28/03/2024

متئو برتینی از حضور در یو اس اوپن درس های زیادی آموخته است

  • توسط سروش
  • 09/09/2019
  • 0

کار متئو برتینی در یو اس اوپن به پایان رسید اما این تنیسور ایتالیایی نکات مثبت بسیاری از دوران حضورش در نیویورک به دست آورد.

تجربه متئو برتینی در اوپن آمریکا

متئو برتینی که دو ماه قبل در ویمبلدون به دلیل بیماری نتوانست مقابل راجر فدرر بازی خوبی انجام دهد پس از اینکه طی ۷۴ دقیقه از این تنیسور سوئیسی شکست خورد روی تور به او گفت که درس‌های زیادی از این دیدار آموخته است. در دیدار نیمه نهایی یو اس اوپن با رافائل نادال هم او با تمام توانش بازی کرد، اما نتوانست کاری را از پیش ببرد. برتینی بعد از پیروزی برابر مونفیلس و پیش از بازی نادال گفته بود:

آخرین باری که با بیگ تری بازی کرده بودم اوضاع به خوبی پیش نرفت. با این حال تجربه‌ای باورنکردنی از حضور در زمین کسب کردم. شانس‌های زیادی نداشتم اما به نظرم چیزهای زیادی از بازی با فدرر در ویمبلدون آموختم. فکر می‌کنم امروز آمادگی بیشتری داشتم و این بازی کمک بسیاری به اصلاح تنیسم داشت و قطعا برای رویارویی با نادال هم آماده هستم. با اعتماد به نفس کمی پا به این رقابت‌ها گذاشتم و با توجه به مصدومیتم، در سینسیناتی خوب کار نکردم و به همین خاطر انتظار چنین تورنمنت خوبی را نداشتم.

این تنیسور ۲۳ ساله در دیداری پنج سته موفق شد گائل مونفیلس را در یک چهارم نهایی شکست دهد و رکورد پیروزی‌هایش در دیدارهای پنج سته را حفظ کند (۳ برد و بدون شکست). این بازی همچنین از دید بسیاری از بینندگان بهترین بازیِ مسابقات امسال بوده است. برتینی سال فوق العاده‌ای را پشت سر گذاشته است؛ او در تورنمنت بوداپست با شکست کراجینوویچ قهرمان شد، در اشتوتگارت با پیروزی برابر آگر آلیاسیم قهرمان تورنمنت اشتوتگارت شد و با شکست مقابل گارین نایب قهرمان تورنمنت مونیخ شد.

متئو برتینی

او همچنین در ویمبلدون موفق شد تا برای اولین بار جواز حضور در هفته دوم یک گرند اسلم را به دست آورد. برتینی امسال برای بار نخستش مقابل ۱۰ تنیسور برتر جهان به پیروزی رسید و دو بار کارن خاچانوف را شکست داد و یک بار هم مقابل الکساندر زوروف به پیروزی رسید. متئو برتینی در ابتدای سال جزو ۵۰ نفر برتر رنکینگ جهانی هم نبود اما در رنکینگ جدیدی که روز دوشنبه اعلام می‌شود به مرد شماره ۱۵ دنیای تنیس تبدیل خواهد شد. او همچنین در پی صعود به Nitto ATP Finals می‌باشد که از ۱۰ تا ۱۷ نوامبر در زمین O۲ شهر لندن برگزار می‌شود.

برتینی با تنها ۲۰ اختلاف امتیاز با کی نیشیکوری که در رده هشتم این لیست قرار دارد، با ۲,۱۶۰ امتیاز نفر نهم لیست محسوب می‌شود. با وجود اینکه او فکر حضور در لندن را دیوانه‌بار می‌داند، باید در لحظه زندگی کند. برتینی ابتدا در اوپن سنت پترزبورگ حاضر خواهد شد و سپس به آسیا می‌رود تا در اوپن چین و مسترز شانگهای رقابت دهد. رسیدن به نیمه نهایی یک گرند اسلم این خودباوری را در متئو به وجود آورده که در رقابت‌های پیش‌روی این فصل توانایی پیروزی برابر هر تنیسوری را دارد. وی افزود:

می‌دانم که باید همیشه آماده باشم و همه مسابقات و امتیازات برایم مهم هستند. شما باید روی همه بازی‌هایتان تمرکز کنید و سپس از شانس‌هایی که می‌سازید استفاده کنید. به نظرم زمانی که رفتار درستی در زمین انجام می‌دهم توانایی بازی با هر تنیسوری را دارم. اگر تمرکز لازم را داشته باشم و تنیسم را بازی کنم، واقعا خطرناک خواهم بود. داشتن این خودباوری بسیار اهمیت دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار