29/03/2024

مسابقات آزاد تنیس کیتزبوهل اتریش؛ قهرمانی دومنیک تیم در بخش انفرادی

  • توسط سروش
  • 04/08/2019
  • 0

رقابت های آزاد تنیس ۲۵۰ امتیازی کیتزبوهل که از روز دوشنبه (۲۹ جولای – ۷ مردادماه) در کشور اتریش آغاز شده است، با قهرمانی دومنیک تیم در بخش انفرادی به پایان رسید.

قهرمانی دومنیک تیم در تنیس کیتزبوهل

این تورنمنتِ تنیس که از قدمتی ۱۲۵ ساله برخوردار است، تنها در بخش آقایان و در دو قسمت تک نفره و دوبل برگزار می‌شود که در رقابت های امسال (۲۰۱۹) دومنیک تیم ۲۵ ساله از کشور میزبان به مقام قهرمانیِ مسابقات انفرادی دست یافت. دومنیک تیم در روز شنبه (۳ آگوست – ۱۲ مرداد) توانست به چهاردهمین قهرمانی خود در تورهای ATP و اولین قهرمانی اش در رقابت های کیتزبوهل با برتری برابر آلبرت راموس وینولاس از کشور اسپانیا دست یابد. تیم در دو ست پیاپی و با نتایج ۷-۶ (۷-۰) و ۶-۱ مقابل حریف اسپانیایی اش به برتری دست یافت تا به عنوان قهرمانی رقابت های آزاد کیتزبوهل برسد. دومنیک تیم که در رده چهارم برترین تنیس بازان دنیا قرار دارد، در پایان این مسابقه اظهار داشت که از کودکی رویای قهرمانی در کیتزبوهل، آن هم در ارتفاعات و دامنه های کوه های آلپ را در سر داشته و خوشحال است که به آرزوی خود رسیده است.

دومنیک تیم

دومنیک درباره این قهرمانی می گوید:

باورنکردنی است. بلاخره توانستم به رویای کودکی ام که قهرمانی در این مسابقات است، دست یابم. هیچ چیز برای یک ورزشکار بهتر از آن نیست که بتواند در خانه و کشورش به موفقیت برسد.

دومنیک تیم یک‌بار و آن هم در سال ۲۰۱۴ به فینال مسابقات کیتزبوهل رسیده بود که در دیدار پایانی با شکست مقابل داوید گوفین از بلژیک، نتوانست به مقام قهرمانی این بازی ها برسد. حریف او در بازی فینال، نزدیک به یک هفته پیش در مسابقات اوپن سوئیس، توانسته بود به مقام قهرمانی برسد و هفته قبل از آن نیز در رقابت های باستاد سوئد به مرحله نیمه نهایی ها راه یافته بود. این تنیسور اسپانیایی در دیدار فینال مقابل دومنیک تیم در گیم پنجم ست نخست با حساب ۵-۴ از تیم پیش افتاده بود و می‌توانست بازی را در این ست به سود خود به پایان برساند، اما تجربه و ذکاوت بیشتر دومنیک سبب شد تا او در تای بریک امتیازات حساس نخستین ست بازی را ازآن خود نماید و در ادامه ست دوم را به سود خود به پایان برساند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار