29/03/2024
  • صفحه خانگی
  • >
  • مقالات
  • >
  • ماموریت غیرممکن نواک جوکوویچ در تسلط بر سرویس های جان ایسنر به پایان رسید

ماموریت غیرممکن نواک جوکوویچ در تسلط بر سرویس های جان ایسنر به پایان رسید

  • توسط مریم
  • 01/01/2019
  • 0
ماموریت غیرممکن نواک جوکوویچ

(به نقل از خبرگذاری سی ان ان)

جوکوویچ پس از متحمل شدن شکست مقابل فدرر در روز یکشنبه، قوای خود را جمع کرد و در فینال تور جهانی ای تی پی توانست بر اوضاع حاکم تسلط پیدا کند.

ماموریت غیرممکن نواک جوکوویچ و تسلط بر سرویس های جان ایسنر 

پرسه جوکوویچ در زمین آرنا به گونه ای بود که گویی هرگز این زمین ها را ترک نگفته است. این مرد صربستانی غرش ضربات جان ایسنر، مرد ماراتن ویمبلدون را خنثی نمود و با نتیجه 4-6 و 3-6 فصل پایانی ای تی پی را با موفقیت پشت سر گذاشت و در میان هشت بازیکن برتر جای گرفت.

جوکوویچ رو به جمعیتی که ستاره فوتبال کریستینیو رونالدو نیز در میان آنها بود اظهار داشت: « مسلماً مسابقه فوق العاده ای بود، بریک کردن سه سرویس جان ایسنر اتفاقی است که می توان از آن به عنوان ماموریت غیر ممکن نام برد.»

زمانی که از نواک جوکوویچ در باره چگونگی بازی در برابر بازیکنی که تا به امروز بیش از یازده هزار امتیاز آس در رزومه خود ثبت کرده می پرسیم، می گوید: « تمام تلاش خود را بکنید تا در دور ترین نقطه ممکن نسبت به بیس لاین و در گوشه زمین ایستاده باشید. »

تساوی با فدرر

بازیکن 31 ساله صربستانی که سال پیش به دلیل جراحت نتوانست در مسابقات لندن شرکت نماید، امسال قصد دارد پیروزی ششمین مسابقه فینال ای تی پی را برای خود به ارمغان بیاورد و به رکوردی که فدرر ثبت نموده دست پیدا کند.

بازیکن سوئیسی که تا به امروز به صدمین عنوان پیروزی خود دست پیدا کرده است، فینال ای تی پی را در روز یکشنبه با نتایج 6-7، 3-6 و شکست در مقابل کی نیشیکوری (Kei Nishikori) بازیکن رتبه نهم ژاپنی، شروع کرد. فدرر 37 ساله، روز سه شنبه، دومین مسابقه خود در گروه را مقابل فینالیست مسابقات آزاد فرانسه دومینیک تیِم (Dominic Thiem) اتریشی پیش رو دارد.

نواک جوکوویچ سال گذشته در چنین رویدادی، به دلیل آسبب دیدگی در ناحیه آرنج مجبور شد از بازی کناره گیری کند و نهایتاً برای بهبود، در فوریه تحت عمل جراحی قرار گرفت.

آغازی سخت در سال 2018

برخلاف فدرر که پس از کناره گیری شش ماهه خود بازگشتش را با پیروزی در مسابقات آزاد استرالیا آغاز کرده بود، جوکوویچ برای مدتی در گیرو دار بازگشت به سطح حرفه ای و روحیه سابق خود بود تا حدی که در ماه می برای اولین بار از سال 2006 حتی در دسته 20 بازیکن برتر جهان نیز نتوانست جایی برای خود پیدا کند.

پس از آنکه دوران مربیگری او با بازیکن رتبه اول سابق جهان آندره آغاسی به پایان رسید در ماه آوریل به تیم سابق خود تحت مربیگری ماریان واژدا (Marian Vajda) بازگشت. هرچند پیشرفت هایی را در قالب بازی خود توانسته بود حاصل کند، اما باز هم نتوانست در رویارویی با بازیکن ایتالیایی رتبه 72 جهان مارکو سیچیناتو (Marco Cecchinato)، موفق ظاهر شود و در مسابقات رونالد گروس از مرحله یک چهارم نهایی فراتر نرفت.

نواک جوکوویچ که برای پنجمین بار فصل مسابقات را در میان برترین های تنیس آقایان به پایان می برد می گوید: « از اینکه توانستم قوای خود را برای مسابقات آرنا به دست آورده و در آنها موفق باشم بسیار خوشحالم. من عاشق بازی در این زمینها هستم. آرنا از ورود تنیس به زندگی من برایم شانس به همراه آورده است.

بازگشت به سطوح حرفه ای

جان ایسنر که تا به امروز به طور میانگین در هر مسابقه 23 ضربه آس را به نمایش می گذاشت، کسی نبود که در این مسابقه بد ظاهر شده باشد، در واقع بعضی از ضربات سرویس او به قدری سریع بودند که بازیکنان ردیف های پایین تر حتی نمی توانستند آن ها را دنبال کنند.

این بازیکن 33 ساله امریکایی، مسن ترین بازیکنی است که از سال 1972 در مسابقات فینال ای تی پی شرکت کرده و با قد 208 سانتیمتر بلندترین بازیکنی است که در مسابقات قهرمانی تنیس به رقابت می پردازد، 13 ضربه آس را از خود نمایش داد و 69 درصد از سرویس های اول او به امتیاز تبدیل شدند.

اما ایسنر بازیکن نیمه نهایی مسابقات ویمبلدون تابستان امسال در جواب دقت بازی جوکوویچ هیچ چیزی برای ارائه نداشت.

در مقابل رونالدو و خانواده اش که در میان تماشاچیان حضور داشتند، جوکوویچ اولین سرو بریک خود را با ضربه فورهند دقیقی به نمایش گذاشت و پس از آنکه ست اول را با نتیجه 4-6 به پایان رساند دومین سرو بریک را در ست دوم به طرفدارانش هدیه کرد.

با ضربه بک هند جوکوویچ ایسنر برای بار سوم و آخرین بار، امتیاز بازی را به رقیب خود واگذار نمود. او پس از این بازی می گوید: « بدون شک مهارت او در برگرداندن ضربات فوق العاده است، تا به حال با بازیکنی به مهارت او رو به رو نشده ام. »

زِوِرِف، رقیب بعدی

رقیب بعدی جوکوویچ، الکساندر زِوِرِف (Alexander Zverev) آلمانی می باشد که از مهارت بالایی در ضربات سرویس برخوردار است.

این بازیکن قبل از اتفاقات گفته شده، مارین سیلیک (Marin Cilic) اهل کراواسی برنده سابق مسابقات آزاد امریکا را شکست داد.

جوکوویچ که سال گذشته تجربه شکست در برابر این بازیکن را در زمین خاکی و همینطور تجربه پیروزی در مقابل او را در مسابقات شانگهای ماه گذشته داشته است می گوید: « به نظرم از نظر فیزیکی و ذهنی کاملاً آماده هستم و مشتاقانه منتظر رسیدن روز مسابقه می باشم. »

او همچنین اضافه کرد: « اخیراً در شانگهای رو به روی هم قرار گرفتیم، اما استعداد و مهارت های زِوِرِف فراتر از بازی او در شانگهای است. انتظار دارم در این رقابت بهتر از رقابت پیشین ظاهر شود. »

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار