29/03/2024

رافائل نادال: روحیه جنگندگی تنها عامل موفقیت من نیست

  • توسط سروش
  • 06/09/2019
  • 0

روحیه جنگندگی رافائل نادال یکی از شاخصه‌های بارز این اسطورۀ تنیس است. این روحیه در بسیاری از موقعیت‌های دوران ورزشی رافا نقشی مهم ایفا کرده و تنیسور اسپانیایی با تیکه بر همین توانایی روانی خود توانسته در بازی‌های متعدد ورق را به نفع خود برگرداند.

مصاحبه رافائل نادال پس از صعود به نیمه نهایی اوپن آمریکا

همچنین این خصلت تسلیم‌ناپذیر نادال به او کمک کرده است که از مصدومیت‌های بی‌شمار خود برگردد و بار دیگر در قامت یک مدعی ظاهر شود. اما از نظر خود نادال، این فاکتور، کلیدی‌ترین عامل موفقیت‌هایش نیست. وی پس از آنکه روز چهارشنبه و در مرحله یک چهارم نهایی یو اس اوپن برابر دیکو شوارتزمن آرژانتینی به پیروزی رسید گفت:

من فکر می‌کنم موفقیت‌هایم تنها به‌خاطر روحیه مبارزه نیست. در کنار آن، عوامل دیگری نیز وجود دارد.

رافائل نادال معتقد است روحیه جنگندگی در میان تمام بازیکنان حاضر در تور ATP یک چیز مشترک است و آن دسته از ویژگی‌های شخصیتی خودش که کمتر از بقیه عوامل به چشم می‌آیند، نقش مهم‌تری در دستاوردهایش داشتند. سید دوم مسابقات یو اس اوپن ۲۰۱۹ هر رقیبی که برابر و آن سوی تور تنیس قرار بگیرد را به عنوان سرسخت‌ترین حریفش درنظر می‌گیرد و تاریک‌ترین لحظات نیز به‌طرز غیرقابل شکننده‌ای مثبت اندیش است. لزوما تنها یک خلق و خوی متواضعانه موجب برتری نسبت به سایر رقبا نخواهد اما صد در صد در کنار عوامل دیگر منجر به قهرمانی در ۱۸ گرند اسلم و ۸۳ عنوان فردی تور ATP خواهد شد. رافائل نادال خود در این رابطه گفت:

من فکر می‌کنم در تمام مدت زندگیم و در تمام مدت دوران حرفه‌ای خودم شخصیت ثابتی داشتم. چنین چیزی از نظر روانی به شما کمک می‌کند که بر روی اهداف‌تان تمرکز کنید، آرامش داشته باشید و همیشه آماده احترام گذاشتن به هر رقیبی باشید. همین عامل به شما کمک می‌کند برای هر تک امتیاز بیشترین تلاش خود را داشته باشید، در هر گیم و هر ست و هر مسابقه نیز با بیشترین تلاش ظاهر شوید و همینطور تا آخر. اما بدون شک داستان‌های گذشته نشان می‌دهند من همیشه با حفظ یک شخصیت خوب و یک شخصیت مثبت، جنگجوی خوبی نیز بوده‌ام و تنها من نیستم که چنین وضعیتی دارم. افراد دیگری هم وجود دارند که مبارزات بسیاری را پشت سر می‌گذارند.

رافائل نادال

رافائل نادال برای حضور در برابر رقیب ایتالیایی خود، متئو برتینی در مرحله نیمه نهایی یو اس اوپن به تمام ویژگی‌های مثبت خود نیاز خواهد داشت. برتینی در حال حاضر سید بیست و چهارم مسابقات است. در سمت مقابل نادال اسپانیایی نیز تنها دو پیروزی تا کسب چهارمین قهرمانی خود نیویورک فاصله دارد. نادال همچنین در صورت قهرمانی در این رقابت‌ها، نوزدهمین عنوان گرند اسلم خود را جشن خواهد گرفت که او را به یک قدمی رکورددار تمام دوران یعنی راجر فدرر که بیست قهرمانی گرند اسلم دارد نزدیک خواهد کرد. اما طبق معمول نادال در حال حاضر فقط بر روی مسابقه روز جمعه تمرکز کرده است:

من باید برای ارائه بهترین بازی خود در دیدار روز جمعه آماده باشم. امروز به نظر خودم، من یک گام رو به جلو برداشتم. آن مسابقه به من اعتماد به نفس داد. دو مسابقه پشت سر هم در برابر دو رقیب قدرتمند. این لحظه‌ای است که باید سطح خودم را کمی دیگر بالاتر ببرم و واقعا به این باور داشته باشم که می‌توانم قهرمان شوم. من شدیدا به این امر معتقدم که اگر شما می‌خواهید در تورنمنت‌ها به قهرمانی برسید حتما باید رقبای سرسختی را از پیش رو بردارید، مثل مسیری که در برابر مارین چیلیچ و امروز مقابل دیگو طی کردم. شوارتزمن در تمام طول یو اس اوپن عالی بازی کرد و در دیدار بعدی نیز باید به مصاف برتینی که او هم خیلی خوب بازی می‌کند بروم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار