28/03/2024

ماریا شاراپووا از آینده نامعلومش در دنیای تنیس می‌گوید

  • توسط مینا
  • 22/01/2020
  • 0

ماریا شاراپووا ، بانوی شماره یک سابق دنیای تنیس، در دور اول اوپن استرالیا با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ مقابل دونا وکیچ شانس ۱۹ قهرمانی در این رقابت‌ها شکست خورد.

آینده نامعلوم ماریا شاراپووا در تنیس

بعد از پایان این بازی، شاراپووا از آینده نامعلومش برای ادامه در این ورزش به خبرنگاران گفت:

نمی‌دانم. به کمک کرگ تایلی و تیمی که به عنوان عضوی از این رقابت‌ها در کنار خودم داشتم، به خوبی برای حضور در این مسابقات آماده شده بودم. صحبت کردن از آنچه در ۱۲ ماه اخیر به من گذشته برایم دشوار است.

شاراپووا که سال گذشته به دور یک هشتم نهایی این رقابت‌ها راه یافته بود، بعد از پایان اوپن استرالیای امسال از جمع ۳۰۰ بانوی برتر رنکینگ جهانی دنیای تنیس خارج خواهد شد. این تنیسور روسی که سابقه قهرمانی در گرند اسلم‌ها را هم در کارنامه دارد، توانایی حضور در دور اصلی هر تورنمنت‌ بزرگی را دارد اما اظهار کرده که مشخص نیست در آینده چه برنامه‌ای را برای ادامه حضورش در دنیای تنیس در پیش می‌گیرد:

صادقانه به شما بگویم، نمی‌دانم چه تصمیمی خواهم گرفت.

ماریا شاراپووا در پاسخ به اینکه در رقابت‌های WTA ۱۲۵K یا ITF شرکت خواهد کرد، گفت:

هنوز به برنامه‌ای که بعد از اینجا در پیش خواهم گرفت فکر نکردم. از آینده‌ام خبر ندارم اما قطعا عاشق ادامه حضورم در دنیای تنیس تا آنجایی که می‌توانم هستم.

ماریا شاراپووا از اوپن استرالیای ۲۰۱۹ تا به حال و طی ۱۲ ماه گذشته، به سبب مصدومیت‌های سختی که داشته با محدودیت‌های زیادی در برنامه‌اش مواجه شده است. مصدومیت بلند مدت شانه راست او موجب کناره‌گیری‌اش از رولان گاروس شد و مصدومیت او از ناحیه آرنج به کناره‌گیری‌اش از دور اول ویمبلدون منجر شد. بعد از اینکه شاراپووا به همراه ریکاردو پیاتی در ایتالیا پیش فصل را به خوبی شروع کرد، دو هفته قبل در تورنمنت بین المللی بریزبین، اولین بازی‌اش بعد از یو اس اوپن ۲۰۱۹ را انجام داد.

ماریا شاراپووا

او طی رقابتی سه سته به جنیفر بریدی باخت و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت؛ ماریا اظهار کرد که چند روز پیش از آن به سبب ورود یک ویروس به بدنش، راهی بیمارستان شده بود:

در حال حاضر و ۴۵ دقیقه بعد از پایان بازی صحبت کردن اندکی دشوار است اما می‌خواهم بگویم که اگر همه چیز را به درستی انجام دهید ولی به آن اعتقاد نداشته باشید، احتمالا موفق نخواهید شد. با این حال فکر می‌کنم من تنها فردی نیستم که چنین شرایطی دارد. می‌توانم با شما درباره مسائلی که به سبب مشکلات شانه‌ام داشتم صحبت کنم اما شخصیتم این اجازه‌ را به من نمی‌دهد. در مجموع باید بگویم که هر طوری بود آن بازی را تمام کردم؛ البته که آن طور که می‌خواستم آن را انجام ندادم.

وی ادامه داد:

زمان زیادی را صرف کارهایی که می‌خواستم انجام دهم کردم. همه کارها را درست انجام دادم اما هیچ تضمینی نیست که حتی وقتی همه کارهای ممکن را درست انجام دهید در دور اول، دور سوم یا فینال یک تورنمنت حتما به پیروزی برسید. در هر ورزشی چنین شرایطی وجود دارد. به همین دلیل است که حتی یک قهرمانی در هر ورزشی بسیار ویژه است.

ماریا شاراپووای ۳۲ ساله که متولد شهر نیاگان روسیه می‌باشد روزها و ماه‌های طاقت فرسایی را پشت سر می‌گذارد. او بعد از پیروزی مقابل دارت، پترسون و وزنیاکی، به اشلی بارتی باخت و از اوپن استرالیای ۲۰۱۹ حذف شد. شاراپووا در تورنمنت سنت پترزبورگ داریا گاوریلووا را شکست داد اما مقابل داریا کاساتکینا شکست خورد. ماریا در مایورکا هم بعد از پیروزی مقابل کوزمووا به آنجلیک کربر باخت و حذف شد. او بعد از کناره‌گیری‌اش از ویمبلدون، در تورنتو شکست خورد و در سینسیناتی بازهم به اشلی بارتی باخت. شاراپووا در دور اول طی دو ست متوالی به سرنا ویلیامز باخت و از این رقابت‌ها کنار رفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار