20/04/2024

نائومی اوساکا در مسابقات اوپن پان پاسیفیک ژاپن به قهرمانی رسید

  • توسط مینا
  • 22/09/2019
  • 0

سید برتر مسابقات اوپن پان پاسیفیک ژاپن یعنی نائومی اوساکا ، دومین عنوان قهرمانی فصل خود را در شهر محل تولدش با پیروزی در دو ست پیاپی برابر آناستازیا پاولیوچنکووا به‌دست آورد.

قهرمانی نائومی اوساکا در تنیس پان پاسیفیک

روز یکشنبه نائومی اوساکا موفق شد یک جام قهرمانی معتبر مسابقات WTA را در شهر پدری خود بالای سر ببرد. سید شماره یک مسابقات اوپن پان پاسیفیک با نتایج ۶-۲، ۶-۳ از سد آناستازیا پاولیوچنکووا از کشور روسیه عبور کرد تا مقام قهرمانی را کسب کند. اوساکا در کنفرانس خبر پس از پایان مسابقه به رسانه‌ها گفت:

من شدیدا خواهان کسب قهرمانی در این تورنومنت بودم فکر می‌کنم چیزی که از این تورنومنت یاد گرفته‌ام این است که بر روی هر امتیاز تمرکز کنم و فقط انرژی مثبت بسیار زیادی داشته باشم.

نائومی اوساکا که در حال حاضر رده چهارم رنکینگ تنیس زنان را در اختیار دارد، زمانی که این تورنومنت در توکیو برگزار می‌شد، در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ دوبار مقام دوم را کسب کرد اما این ‌بار و با برگزاری مسابقات در شهر اوزاکا، قهرمان دو دوره گرند اسلم بدون آن‌که حتی یک ست را در تمام طول هفته برگزاری مسابقات از دست بدهد، قهرمانی را جشن گرفت. شماره یک اسبق جهان از زمانی که دومین گرند اسلم پیاپی خود را در ماه ژانویه و در مسابقات اوپن استرالیا بالای سر برد دیگر هرگز طعم قهرمانی را نچشیده بود تا آن‌که روز یکشنبه دومین عنوان خود در سال ۲۰۱۹ را با غلبه بر شماره ۴۱ جهان یعنی پاولیوچنکووا کسب کرد. پاولیوچنکووا پیش از این در سال ۲۰۱۷ نیز مقام دوم همین مسابقات را به‌دست آورده بود. جدال فینال اوپن اوساکا یک ساعت و نُه دقیقه طول کشید. اوساکا با این برد، انتقام شکست خود در دیدار قبلی با پاولیوچنکووا را گرفت. تنیسور روس در سال ۲۰۱۷ و در مسابقات هنگ کنگ سید برتر یعنی نائومی اوساکا را در دوست پیاپی شکست داده بود و قهرمانی آن تورنومنت را در کارنامه ثبت کرد.

نائومی اوساکا

ستاره ژاپنی دنیای تنیس زنان سرویس‌های بسیار قدرتمندی در تمام طول بازی می‌زد و اجازه نداد پاولیوچنکووا حتی یک بریک پوینت نیز کسب کند. اوساکا از سرویس‌های اول خود بیست امتیاز کسب کرد. تنیسور ژاپنی ابتدا ۲-۰ از رقیب جلو افتاد و پاولیوچنکووا را بریک کرد. در گیم بعد نائومی اوساکا بدون آنکه به حریف امتیاز بدهد پیروز شد تا ۳-۰ جلو بیفتد و عزم بالای خود برای کسب اولین قهرمانی دوران حرفه‌ایش در ژاپن را نشان داد. اما پس از آن تنیسور روس توانست در دو گیم بعدی خود که سرویس را در اختیار داشت به پیروزی، هرچند موفق نشدن چالش بزرگی برای اوساکا ایجاد نماید. اوساکا زمانی که موفق شد نتیجه بازی را ۵-۲ کند، ۱۰۰ درصد امتیازات سرویس اول خود را کسب کرده بود. زمانی که بازی ۵-۲ بود، اوساکا امتیاز اول را پس از یک رالی طولانی کسب کرد. وی در ادامه توانست ست اول را بدون مشکلی خاص از آن خود کند.

در ست دوم سرویس‌ها و ضربات محکم اوساکا موجب شد تا سید اول یک‌بار دیگر از همان ابتدا برتری را در اختیار بگیرد. او با یک ضربه فورهند وینر نتیجه بازی را ۳-۱ کرد. او در ادامه نیز با یک فورهند دیگر نتیجه را ۴-۱ کرد تا فاصله چندانی با پیروزی نداشته باشد. اما پس از آن بود که پاولیوچنکووا توانست عملکرد بهتری نشان بدهد و حتی دو مچ پوینت حریف را هم سیو کرد تا بازی ۵-۳ شود. اوساکا در این لحظات اشتباهات زیادی داشت و مچ پوینت‌ها را به‌راحتی از دست داد. اوساکا در یک مچ پوینت سرویس خود را در زمین خود خواباند و فکر کرد که مسابقه را برده اما پاولیوچنکووا درخواست بازبینی کرد و مشخص شد که توپ اوت بود. نائومی اوساکا در نهایت مچ پوینت خود را با یک ضربه فورهند که حریف را به اشتباه وا داشت کسب کرد و قهرمانی را در کشور و شهر خود جشن گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار