19/04/2024

حذف آنجلیک کربر و صعود اشلی بارتی و نائومی اوساکا به دور سوم اوپن چین

  • توسط مینا
  • 02/10/2019
  • 0

دور دوم تورنمنت ۵۰۰ امتیازی اوپن چین با صعود بخت اول قهرمانی این رقابت‌ها یعنی اشلی بارتی استرالیایی پیگیری شد. نائومی اوساکا نیز همانند بارتی موفق عمل کرد و کربر نیز در ادامۀ نتایج ضعیف چند ماه اخیر خود، از گردانۀ مسابقات بیجینگ کنار رفت.

صعود نائومی اوساکا و سیمونا هالپ به دور بعد

نائومی اوساکا ، شانس چهارم قهرمانی در مسابقات اوپن چین، با یک بازی چشم‌نواز موفق به پیروزی برابر آندره‌آ پتکوویچ از آلمان شد. در دیداری که تنها ۵۹ دقیقه به طول انجامید، نائومی اوساکا توانست در دو ست پیاپی و با امتیازات ۶-۲ و ۶-۰ مقابل پتکوویچ ۳۲ ساله به پیروزی برسد و راهی دور سوم این رقابت‌ها شود. برترین تنیسور ژاپنی رنکینگ جهانی زنان، هفتۀ قبل نیز موفق به قهرمانی در مسابقات پن پاسیفیک در زادگاهش، شهر اوساکایِ ژاپن شده بود. نائومی اوساکا در دیدار برابر پتکوویچ، ۲۱ ضربۀ وینر را به ثبت رسانید و تنها ۱۱ خطا داشت. ضمن اینکه او توانست ۵ امتیاز مستقیم از سرویس‌هایش نیز به دست آورد که این آمار برای تنیسور آلمانی به عدد ۰ می‌رسید. این دو تنیسور یکبار دیگر نیز مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند که آن بازی با پیروزی پتکوویچ به پایان رسیده بود. در سال ۲۰۱۴ و مسابقات اوپن استنفورد، این آندره‌آ پتکوویچ بود که موفق به پیروزی مقابل نائومی اوساکا شده بود و حال فاتح دو گرند اسلم‌ دنیای تنیس توانست انتقام آن دیدار را نیز با این پیروزی از رقیب آلمانی‌اش بستاند. اوساکا در دور سوم رقابت‌های اوپن بیجینگ باید به مصاف آلیسون ریسک آمریکایی برود. ریسک در دور دوم توانسته بود با حساب ۲-۱ و با نتایج ۶-۳، ۳-۶ و ۶-۴ مقابل آجلا تومل‌جانوویچ از استرالیا به پیروزی برسد تا حریف اوساکا در مرحلۀ یک هشتم پایانی شود. نائومی اوساکا پس از پیروزی برابر پتکوویچ گفت:

سعی کردم بازی سریع و محکمی را به نمایش بگذارم. حریفم تمایل بسیاری داشت که به تور نزدیک شود و به نظرم به خوبی توانستم در برابر او بازی کنم.

نائومی اوساکا

در دیگر دیدار مهم برگزار شده از دور دوم مسابقات اوپن چین، اشلی بارتی استرالیایی که در ردۀ نخست رنکینگ جهانی تنیس زنان قرار دارد، توانست با پیروزی برابر یولیا پوتین‌تسوا از قزاقستان راهی مرحله یک هشتم پایانی شود. در این دیدار که ۷۵ دقیقه به طول انجامید، شانس اول قهرمانی این مسابقات موفق شد در دو ست متوالی و با نتایج ۶-۴ و ۶-۲ از سد پوتین‌تسوا عبور کند و راهی دور سوم تورنمنت ۵۰۰ امتیازی بیجینگ چین شود. بارتی در هفته گذشته و مسابقات ووهان چین توانسته بود تا مرحلۀ نیمه نهایی آن رقابت‌ها نیز بالا بیاید که در آنجا با شکست برابر آرینا سابالنکا از صعود به دیدار پایانی بازمانده بود. فاتح مسابقات گرند اسلم اوپن فرانسه (رولان گاروس)، برای دومین بار است که در رقابت‌های اوپن چین حضور پیدا می‌کند. او که در سال ۲۰۱۷ و در مرحلۀ دوم این مسابقات با شکست برابر الینا اسویتولینا خیلی زود از گردانۀ بازی‌ها حذف شد، امیدوار است که بتواند به مقام قهرمانی این تورنمنت آسیایی برسد. اشلی بارتی در دور سوم مسابقات اوپن چین و برای صعود به دور یک چهارم نهایی، رودروی ژنگ سای‌سای از کشور چین قرار می‌گیرد. تنیسور چینی در دور قبل توانسته بود با حساب ۲-۰ و با امتیازات ۶-۳ و ۶-۱ از سد اسلون استفنز آمریکایی بگذرد. بارتی پس از صعود به دور سوم رقابت‌های آزاد چین در جمع خبرنگاران گفت:

مسابقۀ خوبی بود و توانستم بازی محکمی را برابر حریفم انجام دهم. مواقعی از بازی بود که تنیس خوبی به نمایش گذاشتم و هر از گاهی نیز دچار چالش جدی برابر رقیبم می‌شدم. خوشحالم که توانستم پیروزی این دیدار شوم و به دور بعد صعود کنم. در این گونه مسابقات، اگر می‌خواهید به پیروزی برسید باید صبور باشید و منتظر توپ مناسبی باشید که با آن بتوانید به امتیاز برسید.

آنجلیک کربر آلمانی یکی دیگر از تنیسورهای مطرح حاضر در این مسابقات بود که با شکست برابر پولونا هرکوگ از اسلوونی نتوانست به دور بعد این رقابت‌ها صعود کند. کربر به هیچ وجه در سال ۲۰۱۹ موفق عمل نکرده و برخلاف سال ۲۰۱۸ که توانسته بود به قهرمانی در گرند اسلم ویمبلدون برسد، با حذف زودهنگام در این تورنمنت نیز به شمار ناکامی‌های خود در فصل کنونی رقابت‌های تنیس افزود. کربر در دیداری که ۷۸ دقیقه به درازا کشید در دو ست متوالی و با نتایج ۶-۴ و ۶-۲ مغلوب تنیسور اسلوونیایی شد تا خیلی زود سفر آسیایی او به کشور چین به پایان برسد. هرکوگ با این پیروزی در دور بعد باید به مصاف کیکی برتنز از کشور هلند برود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار