25/04/2024

مارین چیلیچ با شکست جان ایسنر، حریف نادال در دور چهارم یو اس اوپن شد

  • توسط مینا
  • 01/09/2019
  • 0

می‌توانید در تمام طول بازی از حریفتان بهتر نباشید اما به پیروزی برسید. مارین چیلیچ روز شنبه از ۱۴ برک پوینت رقیبش ۱۳ بار سربلند خارج شد، دو بار از شکست در ست‌های اول و سوم گریخت تا با شکست جان ایسنر به دور چهارم یو اس اوپن راه یابد.

مارین چیلیچ حریف رافائل نادال شد

ایسنر با وجود اینکه ۴۰ امتیاز سرویس گرفت اما با نتایج ۷-۵، ۳-۶، ۷-۶ و ۶-۴ از مارین چیلیچ باخت تا این تنیسور کروات در دور چهارم آخرین گرند اسلم سال مقابل رافائل نادال اسپانیایی قرار گیرد. چیلیچ گفت:

وقتی چنین سرویس‌هایی می‌زد نمی‌شد کاری کرد و در چنین شرایطی تنها باید مثبت‌اندیش بود تا شانستان از راه برسد. خوشبختانه در لحظات حیاتی بازی شانس یار من بود و من هم از آن استفاده کردم. قطعا شانس نقش بسیار زیادی در پیروزی‌ام داشت.

نادال که سابقه سه قهرمانی در یو اس اوپن را دارد در دیدارهای رو در رویش با چیلیچ به شش پیروزی رسیده و دو بار هم شکست خورده است. با این حال چیلیچ در آخرین مصافش با نادال در گرند اسلم‌ها به پیروزی رسیده است؛ جایی که نادال در ست پنجم دیدارشان در اوپن استرالیای ۲۰۱۸ از بازی کناره‌گیری کرد. این تنیسور اسپانیایی روز شنبه با نتایج ۶-۳، ۶-۴ و ۶-۲ مقابل هیون چونگ از کره جنوبی به پیروزی رسید و راهی یک هشتم نهایی یو اس اوپن شد. چیلیچ ادامه داد:

قطعا در مقابل رافا شانس پیروزی دارم؛ او مطمئناً فصل فوق العاده‌ای را پشت سر گذاشته و بازی‌های بسیار خوبی انجام می‌دهد. همه چیز به من بستگی دارد؛ اگر سرویس‌های خوبی بزنم، تهاجمی‌تر بازی کنم و بازی خودم را به او تحمیل کنم آن وقت شانس پیروزی دارم.

مارین چیلیچ

در حالی‌که ایسنر از حمایت تماشاگران حاضر در نیویورک هم بهره می‌برد زمانی‌که ۵-۴ در گیم سرو مارین چیلیچ پیش بود، سه ست پوینت را از دست داد و با برک شدن در گیم‌ بعدی در نهایت ست اول را واگذار کرد. این تنیسور کروات پیش از بازی شنبه شب در دیدارهای رو در رویش برابر ایسنر ۸ بار برده بود و ۳ بار شکست خورده بود اما در سال ۲۰۱۹ عملکرد خوبی نداشته و با ۱۷ برد و ۱۳ باخت تنها به یک چهارم نهایی یک تورنمنت رسیده است. ایسنر در ست دوم به راحتی پیروز شد و در امتیازات ۶/۴ و ۶/۵ تای برک ست سوم، دو ست پوینت دیگر را از دست داد. چیلیچ با کسب چهار امتیاز آخر بازی، از جمله دو امتیازی که در سرو ایسنر گرفت موفق به پیروزی در این ست شد. از مجموع ۱۷ دبل فول چیلیچ، شش تای آن در ست چهارم به وقوع پیوست اما ایسنر چهار برک پوینت دیگر را از دست داد تا چیلیچ برنده این دیدار شود.

مارین چیلیچ که در دور اول مقابل سدریک مارسل استب آلمانی با نتایج ۶-۴، ۳-۶، ۵-۷ و ۳-۶ به پیروزی رسید، عملکرد پر فراز و نشیبی در گرند اسلم‌های امسال داشته است؛ او در دور چهارم اوپن استرالیا با شکست برابر روبرتو باوتیستا آگوت از دور رقابت‌ها کنار رفت، با باخت مقابل گریگوری دیمیتروف در دور دوم اوپن فرانسه از این مسابقات هم حذف شد و در دور دوم ویمبلدون با قبول شکست برابر ژائو سوسا از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. پابلو آندوخار اسپانیایی ۳۳ ساله با پیروزی ۶-۴، ۶-۳ و ۶-۲ مقابل الکساندر بابلیک قزاق برای اولین بار به دور چهارم یک گرند اسلم صعود کرد. این تنیسور باتجربه اسپانیایی از مجموع ۱۰ برک پوینتی که داشت ۵ بار حریفش را برک کرد و با ۳۹ پیروزی، جواز حضور در هفته دوم یو اس اوپن را به دست آورد. آندوخار در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف شانس سیزدهم قهرمانی یعنی گائل مونفیلس فرانسوی می‌رود که در دور سوم با نتایج ۶-۷، ۷-۶، ۶-۴، ۶-۷ و ۶-۳ مقابل دنیس شاپووالوف کانادایی به پیروزی رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار