پایانی مسابقات اوپن چین و در ست نخست برابر قهرمان رقابت‌های گرند اسلم اوپن فرانسه (رولان گاروس) شروع لرزانی داشت، اما حکایت ست دوم و سوم این بازی کاملا متفاوت بود. تنیسور ژاپنی به خوبی توانست به بازی برگردد و نبض و کنترل این دیدار سخت را به دست گیرد. به نظر می‌رسید اوساکا بهتر از بارتی به شرایط آب و هوایی این دیدار که به وقت محلی و در شب برگزار می‌شد خو پیدا کرده بود. شرایطی که از نظر حریفش باعث کاهش راندمان او شده بود. بانوی شمارۀ یک دنیای تنیس در هفتۀ گذشته موفق به صعود به مرحلۀ نیمه نهایی مسابقات ووهان چین شده بود و امیدوار بود که بتواند در این بازی‌ها به قهرمانی برسد. اوساکا در ادامۀ صحبت‌هایش اظهار داشت:

من تحلیل‌گر نیستم، پس از من نخواهید که به شما بگویم که آیا شرایط آب و هوایی و یا مسائل دیگر به پیروزی من در این دیدار کمک کرده است یا نه.

نائومی اوساکا همچنین با تشکر از پدرش که در این بازی‌ها به عنوان مربی در کنارش حضور داشت نیز گفت:

او آنقدر مرا تحریک کرد تا باعث عصبانیتم شود و همین عصبانیت بود که من به عنوان ابزاری برای موفقیتم بهره بردم. البته تماشای مسابقات، او را تحت فشار قرار می‌دهد. فکر نمی‌کنم این موضوع برای مدت طولانی، ادامه بیابد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار