25/04/2024

اندی ماری : احساس درد ندارم، اما باید باز هم پیشرفت کنم

  • توسط سروش
  • 15/08/2019
  • 0
اندی ماری

اندی ماری در حاشیه تورنمنت تنیس سینسیناتی، روز یکشنبه با خبرنگاران درباره بازگشتش به مسابقات انفرادی پس از دست و پنجه نرم کردن با یک مصدومیت شدید لگن صحبت کرد.

صحبت های اندی ماری در مورد وضعیتش

این تنیس باز بریتانیایی که از ماه ژوئن در بخش دو نفره چهار تورنمنت شرکت کرده است، در بازی اول خود در سینسیناتی برابر ریچارد گاسکه قرار گرفت که با نتیجه ۲-۰ مقابل این تنیسور ۳۳ ساله فرانسوی تن به شکست داد. اندی ماری دو رویداد مهم تنیس دیگر را در چین به برنامه اش اضافه کرده تا برای بازگشت خود به بخش انفرای این رشته ورزشی به خوبی آماده شود. ماری در صحبت های خود اظهار داشت:

هیچ دردی احساس نمی‌کنم. انتظار ندارم حرکاتم در زمین به خوبی قبل باشد اما هنوز هم فکر می‌کنم که در آینده می‌توانم بهتر از چیزی که الان می‌بینیم، تحرک داشته باشم. هرچند این فرآیند زمان خواهد برد. من تنها چند هفته پیش به بازی کردن مجدد در بخش انفرادی برگشتم. واضح است، زمانی که در بالاترین سطح مسابقات با بهترین بازیکنان بازی می‌کنید، آن ها بسیار خوب و محکم به توپ ضربه می‌زنند و عادت کردن به این مسئله نیز زمان می‌برد. همچنین وضعیت لگنم پس از عمل جراحی هنوز هم باید بهتر شود. از نظر درد، بدون شک هیچ دردی در لگن خود ندارم، پس این خیلی خوب است.

تنیسور ۳۲ ساله اهل اسکاتلند درباره ریکاوری و تمریناتی که تاکنون داشته است، می گوید:

ریکاوری از تمرینات بدنسازی که داشتم؟ خوب بود، در انتهای روز هیچ گونه دردی در لگنم احساس نکردم و سپس عملکرد در تمرینات با بهترین بازیکنان بخش تک نفره از راه می‌رسد. در برخی مواقع، شما باید به منظور تلاش برای بازی کردن گام بردارید. اگر احساس خوبی به شما دست داد آن گاه این بهترین زمان برای انجام چنین کاری است. به همین دلیل است که می‌خواهم شانسم را امتحان کنم.

اندی ماری

ماری در ادامه راجع به بازی کردنش در تورنمنت یو اس اوپن صحبت کرد. او گفت هنوز برای این تصمیم مطمئن نیست اما برای شرکت در تورنمنت های ژوهای و پکن در چین که اواخر ماه سپتامبر برگزار می‌شوند برنامه ریزی کرده است. صحبت های ماری در این رابطه به صورت زیر است:

اگر اوضاع خوب پیش نرود و احساس کنم که پیشرفت کردن در مرحله ای که فعلا در آن قرار دارم، شاید کمی برایم زمان بَر باشد، در آن شرایط شرکت نکردن در یو اس اوپن نیز یکی از گزینه هایم خواهد بود. انصراف از مسابقات یو اس اوپن چیزی است که با انجامش مشکلی ندارم. در نهایت، علاقه دارم که در این سطح به رقابت بپردازم. به نظرم سریع ترین راه برای بیشتر کردن سرعت پیشرفتم، حضور در تمرینات و مسابقات با بازیکنان سطح بالا است.

پس از مصدومیت های بسیار و قطعی نبودن بازگشت وضعیت لگنِ ماری به گذشته، این تنیسور متولد اسکاتلند برای اولین بار از زمان عمل جراحی خود در تنیس انفرادی به میدان خواهد رفت. اندی ماری در ماه آگوست سال گذشته یعنی دقیقا یک سال پیش، پس از کسب یک پیروزی طولانی وسخت برابرماریوس کوپیل، از شدت درد لگن خود با صدایی بلند در صندلی گریه می‌کرد. ماری عمل جراحی خود را در روز ۲۸ ژانویه انجام داد.

اندی پیش از آن در مسابقات اوپن استرالیا اعلام کرده بود مصدومیتِ لگنش او را مجبور کرده که راهی برای خروج از مسابقات پیدا کند. پس از آنچه که به نظر آخرین مبارزه ماری می‌رسید؛ شکست در پنج ست در مرحله اول اوپن استرالیا برابر روبرتو باوتیستا اگوت، دیگر نتوانست به حضور در مسابقات تنیس ادامه بدهد. اندی ماری که هم اکنون ۳۲ ساله است، سه قهرمانی گرند اسلم و دو مدال المپیک در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار