24/04/2024

با مصدومیت رافائل نادال ، شاپووالف به فینال مسابقات مسترز پاریس راه یافت

  • توسط مینا
  • 03/11/2019
  • 0

رافائل نادال ، دومین تنیسور برتر حاضر در رنکینگ جهانی مردان، از صعود به دیدار پایانی مسابقات مسترز پاریس به دلیل مصدومیت بازماند.

مصدومیت رافائل نادال

شانس دوم قهرمانی رقابت‌های ۱۰۰۰ امتیازی مسترز رولکس پاریس که با پیروزی برابر جو ویلفرد تسونگا توانسته بود به مرحلۀ نیمه نهایی این مسابقات در برسی راه یابد، به دلیل مصدومیت از بازی مقابل دنیس شاپووالف کانادایی انصراف داد. نادال بهترین فرصت را برای تثبیت خود به عنوان مرد شماره یک تنیس جهان از دست داد. مصدومیت تنیسور اسپانیایی از ناحیۀ شکم بوده که در هنگام گرم کردن و پیش از دیدار با شاپووالف به آن دچار گشته است. نادال با توصیۀ پزشکان، تصمیم گرفت که در دومین دیدار مرحلۀ نیمه نهایی حاضر نشود. بدین ترتیب، دیدار فینال مسابقات مسترز رولکس پاریس، روز یکشنبه بین نواک جوکوویچ از صربستان و دنیس شاپووالف از کانادا برگزار خواهد شد. رافائل نادال پس از این اتفاق در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت:

امیدوارم که به مسابقات لندن برسم. این بزرگترین هدفم در حال حاضر به شمار می‌آید.

نادال می‌گوید که در هنگام گرم کردن و زدن یکی از سرویس‌هایش پیش از بازی مقابل شاپووالف، احساس درد در ناحیۀ شکم می‌کند. پزشکان مسابقات، بلافاصله او را مورد معاینه قرار می‌دهند و پس از چند تست کوتاه به او می‌گویند که اگر می‌تواند دوباره به زمین برگردد. نادال مجدداً به زمین می‌رود و تمریناتش را از سر می‌گیرد؛ اما پس از دقایقی کوتاه، دوباره درد شکم به سراغ او می‌آید و این بار با تشخیص پزشکان، نادال از انجام دومین بازی مرحلۀ نیمه نهایی مسترز پاریس، منع می‌گردد. رافا نادال در ادامۀ صحبت‌هایش می‌گوید:

ما می‌توانیم آن را بدشانسی بنامیم. می‌توانیم به این وضعیت القاب دیگری نسبت دهیم، اما امروز دیگر این اتفاق برای من روی داده است. وقتی در چنین وضعیتی قرار می‌گیرد، تنها راهی که پیش‌روی شما وجود دارد، پذیرفتن این شرایط است. حتی اگر وضعیتی به مراتب بدتر هم برایم اتفاق می‌افتاد، باز هم باید به دید مثبت به قضایا نگاه می‌کردم. پایان یافتن یک تورنمنت با چنین حالتی برای هر ورزشکاری یک نکتۀ منفی و آزاردهنده است، اما خب نکات مثبت زیادی هم برای من در این هفته اتفاق افتاد. من از حضور در اینجا و بازی در بِرسی لذت بردم. از جو شگفت‌انگیزی که در مسابقات حاکم بود و از بازی تنیس در اینجا لذت بردم.

رافائل نادال

وی در ادامه می‌افزاید:

سه مسابقۀ عالی را در پاریس به نمایش گذاشتم و از حضور در زمین بازی بسیار لذت بردم. پس از انجام آن دیدارهای فوق‌العاده، واقعاً چنین پایانی سخت است. باید شرایط جدید را بپذیرم و ذهن و جسمم را برای تورنمنت بعدی (لندن) آماده سازم.

مشابه چنین آسیب دیدگی در سال ۲۰۰۹ و مسابقات اوپن آمریکا نیز به سراغ نادال آمده بود. وی در آن سال به بازی کردن با چنین وضعیت و دردی ادامه داد و همین باعث ایجاد مشکلات بیشتری برای او گشت. فشار وارده به نادال در آن سال و بازی برابر خوان مارتین دل‌پوترو بیشتر شد و احتمالاً با مرور خاطرات آن سال، نادال تصمیم گرفت که از ادامه این تورنمنت و دیدار برابر شاپووالف، صرفنظر کند. تنیسور اسپانیایی حالا بیشترین تلاشش را برای ریکاوری و حضور در مسابقات فینال‌های Nitto ATP در شهر لندن می‌کند. نادال اظهار می‌دارد:

من تمام کارهایی که در توانم هست را انجام می‌دهم تا به مسابقات آخر فصل لندن برسم. امیدوارم مشکل بزرگی نباشد و پزشکان هم معتقدند که این مصدومیت، زیاد حاد نخواهد بود.

دنیس شاپووالف که با مصدومیت نادال موفق به حضور در نخستین فینال مسترز ۱۰۰۰ امتیازی‌اش شده است، در مورد شرایط رافائل نادال می‌گوید:

امیدوارم نادال مشکل جدی نداشته باشد و بتواند به خوبی در تورنمنت لندن حضور یابد. احساس می‌کنم که او یک سال فوق‌العاده را پشت سر گذاشته و بسیار خوب است که همگیِ ما او را در مسابقات لندن، صحیح و سالم ببینیم. به نظرم او می‌تواند در آنجا بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار