19/04/2024

مارگارت کورت: تنیس استرالیا به من بی‌احترامی کرد و رفتار تبعیض‌آمیز داشت

  • توسط سروش
  • 05/02/2020
  • 0

مارگارت کورت می‌گوید که رفتار تنیس استرالیا با او بسیار ناراحت‌کننده بود و ادعا کرد که یکی از مسئولان بلندپایه این مسابقات به دلیل نگرش او نسبت به همجنس‌بازان در قبال او رفتار تبعیض‌آمیز نشان داده است.

مصاحبه مارگارت کورت

کورت به این افتخار می‌کند که در مسابقات اخیر تنیس اوپن استرالیا وی پنجاهمین سالگرد قهرمانی خود در گرند اسلم را جشن گرفت اما این تنیسور ۷۷ ساله که سابقاً شرح داده بود که همجنس‌بازی نوعی ناهنجاری جنسی محسوب می‌شود تحت تأثیر این مسابقات قرار نگرفت. مارگارت کورت به چنل ناین گفت:

آن‌ها (تنیس استرالیا) انگشت شست به من نشان دادند و تلاش کردند راجع به همه کارهای من رفتاری تبعیض‌آمیز داشته باشند و فکر می‌کنم این کار بسیار ناراحت‌کننده است.

اما تنیس استرالیا اعلام کرد همه کاری برای کورت انجام داده و برای وی و ۱۶ تن از اعضای خانواده هزینه‌هایی را برای دو هفته حضور در تنیس اوپن داشته است. این مقام اجرایی اظهار داشت کورت قبل از ورود به ملبورن با همه ترتیبات اعلام شده از سوی آن‌ها موافقت کرده بود.

مارگارت کورت

به اطلاع وی رسیده بود که شانسی برای سخنرانی در سنتر کورت ندارد. وضعیت مارگارت کورت روز بعد از مراسم بحرانی‌تر شد. مارتینا ناوراتیلوا و جان مک انرو، تنیسورهای سابق اعتراض کردند و خواهان این شدند که نام او از مارگارت کورت آرنا پاک شده و نام اوون گولاگونگ جایگزین آن شود. این مورد نیز موجب شد تا این مسابقات کورت را تحت‌تأثیر قرار ندهد. وی در این باره اظهار داشت:

من هرگز به ملیت دیگر تعرض نمی‌کنم حالا هر فکری راجع به افراد داشته باشم در این رابطه اهمیتی ندارد. هرگز نمی‌گویم هی، تو باید نام او را از این ساختمان پاک کنی یا نام این تنیسور باید از این ورزشگاه یا مرکز تنیس برداشته شود. هرگز چنین کاری انجام نمی‌دهم. فکر می‌کنم که این کار بسیار بسیار غلط است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار