28/03/2024

دانستنی | برخی فواید و مزیت‌های ورزش تنیس

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 14/01/2021
  • 0
مزیت‌های ورزش تنیس

ورزش تنیس نیز همانند سایر ورزش‌ها فواید بی شماری دارد که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. هر شخصی که به کلاس‌های آموزش تنیس می‌رود باید شناخت کافی را از این ورزش داشته باشد. در این مطلب تنیس فارسی قصد داریم برای راهنمایی هرچه بیشتر شما عزیزان به فواید و مزیت‌های ورزش تنیس بپردازیم.

ورود به سایت بتکارت

مهمترین مزیت‌های ورزش تنیس در سلامت جسم و روح

بدون تردید در حال حاضر یکی از محبوبترین ورزش‌هایی که در سراسر جهان افراد زیادی را به سمت کلاس‌های آموزشی می‌کشاند، تنیس است  چرا که همانطور که می دانید تنیس شباهت زیادی با بدمینتون در ظاهر موضوع دارد و به همین دلیل اکثر افراد علاقه زیادی دارند تا این رشته ورزشی را دنبال کنند و آن را انجام دهند. برای درست بازی کردن تنیس نیاز به آموزش است و باید فرد علاقه مند مدت زمانی را برای فراگیری این موضوع در نظر بگیرد. ورزش تنیس به دلیل تحرک زیادی که دارد، می تواند برای بدن افراد مختلف با هر سن و سالی مفید باشد و بتواند در رشد و سلامتی آنها موثر باشد. بازی و انجام دادن تنیس مزیت‌هایی دارد که در زیر به آنها اشاره می شود تا شما با در نظر گرفتن آنها بتوانید ورزش تنیس را دنبال کرده و علاوه بر جنبه سرگرمی ورزشی، از مزیت‌های ورزش تنیس نیز استفاده نمایید.

مزیت‌های ورزش تنیس

بیشتر بخوانید: دانستنی | آشنایی با بیماری شایع آرنج بازیکنان تنیس

مزیت‌های ورزش تنیس – کاهش وزن

یکی از مواردی که می‌تواند برای افراد در این ورزش مهم باشد کاهش وزنی است که در تنیس می‌توان آن را به راحتی به دست آورد چرا که علاوه بر فعالیت بدنی همه اعضای بدن به نوعی درگیر هستند. ورزش تنیس برای کل بدن مفید بوده و ورزشکار با انجام دادن آن می تواند به طور همزمان کل بدن خود را درگیر ورزش کند که در این حالت می تواند کالری زیادی نسبت به دیگر ورزش ها مانند: دوچرخه سواری آرام، وزنه برداری یا حتی بدن سازی بسوزاند. بازی تنیس ثابت کرده است که به ورزشکار خود این امکان را می دهد تا به صورت منظم به کاهش چربی شخص ورزشکار کمک کند. جالب است بدانید برای اینکه ۵۰۰ گرم چربی باید حدود ۳۵۰۰ کالری بسوزانید که این کار را می توانید از طریق تجربه راه های مختلف انجام دهید. یک ساعت بازی کردن ورزش تنیس آن هم یک نفره در آقایان حدود ۶۰۰ کالری و در خانم ها حدود ۴۲۰ کالری می سوزاند. اگر این تنیس بازی کردن در هفته ۳ی ا ۴ ساعت انجام شود، در پایان هفته حتما می توانید از یک تا دو کیلو از وزن خود را کاهش دهید. البته اگر قصد وزن کم کردن را دارید، باید به همراه ورزش کردن رژیم غذایی مناسب را نیز فراموش نکنید.

مزیت‌های ورزش تنیس

دانستنی | برنامه غذایی بازیکنان تنیس چگونه است؟

مزیت‌های ورزش تنیس – تقویت استخوان‌های بدن

استخوان‌های بدن هستند که وزن یک ورزشکار را تحمل می‌کنند و سالم بودن آنها مساوی با سالم بودن همه اعضای بدن است و جالب است بدانید که بهترین ورزش ها برای اینکه باعث استحکام و بیشتر شدن مقاومت استخوان ها و توده آن شوند، آنهایی هستند که وزن ورزشکار را درگیر خود می کنند. این نکته به این معنا نیست که شما باید وزنی را بلند یا جابه جا کنید. همان طور که می دانید بدن ما برای مقابله با جاذبه زمین و برای تحمل وزن خود به سلامتی استخوان ها نیاز دارد و باید برای تقویت آنها در ابتدای جوانی تلاش کند. سازمان ملی بهداشت امریکا از ورزش تنیس به عنوان یکی از فعالیت های مهم تحمل وزن نام برده است که برای ساختن استخوان های محکم و قدرتمند نیز بسیار مناسب است.

ضمن این که فراموش نکنید که برخی ورزش‌ها همانند تأثیر شنا در ورزش تنیس از زبان اندرو فیتزپاتریک می‌توانند در این ورزش و برای ورزیده نگه داشتن بدن بسیار موثر باشند.

مزیت‌های ورزش تنیس

مزیت‌های ورزش تنیس – ایجاد انعطاف پذیری

ایجاد انعطاف پذیری یا همان هماهنگی و تعادل از دیگر مزایای انجام دادن ورزش تنیس است. تنیس ورزشی میباشد که باید در هنگام انجام دادن آن تمام اعضای بدن با یکدیگر همکاری داشته باشند و هماهنگ عمل کنند. قرار گرفتن درست پاها، دست ها و موقعیت قرارگیری بازوها و نحوده درست قرار گرفتن راکت در دست تنیسور قدرتی ایجاد میکند تا بتواند به راحتی توپ را از روی تور عبور دهد. اگر انجام دادن ورزش تنیس به صورت منظم انجام شود به بهبود حرکات و کنترل سازی آنها کمک زیادی میکند.

انعطاف پذیری از ویژگی های بزرگی است که میتواند شما را در قسمت های زیادی از زندگیتان کمک کند و از به وجود آمدن آسیب و مشکلات یا حتی کاهش فشار عضلانی کمک میکند. ایجاد این هماهنگی و تعادل باعث میشود تا ورزشکار در انجام سایر ورزش ها و فعالیت های خود نیز آسیب کمتری ببیند و و تعادل بیشتری داشته باشد.انجام دادن ورزش به ویژه تنیس میتواند از به وجود آمدن بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری کند و به کاهش فشار خون، حفظ تعادل وزن، کاهش کلسترول بد و کاهش اضطراب کمک زیادی انجام دهد.

با «تنیس فارسی» اطلاعات خود درباره‌ی این ورزش را به‌طور حرفه‌ای ارتقا دهید
برای شرط بندی مسابقات تنیس با معتبرترین سایت ایرانی همراه ما باشید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار