29/03/2024

مارین چیلیچ: آیندۀ ورزش تنیس به خوبی در دستان تنیسورهای جوان قرار گرفته است

  • توسط سروش
  • 05/12/2019
  • 0

مارین چیلیچ معتقد است که آیندۀ ورزش تنیس روشن خواهد بود و ستارگان جوان می‌توانند به خوبی جای بزرگان این رشته را در رویدادهای مختلف پر نمایند.

مصاحبه مارین چیلیچ

چیلیچ که خود از قهرمانان نامی ورزش تنیس در سطح جهان شناخته می‌شود و در سال ۲۰۱۴ با پیروزی برابر کی نیشیکوری از ژاپن به مقام قهرمانی مسابقات گرند اسلم یو اس اوپن رسیده، دربارۀ آینده دنیای تنیس به گفت‌وگو نشسته است. این تنیسور ۳۱ سالۀ کروات، عملکرد بازیکنان جوان رشتۀ تنیس را در سال ۲۰۱۹ عالی توصیف کرده و معتقد است که اگر این ستاره‌های جوان به همین منوال در فصول بعد نیز حاضر شوند، نگرانی خاصی از نبود بزرگان تنیس حس نخواهد شد.

مارین چیلیچ عقیده دارد که دوران بیگ تری (راجر فدرر، رافائل نادال و نواک جوکوویچ) به پایان راه خود نزدیک شده و حال دنیای تنیس باید خود را آمادۀ پذیرش این واقعیت بزرگ نماید. این سه تنیسور افسانه‌ای، یک نسل از خاطرات هر علاقه‌مند به تنیس را شکل داده‌اند و تمامی عناوین ممکن در این ورزش را درو کرده‌اند. حتی با وجود گفته‌های چیلیچ که اعتقاد دارد سال ۲۰۱۹، سال شکوفایی تنیس بازان جوان بوده، ولی تمامی چهار گرند اسلم این فصل نیز در اختیار دو ضلع از مثلث بیگ تری یعنی نواک جوکوویچ (اوپن استرالیا، ویمبلدون) و رافائل نادال (اوپن فرانسه، یو اس اوپن) قرار گرفته است.

تنها بازیکنی که در طول نزدیک به دو دهه توانسته به این سه تنیسور در شکل بازی و عنوان و افتخار نزدیک گردد، اندی ماری بریتانیایی است که او هم به دلیل مصدومیتِ سختی که پشت سر گذاشته، هنوز به فرم ایده‌آل خودش نزدیک نشده است. چیلیج می‌گوید ستارگان جوان هر آن‌چه را که جهان تنیس برای یک انتقال از دوران این بازیکنان پا به سن گذاشته به یک عصر جدید نیاز دارد را خواهند داشت.

مارین چیلیچ

او در حالی که این روزها در کشور برزیل بسر می‌برد، دراین‌باره اظهار داشت:

برای من، پایان فصل یکی از جالب‌ترین بخش‌ها در طول سال است. در این برهۀ زمانی، مسابقاتی همانند گرند اسلم‌ها از مدت‌ها قبل به پایان رسیده و این قسمتِ پایان فصل است که به ما نشان می‌دهد تنیسورها چه چیزی برای فصل جدید در چنته خواهند داشت. امسال در تورنمنت مسترز پاریس، دیمیتروف و شاپووالف عالی کار کردند و دنیس شاپووالف به خوبی نشان داد که یک تهدید جدی برای بسیاری از تنیسورها در میادین مختلف است. او با قهرمانی که در فصل جاری در استکهلم و سپس راه‌یابی به نخستین فینالش در مسترزهای ۱۰۰۰ امتیازی داشت، نشان داد که حرف‌های زیادی برای گفتن در فصل آتی خواهد داشت.

مارین چیلیچ در ادامه اشاره‌ای نیز به مسابقات پایان فصل فینال‌های لندن و درخشش تنیسورهای جوان در این رقابت‌ها داشت:

در لندن و بازی پایانی این رقابت‌ها ما پیام بسیار واضحی را از این تورنمنت دریافت کردیم. آیندۀ ورزش تنیس به خوبی در دستان تنیسورهای جوان قرار گرفته و از این‌رو می‌توان به سال‌های بعدی امیدوار باشیم. پس از اینکه رافائل نادال در تقابل با جوکوویچ توانست سال را با رتبۀ شمارۀ یک دنیا به پایان برساند، ما شاهد حضور یک نسل جدید در دیدار فینال این مسابقات بودیم. در فینال، دومینیک تیم و استفانوس تسیتسیپاس، تنیس محشری را به نمایش گذاشتند و پسر جوان یونانی با برد در این مسابقه، به بزرگترین افتخار دوران ورزشی‌اش رسید. مطمئن باشید بازیکنی چون تسیتسیپاس، روند خوبش را در سال ۲۰۲۰ نیز ادامه می‌دهد و سال جالبی را رقم خواهد زد.

چیلیچ در انتها به تحسین گریگور دیمیتروف بلغار پرداخت و عنوان داشت که او نیز در سال بعد حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت:

دیمیتروف پس از دو سال بار دیگر به آن تنیسوری که همگان از او شناخت دارند، برگشته است. او در مسابقات یو اس اوپن به خوبی توانایی‌های بالای خودش را نشان داد و در پاریس نیز بردهای قابل توجه‌ای را به دست آورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار