23/04/2024

5 درس از مسابقات تنیس اوپن استرالیا که باید بدانید

  • توسط سروش
  • 04/02/2020
  • 0
راجر فدرر

از مسابقات تنیس اوپن استرالیا ۵ درس گرفتیم، اولین گرند اسلم فصل و جایی که نواک جوکوویچ توانست فاتح مسابقات مردان باشد و سوفیا کنین تاج قهرمانی زنان را به سر گذاشت.

نکات جالب اوپن استرالیا

۱- سه تنیسور بزرگ با قاطعیت به کار خود ادامه دادند

نواک جوکوویچ، راجر فدرر و رافائل نادال در هر فصل با چالش قوی‌تری از جانب بازیکنان جوان‌تر روبرو می‌شوند و در هر فصل نیز قادرند تا برابر این قدرت‌ها ایستادگی کنند. دومینیک تیم در هر پنج ست دیدار فینال اوپن استرالیا با نواک جوکوویچ او را آزار داد اما این تنیسور صربستانی بالاخره موفق شد به رافائل نادال و راجر فدرر بپیوندد و این سه بازیکن جزو بازیکنانی هستند که قهرمانی در ۸ تورنمنت معتبر را تجربه کردند.

۲- مقاومت راجر فدرر

شما تنها با استعداد خود نمی‌توانید به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ تنیس تبدیل شوید اما روح جنگندگی راجر فدرر شاید تا به حال آن‌طور که باید و شاید مورد تمجید قرار نگرفته است. این بازیکن بزرگ سوئیسی در تای بریک ست پنجم بازی مقابل جان میلمن در راند سوم ۴-۸ عقب افتاد ولی راهی برای بازگشت به بازی یافت. قهرمان ۲۰ دوره مسابقات گرند اسلم سپس به طور معجزه‌آسایی ۷ امتیاز پایانی بازی را در جدال با تنیس سندگرن برای خود حفظ کرد. او وقتی در نیمه‌نهایی اوپن استرالیا به نواک جوکوویچ باخت مصدوم بود اما هیچ‌گاه از بازی خارج نشد. این تنیسور ۳۸ ساله با بیش از ۱۵۰۰ بازی هرگز اعلام بازنشستگی نکرد و در حین کسب این رکورد افتخارآمیز هیچ‌گاه انصراف نداد.

۳- سرنا شاید دیگر به عدد ۲۴ نرسد

سرنا ویلیامز گفت وی یک روز پس از باخت شوکه‌کننده راند سوم به ونگ کیانگ، تنیسور چینی رده بیست و هفتمی جهان به زمین تمرین بازمی‌گردد. این تنیسور ۳۸ ساله همچنین گفت که او از تلاش برای کسب بیست و چهارمین عنوان در گرند اسلم پا پس نخواهد کشید. اما حذف زودهنگام او این ابهام را افزایش داد که او هرگز نمی‌تواند این ادعا را عملی سازد.

اوپن استرالیا راجر فدرر

۴- اختلاف قدی

وقتی سوفیا کنین و گابرین موگوروزا در پایان فینال تنیس انفرادی بانوان یکیگر را در آغوش گرفتند تفاوت قابل توجهی میان آن‌ها دیده می‌شد. موگوروزا، دارنده ۲ عنوان قهرمانی گرنداسلم ۱.۸ متر قد داشت اما کنین در مقایسه با او ۱۰ سانتی متر کوتاه‌تر بود. اما این اختلاف قدی در پیروزی سوفیا کنین هیچ تأثیری نداشت. در میان ۴ بانویی که اخیراً فاتح گرند اسلم شده‌اند – اشلیق بارتی، سیمونا هالپ، بیانکا انئریسکا و حالا سوفیا کنین – کنین قدبلندترین بانو بوده است. بارتی، تنیسور شماره یک جهان ۱.۶۶ متر قد دارد. کنین در این باره می‌گوید:

بنابراین قد واقعاً هیچ اهمیتی در تنیس ندارد.

۵- کیرگیوس قلب‌ها را تسخیر کرد

این تنیسور ۲۴ ساله استرالیایی مدت‌ها بود که در تنیس ضعیف ظاهر می‌شد و به نظر می‌رسید تنیسوری است که استعداد خود را به هدر می‌دهد. اما در خانه خود او پیش‌بینی‌ها را تغییر داد و در استرالیا در قامت یک قهرمان ظاهر شد. بخشی از آن به خاطر عملکرد جسورانه او در رسیدن به راند چهارم مسابقات بود – باخت در چهار ست نزدیک به رافائل نادال – اما بخشی از آن نیز به تلاش‌های او برای کمک مالی به قربانیان حادثه آتش‌سوزی استرالیا مربوط می‌شد. وی در این باره گفت:

من احساس می‌کنم به عنوان یک انسان باید رو به پیشرفت باشم. صرفاً یک بازیکن تنیس بودن واقعاً زیاد برایم اهمیتی ندارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار