20/04/2024

مسایلی که به موانع مسابقات آزاد امریکا تبدیل شده اند

  • توسط مریم
  • 10/06/2019
  • 0
موانع فیزیکی رسیدن به مسابقات آزاد امریکا

ورزش تنیس یکی از فعالیت های فوق العاده بدنی ست و همچنین از نظر ذهنی نیز بازیکنان خود را آماده می کند تا هم در بازی و هم در زندگی روزمره با دید بازتری به مسایل و اتفاقات اطراف خود بنگرند و برایش راه حل هایی مناسب پیدا کنند. اما این ورزش نیز مانند تمامی ورزش های دیگر با مشکلات متفاوتی رو به روست که برای بازیکنان رسیدن به مسابقات آزاد امریکا را دشوار می کند. در این مقاله با هم برخی از این مشکلات را که تحت عنوان موانع مسابقات آزاد امریکا شناخته می شوند با هم بررسی می کنیم.

هر چند این موانع در روند پیشرفت ورزش تنیس خخلی ایجاد نمی کند و نه تنها طرفداران این ورزش کم نمیشود بلکه هر روز نیز به تعداد آنها اضافه نیز خواهد شد. با اینحال ورزشکاران و بازیکنان حرفه ای که به مسابقات بزرگی مانند مسابقات آزاد امریکا راه پیدا میکنند، همواره باید با این مشکلات دست و پنجه نرم کنند.

 

یکی از موانع فیزیکی رسیدن به مسابقات آزاد امریکا مچ دست شماست چرا که این بازی میتونه برای مچ دست شما بازی خطر ناکی باشه.

این هفته بهترین بازیکنان تنیس دنیا برای مسابقات آزاد امریکا در زمین تنیس بیلی جین دور هم جمع شدند. اما این در حالیست که 5 

نفر از این 11 نفر با جراحت از مسابقات قبلی حاضر شدند.

موانع مسابقات آزاد امریکا

موانع مسابقه های آزاد امریکا

درحالیکه نهمین ماه از فصل خسته کننده این ورزش را پشت سر گذاشته ایم به نظر نمیرسد این جراحات به خصوص برای بازیکنانی که در دهه سوم زندگی هستند، آسان باشد و جزء جدایی ناپذیر موانع مسابقات آزاد امریکا به حساب می آید

غیبت بازیکنانی مانند اندی مورای(Andy Murray) ، نواک جوکوویچ (Novak Djokvic) و کی نیشیکوری (Kei Nishikori) نیز قابل چشم پوشی نبوده و توجه بسیاری را به خود جلب نموده است. بر اساس نقطه نظر محققین در بازی های مدرن، جراحات تنیس شدیدتر نیز میشوند.

با تغییر جنس راکت های تنیس در دهه های 80 و 90 از چوب به گرافیت که سبک تر نیز بود این ورزش را به ورزشی قدرتی تبدیل نمود. علاوه بر ضربات مستقیم و صاف بازیکنان ضربات زاویه دار را که پاسخ دادن به آنها سخت تر بود را نیز به زمره ضربات خود افزودند. بر اساس اطلاعات به دست آمده از نشریه اسپرت مدیساین آسیب های مچ دست بعد از این تغییرات بیشتر نمود پیدا کردند. طبق گفته نیرو جاوانتی (Neeru Jayanthi) مدیر برنامه های پزشکی تنیس در دانشگاه اموری (Emory) بازی های جدید که در آنها از ضربات زاویه دار، چرخشی و تهاجمی استفاده میشود آسیب بیشتری به عصب اولنار مچ دست وارد میکند. 

راکت های سبکتر باعث میشود که بازیکنان حرکت دست سریعتری با همان قدرت را وارد کنند. طبق گفته جاوانتی سرعت بیشتر باعث میشود ضربه و لرزش راکت به مچ دست بازیکنان منتقل شود. طبق اظهارات وی در همین حال چرخش وارد شده باعث میشود بازیکن مچ دست را رها کرده درحالیکه باید آن را در کنترل خود داشته باشد و اینکار باعث فشار به مفصل میشود.

 

تنیس مدرن حالات ایستادن بیشتری را نیز با خود به همراه داشته است: علاوه بر کج ایستادن در کناره زمین برای زدن ضربه فورهند، بازیکنان میتوانند برای زدن این ضربه مستقیم نیز بایستند ، به گفته رافائل باهاموند (Rafael Bahamonde) پروفسور زیست شناسی دانشگاه هند، از آنجایی که بازی های مدرن طالب سرعت بیشتری هستند، این حالت می تواند خواسته مذکور را برآورده سازد. در روش قبلی در واقع بازیکنان باید ضربه فورهند را از روی شانه خود می زدند. اما در حالت ایستادن آزاد، ضربه به سمت آرنج و مچ کشیده میشود. او اضافه کرد، شانه به نسبت مچ مفصل بزرگتریست و نیروی بیشتری را میتواند به توپ منتقل کند در گذشته آسیب های تنیس عموماً محدود به ناحیه شانه میشد در حالیکه اکنون این آسیب ها در ناحیه مچ دست و آرنج شایع تر هستند و نمیتوان از این واقعیت که مشکلات فیزیکی یکی از مهمترین این موانع هستند، چشم پوشی کرد.

برنامه ریزی، یکی از موانع مسابقات آزاد امریکا ؟!

در بررسی مشکلات حاضر باید به برنامه های مسابقات تنیس و حضور بازیکنان برتر در آنها نیز اشاره کرد چرا که در دوره مسابقات یعنی از ژانویه تا نوامبر زمان بسیار کمی برای ریکاوری و تجدید قوا وجود دارد و حجم ضربات نیز به همین نسبت افزایش میابد. جایانتی میگوید: “اگر به تنهایی بازی میکنید و سرعت بالایی را به طور مکرر در بازی ها متحمل می شوید، حتی اگر در حرکات دچار مشکل نشوید باز هم ممکن است آسیب ببینید.” برنامه برگزاری مسابقات مساله ایست که بیشترین انتقادات و مباحثه ها را درباره آن میشنویم و بازیکنانی مانند رافائل نادال و اندی رودیک در گذشته از آن به عنوان یک مشکل اساسی یاد کرده اند.

جایانتی همچنین میگوید: “غیبت بازیکنان مطرح در بازی ها به خصوص در مسابقات بزرگی از جمله مسابقات آزاد امریکا به آن صدمه می زند.” با اینحال او معتقد است تا زمانی که تغییراتی اساسی در برنامه ریزی مسابقات اعمال نشود، صدمات ناشی از آن نیز کم نخواهد شد. “مشکلات مربوط به مچ که یکی دیگر از موانع مسابقات آزاد امریکا به شمار میاید همچنان در حال افزایش است و تصور نمی شود با ساختار حاضر در بازی های تنیس این مشکلات به زودی مرتفع شوند.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار