19/04/2024

نواک جوکوویچ اطلاعات جدیدی درباره وضعیت مصدومیت خود ارائه کرد

  • توسط مینا
  • 18/09/2019
  • 0

نواک جوکوویچ اعلام کرده است که قصد دارد هرچه زودتر به میادین تنیس بازگردد. او در حال حاضر مشغول سپری کردن دوران نقاهت پس از مصدومیت شانه است که ابتدای ماه سپتامبر در تنیس آزاد آمریکا برایش پیش آمده بود.

توضیحات نواک جوکوویچ در خصوص مصدومیتش

نواک جوکوویچ درباره مصدومیت شانه خود اطلاعاتی را به رسانه‌های ارائه کرده است. این مصدومیت دو هفته پیش در مسابقات یو اس اوپن او را وادار کرد که از ادامه این تورنومنت کناره‌گیری کند. ستاره صربستانی تنیس، نواک جوکوویچ مدعی شده که قصد دارد در مسابقات اوپن ژاپن که انتهای ماه جاری میلادی (سپتامبر) برگزار خواهد شد به میدان برود. تنیسور شماره یک جهان هنوز مشغول ریکاوری پس از مصدومیت شانه خود است و اعتراف کرد که پس از کناره‌گیری از یو اس اوپن هنوز هم به زمین‌های تنیس بازنگشته است. این اسطوره ۳۲ ساله ورزش تنیس در دیدار خود برابر استانیسلاس واورینکا در مرحله چهارم مسابقات یو اس اوپن ۲۰۱۹ مجبور شد به‌علت تشدید درد در شانه سمت چپ خود از ادامه دیدار انصراف بدهد. جوکوویچ ست‌های اول و دوم آن بازی را به واورینکا واگذار کرده بود و در ست سوم نیز از حریف عقب افتاده بود. در طول تورنومنت امسال نیویورک، جوکوویچ با وجود آنکه از ناحیه شانه احساس درد می‌کرد، موفق شد به هرطریق که امکان دارد از سد دنیس کودلا عبور کند تا به مرحله چهارم برسد اما به‌علت همین مصدومیت، جوکر قادر نبود پیش از آغاز مسابقه با واورینکا حتی یک جلسه تمرینی مفید داشته باشد.

همچنین در خبر دیگری که دیروز منتشر شد، نواک جوکوویچ برای حضور در تیم اروپا، در مسابقات لاور کاپ امسال که همین آخر هفته برگزار می‌شود انتخاب نشده است. ابتدا به‌نظر می‌رسید تنها مصدومیت دلیل اصلی عدم انتخاب نواک جوکوویچ برای لاور کاپ باشد اما انگار رابطه نه‌چندان خوبش با نادال و فدرر نیز مزید بر علت است. هرچند خود جوکووویچ اعلام کرده که احتمال دارد همین ماه مجددا راکت را در زمین‌های تنیس اوپن ژاپن در دست بگیرد. نواک روز دوشنبه به رسانه RTS گفت که مصدومیت پیش آمده برای او جدی بود و حتی خودش هم هنوز به‌طور دقیق نمی‌داند که چه زمانی به میادین بازخواهد گشت. اما جوکوویچ که تاکنون قهرمان ۱۶ دوره مسابقات گرند اسلم شده، در همین مصاحبه گفته که قصد دارد در تنیس توکیو که از تاریخ ۳۰ سپتامبر آغاز می‌شود به میدان برود.

نواک جوکوویچ

صحبت‌های نواک جوکوویچ به صورت زیر است:

خودم هم دوست دارم به شما بگویم که چه زمانی به مسابقات بازخواهم گشت اما من دقیقا نمی‌دانم که این اتفاق کی رخ خواهد داد. من اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت و توان‌بخشی خودم را هر روز تحت نظر قرار می‌دهم و این را بررسی می‌کنم که شانه‌ام به مصدومیت چطور واکنش نشان می‌دهد. متاسفانه، این مصدومیت از آنچه ابتدا پیش‌بینی می‌شد ماهیت بسیار جدی‌تری داشت. این اتفاق باعث شد که من نتوانم به حضور در تورنومنت نیویورک ادامه بدهم. بابت آن شدیدا متاسفم. یو اس اوپن یکی از چهار تورنومنت بزرگ تنیس است و در بخش دوم تقویم فصل از اهمیت بالایی برخوردار است. امیدوارم در مدت یک یا دو هفته آینده در زمین تنیس حاضر شوم. فعلا برای من یک سناریوی ایده‌آل این است که برای بازی در اوپن توکیو برنامه دارم.

در ابتدای مصدومیت جوکوویچ، این شایعه به‌گوش رسیده بود که شاید شانه تنیسور صرب به عمل جراحی نیاز داشته باشد و در آن زمان همه از این ترسیده بودند که احتمالا فصل برای او به پایان رسیده است. اما در نهایت مشخص شد که قضیه از این قرار نیست. اگر جوکوویچ بتواند در توکیو به میدان برود، فرصت خوبی خواهد داشت تا قبل از حضور در تورنومنت ATP Finals که در انتهای سال برگزار می‌شود خود را به‌خوبی محک بزند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار