19/04/2024

مسابقات تنیس سینسیناتی؛ قهرمانی دنیل مدودف در بخش انفرادی مردان

  • توسط سروش
  • 19/08/2019
  • 0

دنیل مدودف با پیروزی بر دیوید گوفین در فینال تنیس سینسیناتی، نخستین قهرمانی مسترز خود را کسب کرد.

قهرمانی دنیل مدودف در تنیس سینسیناتی

دنیل مدودف در ماه آگوست، موفقیت های فراوانی به دست آورده است. این تنیسور روس در آغازین ساعات روز دوشنبه به وقت ایران، یک قهرمانی مهم کسب کرد. دنیل مدودف، موفق شد اولین عنوان قهرمانی خود در مسابقات ۱۰۰۰ امتیازی مسترز ATP را در مسابقات غرب و جنوب کسب کند. مدودف در فینال مسترز سینسیناتی، موفق شد در دو ست پیاپی و با نتایج ۷-۶ (۷-۳) و ۶-۴ از سد دیوید گوفین عبور کند. مدودف اولین جام قهرمانی مسترز خود را در سینسیناتی به دست آورد. او به روند فوق العاده خود ادامه داد؛ مدودف در سه هفته اخیر به سه فینال راه پیدا کرده است. وی پس از آن که در دو فینال متوالی در برابر نیک کیریوس در سیتی اوپن واشینگتن و رافائل نادال در مسابقات راجرز کاپِ مونترال شکست خورد، بالاخره توانست در سینسیناتی طعم قهرمانی مسترز را بچشد. دنیل مدودف پس از پایان بازی به خبرنگار ESPN، دیوید گیلبرت گفت:

پیدا کردن کلمات سخت است. تلاشِ سخت چیزی است که من به کار گرفتم. این که در سه فینال پیاپی ببازید خوب نیست، پس من واقعا از این قهرمانی خوشحالم. در حقیقت، زمانی که بازی ۵-۳ بود من دچار گرفتگی عضلات شدم. در سه هفته این اولین بار بود که دچار گرفتگی شدم. چهار سرویس زدم که او نتواست هیچکدام را برگرداند و این باورنکردنی است.

دنیل مدودف که تنها ۲۳ سال سن دارد یکی از مورد توجه ترین تنیس بازان فعلی جهان محسوب می‌شود و برای راهیابی به مسابقات Nitto ATP Finals که در لندن برگزار خواهد شد، از موقعیت خوبی برخوردار است. مدودف که اکنون به بالاترین رده بندی دوران ورزشی خود که رتبه پنج باشد رسیده است، پس از نیکولای داویدنکو در سال ۲۰۱۰ اولین تنیسور مرد روس است که به ۵ نفر برتر راه یافته است. دنیل مدودف در تورنمنت های امسال ATP توانسته ۴۴ پیروزی کسب کند که از این نظر او در بین تمامی تنیسورهای مرد در رده نخست قرار می گیرد. او همچنین با ۳۱ پیروزی در زمین های سخت (هارد کورت) تورهای ATP نیز رکورددار است.

دنیل مدودف

یک روز پس از آن که مدودف در مقابل مدافع عنوان قهرمانی سینسیناتی یعنی جوکوویچ به پیروزی قاطع رسید، این تنیسور روس موفق شد با یک نمایش تاثیرگذار و دلچسب برابر گوفین، بهترین استفاده را از فرصت پیش آمده داشته باشد. مدودف پنجمین تنیسور از کشور روسیه است که موفق به کسب جایزه ۱۰۰۰ امتیازی مسترز ATP می‌شود تا در کنار مارات سافین، نیکولای داویدنکو (۳ قهرمانی)، آندری چسنوکوف (۲ قهرمانی) و کارن خاچانوف (یک قهرمانی) قرار گیرد. خاچانوف نیز سال قبل با پیروزی در پاریس به این جمع راه یافته بود. مدودف در مسابقه نیمه نهایی روز یکشنبه در برابر نواک جوکوویچ، معادلات را بر هم زد و با سبک بازی فوق تهاجمی تنیسور صرب را شکست داد. در حالی که پیشبینی می شد مدودف به سرویس های خود اتکا داشته باشد، یک ست عقب بودن را جبران کرد و به فینال رسید. مدودف در فینال نیز مثل بازی قبل با روندی تهاجمی در زمین تنیس لیندلر فمیلی ظاهر شد. دیوید گوفین تنها موفق شد از نُه سرویس ابتدایی مدودف یکی را برای خود به امتیاز تبدیل کند.

این تنیسور ۲۸ ساله در گیم سرو خود نیز نتوانست روند رقیب را تغییر دهد. مدودف که هجدهمین بازی خود در بیست روز اخیر را انجام می‌داد، ست اول را پس از ۵۶ دقیقه به نفع خود به پایان رساند. مدودف در ست دوم نیز برتری را از دست نداد و در همان گیم اول به پیروزی رسید. سید نهم مسابقات، زمانی که بازی ۵-۴ به نفع رقیب بود و برای قهرمانی بازی می کرد دو بر یک پوینت را سیو کرد تا بازی را نبازد و از شدت عصبانیت، قاب راکت تنیس خود را نیز شکست. اما در حالی که بازی ۱۵/۴۰ به نفع رقیب بود با چهار سرویس قدرتمند و پیاپی به پیروزی دست یافت. او برای سیو اولین فرصت بریک خود، سرویسی با سرعت ۱۲۳ مایل برساعت زد و در ادامه سه سرویس موفق داشت تا پس از یک ساعت و سی و نه دقیق به قهرمانی برسد. مدودف در مسابقات ATP امسال با ۴۴ برد رکورددار کسب بیشترین پیروزی است. پس از وی رافائل نادال با ۴۱ پیروزی، راجرر فدرر با ۳۹ پیروزی، نواک جوکوویچ با ۳۸ و استفانوس تسیتسیپاس با ۳۷ پیروزی در رده های بعدی قرار دارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار