29/03/2024

مهارت های اساسی تنیس که مبتدیان قبل از پیشرفت باید داشته باشند

  • توسط مریم
  • 19/01/2020
  • 0
مهارت های اساسی تنیس

یکی از لذت های تماشای رقابت های برتر تنیس این است که شما می توانید سبک منحصر به فرد بازی را مشاهده کنید که به مرور زمان «شخصیت تنیس» آنها را تعریف کرده است.  ما شیفته سرعت بالا و انعطاف پذیری غیر متعارف جکوویچ، ضربات مستقیم و قدرت ذهن فدرر و قدرت بی نظیر و روحیه ورزشکاری سرنا هستیم.

بررسی مهارت های اساسی تنیس

آنچه باید در نظر داشته باشید این است که اگرچه این بازیکنان پدیده، بی دردسر به نظر می رسند ، اما آنها با یک راکت تنیس در دستشان به دنیا نیامده اند. آنها قبل از اینکه بتوانند در این چارچوب شروع به توسعه سبک بازی خود کنند باید سخت تلاش کنند و بر انواع مهارتهای اساسی تنیس تسلط داشته باشند. بدون تسلط بر اصول اولیه ، پایه ای ناپایدار خواهید داشت که می تواند رشد و پیشرفت شما را به عنوان یک بازیکن دچار تزلزل کند.

ضربات فور هند و بک هند

از بین انواع مختلف ضربه ها و پرتاب هایی که در بازی تنیس یاد خواهید گرفت ، بیشتر از هر چیز به ضربه های فورهند و بک هند نیاز پیدا خواهید کرد. بدون صرف زمان برای یادگیری درست این ضربات نمی توانید بازی خود را پیشرفت دهید. روی تمام حرکات خود تمرین کنید از بک سویینگ گرفته تا نقطه برخورد راکت با توپ. ضربه فورهند و بک هند را به صورت منظم تمرین کنید ، خواه با حریف، خواه با دیوار تمرین. شما باید در جهت ایجاد شکل صحیح و مکانیک نوسان مناسب برای هر ضربه از هر موقعیتی در زمین بازی تلاش کنید.

سرویس

سرویس بسیار مهم است زیرا تنها امتیازی است که می توانید به طور کامل آن را آغاز و کنترل کنید. سرویس از چند حرکت کوچک تشکیل شده است، بنابراین شما باید بر روی بهتر بودن هر یک از این حرکات تمرکز کنید تا زمانی که بتوانید به طور غریزی آنها را انجام دهید. برای تسلط بر توپ ، ایجاد یک نقطه تماس مناسب و زمان بندی مناسب هر حرکت، تمرین کنید. هنگامی که همه آنها را در کنار هم قرار دادید، می توانید روی برجسته کردن بهتر تکنیک خود کار کنید.

تنیس

تنیس

تمرین پا

تنیس بازی است که اساساً از زمان پرتاب سرویس تا رسیدن امتیاز، به حرکت مداوم نیاز دارد. یادگیری اصول تمرین پا از قبیل تقسیم قدم ها و حرکت عرضی در زمین یکی از مهارت های اساسی تنیس است به شما کمک می کند تا بدون اتلاف وقت و انرژی در زمین بازی خود را به صورت موفق انجام دهید. مرتباً تمرین پا را در برنامه اصلی تمرین خود قرار دهید تا در حین حضور در زمین بتوانید تیز و چالاک باشید.

پیش بینی

برخی از بهترین بازیکنان جهان، استادان پیش بینی هستند. تقریباً به نظر می رسد که آنها حسی ششم دارند که می دانند توپ قبل از رسیدن به کجا قرار است برود، و دقیقاً در موقعیتی قرار می گیرند که می توانند زمانی که توپ از روی تور عبور می کند، به آن پاسخ دهند. پیش بینی در حین بازی یکی از مهم ترین مهارت های اساسی تنیس است.

انجام والی

والی تکنیکی است که بازیکنان از ضربات کم عمق برای اعمال فشار بر بازیکن مقابل از آن استفاده می کنند. والی معمولاً در نزدیک تور بازی می شود و رویکرد تهاجمی دارد که باعث می شود بازیکن مقابل را در حالت تدافعی نگه دارد. در تمرینات خود برای والی ارزش ویژه ای قائل شوید تا بتوانید این تکنیک را برای خود منحصر به فرد کنید.  

به خاطر داشته باشید وقتی بازیکنان حرفه ای را تماشا میکنید، حرکاتی را اجرا می کنند که هزاران بار در طول سال روی آنها تمرین کرده اند. اگرچه ضربه ها و حرکات پا براي ناظر گاه به گاه كاملاً طبيعي به نظر مي رسند، اما انجام مهارت های اساسی تنیس نتيجه تمرین هزاران ضربه، سرویس، پاسخ ضربات، والی ، لوب و غيره است كه آنها بارها و بارها در تمرینات انجام داده اند.

اگر قصد دارید در بازی تنیس پیشرفت کنید، باید به فرایند تمرین کوشا متعهد شوید. هیچ کاری برای شخصی که سخت تمرین نکرده آسان نخواهد بود. اگر در مورد عادت های برخی از افراد برتر در دنیای تنیس امروز تحقیقاتی انجام دهید، خواهید دید که موفقیت در زمین بازی تا حد زیادی نتیجه کار و تعهد و تلاش آنها در زمانی بوده است که هیچ تماشاگری نداشته اند.

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار