28/03/2024

قهرمانان قابل توجه المپیک تنیس

  • توسط مریم
  • 03/07/2019
  • 0
المپیک تنیس

تنیس هر چهار سال یکبار در المپیک جایگاه دارد و بازیکنان به کسب مدال های مختلف در انواع بازیها مشغول هستند. شاید جالب تر این باشد که این بازیکنان چطور این بازی را به عنوان رقابت برای چنین افتخاری انجام میدهند. آنها بسیار سخت تمرین میکنند و فداکاری های بسیاری انجام میدهند تا به جایگاه بالایی همچون قهرمانی در تنیس برسند که مخاطبان را در سرتاسر جهان پای تلویزیون میخکوب کنند.

قهرمانان قابل توجه المپیک تنیس

ماریا شاراپوا

ماریا شاراپوا

این ورزش برای اولین بار در مسابقات رقابتی المپیک در تابستان 1896 که در آتن برگزار شد, حضور یافت. جالب این است که از آن زمان به استثنای چند دهه همیشه جزیی از بازیهای حاضر در المپیک بوده است و قهرمانان قابل توجهی در المپیک تنیس حضور دارند. در اولین دور شرکت در المپیک تنها مردان شرکت میکردند. برگزاری تنیس به صورت تک نفره و دو نفره تنها مشخصه بارز این بازی بود. تا سال 1900 زنان اجازه بازی در هیچکدام از بازیهای تک نفره یا دونفره و یا ترکیبی دو نفره  را نداشتند.

امروزه هنگامی که تماشاگران مسابقات تنیس را میبینیم هرگز نمیتوانیم تصور کنیم که روزگاری حضور آنها اینچنین نبوده. بین سال های 1928 تا 1988 یعنی برای مدت 60 سال این ورزش در المپیک حضور نداشت. المپیک تنیس از سال 1988 به عنوان یک ورزش مدال آور بازسازی شد و تا به الان هرگز حذف نشده است. 

قهرمان تنیس ونوس ویلیامز چهار مدال طلا و نقره در این رشته کسب کرده است. همراه کاتلین مک کین گادفری (برنده یک مدال طلا, دو نقره و دو برنز) این دو برای گرفتن مدال های بیشتر همیشه این رکورد را حفظ کرده اند. سرنا ویلیامز خواهر ونوس ویلیامز نیز چهار مدال طلا کسب کرده است. همچنین از میان آقایان میتوان از  اندی مورای که در بازی تک نفره دو مدال که شامل یک مدال طلا در بازیهای سال 2016 میباشد  کسب کرده است نام برد.

در همان سال مونیکا پویگ تنها مدال زنان را برد. خواهر ویلیامز همراه با مورای بیشترین تعداد مدال را کسب کرده اند.

میتوان از ونوس ویلیامز به عنوان یکی از قهرمانان قابل توجه المپیک تنیس یاد کرد.

بازیکنان برتر

بازیکنان امریکایی و بریتانیایی در این ورزش ماهرتر هستند, هشت بازیکن امریکایی و هفت بازیکن بریتانیایی هرکدام دو مدال یا بیشتر در مسابقات المپیک برده اند اما اینها تنها کشور های دارای قهرمان نیستند کشور های دیگری نظیر فرانسه , اسپانیا , روسیه و آفریقای جنوبی نیز به افتخاراتی دست پیدا کرده اند.

 

در المپیک تابستانی 2016 در ریودوژانیو , برزیل , اکترینا مکاروا و النا وسنینا در بازی مقابل تیم سوییس با شرکت مارتینا هینگیس و تیمیا باکسینکی  برنده شدند و مدال طلای بازی دو نفره بانوان را کسب کردند. بتانی ماتک سندز و جک سوک از امریکا از ونوس ویلیامز و راجیو رام  در مسابقات ترکیبی دو نفره پیشی گرفتند.

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار