19/04/2024

ماریا شاراپووا: به توانایی‌هایم اعتقاد دارم

  • توسط سروش
  • 27/08/2019
  • 0

ماریا شاراپووا با وجود شکست در دور اول یو اس اوپن برابر سرنا ویلیامز، هنوز اعتماد به نفس بالایی دارد و توانایی‌هایش را با بهترین تنیسورهای جهان مقایسه می‌کند.

صحبت های ماریا شاراپووا پس از شکست مقابل سرنا ویلیامز

قهرمان پنج دوره گرند اسلم‌ها طی ۵۹ دقیقه با عملکرد بی‌رحمانۀ سرنا ویلیامز در ورزشگاه آرتور اش، متحمل نوزدهمین شکست متوالی‌اش در برابر این تنیسور آمریکایی شد. سرنا حالا رکورد ۲۰ پیروزی و ۲ شکست را در مقابل ماریا شاراپووا ثبت کرده است. ماریا شاراپووا که فصل ۲۰۱۹ را هم با مصدومیت‌های بسیاری سپری کرده است، گفت:

شما و همه مردم می‌توانید چیزی درباره کسی که در دور اول یو اس اوپن با نتیجه ۶-۱ در دوست پیاپی شکست خورد ننویسید، زیرا مدت زمان حضورم در اینجا طولانی نشد.

شاراپووای ۳۲ ساله بیش از چهار ماه است که عمل جراحی کتفش را عقب انداخته است؛ او در ویمبلدون هم از ناحیه ساعد مصدوم شد و از مسابقات کناره‌گیری کرد. او در سال جاری در بیشتر مسابقات و تورنمنت‌های معتبر دنیای تنیس عملکرد قابل توجهی نداشته و خیلی زود با این بازی‌ها خداحافظی کرده است. قهرمان یو اس اوپن ۲۰۰۶، آخرین بار در اوپن فرانسۀ ۲۰۱۴ برنده یک گرند اسلم شد و پس از مثبت اعلام شدن تست دوپینگش در اوپن استرالیای ۲۰۱۶، یک سال از حضور در مسابقات محروم شد. دو سال پیش شاراپووا در دور اول یو اس اوپن موفق به شکست دادن سیمونا هالپ شد، اما در جدال با سرنا ویلیامز، او قادر به تکرار چنین کاری در آخرین گرند اسلم سال نبود. وی در ادامه صحبت‌هایش افزود:

این نتیجه را پسرفت قلمداد نمی‌کنم. زیرا باید به تلاشم ادامه دهم و هیچ راه دیگری هم وجود ندارد؛ مسیر رسیدن به خواسته‌هایم اصلاً آسان نیست. اینجا، جایگاهی است که شما می‌خواهید در آن قرار گیرید و من از نوجوانی برایش تلاش کردم و حالا می‌توانم در این مسابقات شرکت کنم. همۀ ما برای رسیدن به چنین جایگاهی تلاش می‌کنیم؛ زیرا این همان چیزی است که خواستار آن هستیم.

ماریا شاراپووا

ماریا شاراپووا که در ابتدای آگوست خیلی زود از رقابت‌های تورنتو و سینسیناتی حذف شد، برای اولین بار طی ۱۳ سال اخیر در دور اول یو اس اوپن شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت. طی چهار سال اخیر او تنها به قهرمانی اوپن تیانجین ۲۰۱۷ رسیده و مسیر رسیدنش به فصل زمین‌های سخت را به «سفری طولانی» تشبیه کرده است:

این مسیر هرگز آسان نبوده و برای حضور امشبم در اینجا چهار ماه قبل، از عمل جراحی کتفم سر باز زدم. این معاملۀ بزرگی بود، اما خوشحالم که بخشی از این رقابت‌ها بودم. ناامید شدن بعد از مسابقه راحت است ولی من وقتی ناامید می‌شوم که فردا از خواب بلند شوم و ببینم که برای بیرون رفتن و سوار قطار شدن هیچ انگیزه‌ای ندارم و این قطعا از نتیجۀ امروز ناامیدکننده تر است.

قهرمان ۵ دوره گرند اسلم‌ها در پایان گفت‌و‌گوی خود اظهار داشت:

 صحبت کردن بعد از شکست سخت است، اما باید راه معمولی که پس از هر شکست و بازگشت به مسابقات را منجر می‌شود را در نظر بگیرم. قرارگیری در مقابل رقیبی چون ویلیامز در دور اول یک گرند اسلم بسیار دشوار است و در حقیقت سابقه بازی با او را در اینجا نداشتم. اما همیشه سعی کردم تا از این وضعیت‌های دشوار سربلند خارج شوم.

گفتنی است، سرنا ویلیامز در ادامه مسیرش در مسابقات یو اس اوپن در دور دوم و روز چهارشنبه باید به مصاف هموطنش کتی مک نالی ۱۷ ساله برود که بسیاری او را در کنار کوکو گوف پدیده آتی تنیس آمریکا و جهان می‌دانند. مک نالی در ماه گذشته توانسته بود به نیمه نهایی مسابقات سیتی اوپن واشینگتون در بخش انفرادی راه یابد و همچنین به همراه کوکو گوف به قهرمانی رقابت‌های دوبل در بخش زنان نیز برسد. او در اولین بازی خود در یو اس اوپن موفق به پیروزی ۲-۰ و با نتایج ۶-۴ و ۶-۱ مقابل باسزینسکی از سوئیس شده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار