28/03/2024

تنیس مسترز کانادا ۲۰۱۹؛ قهرمانی رافائل نادال در بخش انفرادی مردان

  • توسط سروش
  • 12/08/2019
  • 0
رافائل نادال

رقابت های تنیس ۱۰۰۰ امتیازی مسترز کانادا با قهرمانی رافائل نادال در بخش انفرادی مردان در سال ۲۰۱۹ همراه شد.

قهرمان رافائل نادال در تنیس مسترز کانادا

نفر دوم رنکینگ جهانی تنیس و شانس اول قهرمانی در مسابقات راجرز کاپ، توانست با برتری مقابل حریفی از کشور روسیه به مقام قهرمانی این مسترز ۱۰۰۰ امتیازی دست یابد. در دیدار فینال مسابقات مسترز مونترال که ۷۰ دقیقه نیز به طول انجامید، رافائل نادال موفق شد در دو ست پیاپی و با نتایج ۶-۳ و ۶-۰ مقابل دنیل مدودف از روسیه به پیروزی برسد تا برای پنجمین بار فاتح رقابت های راجرز کاپ در بخش انفرادی مردان شود. ست اول این بازی علیرغم شروع نزدیک دو تنیسور، در نهایت با برتری ۳-۶ نادال به اتمام رسید. ست دوم اما صحنه درخشش فوق العاده تنیسور اسپانیایی بود. او در این ست توانست با نتیجه ۰-۶ مدودف را شکست بدهد و اصطلاحا او را بیگل (Bagel) کند.این دومین قهرمانی متوالی و پنجمین قهرمانی رافائل نادال در رقابت های راجرز کاپ در شهر مونترال بود که از این حیث او در کنار چارلز اسمیت هیمان از کانادا در جایگاه دومِ پرافتخارترین تنیسورهای حاضر در این مسابقات قرار می گیرد. نادال در سال های ۲۰۰۵، ۲۰۰۸، ۲۰۱۳، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ توان سته به مقام قهرمانی این تورنمنت ۱۰۰۰ امتیازی برسد. جالب است بدانید که رافائل نادال پنج بار موفق به صعود به فینال مسابقات راجرز کاپ شده که در تمامی این پنج فینال نیز برنده و عنوان قهرمانی را کسب کرده است.

تنیسور اسپانیایی تنها در سال ۲۰۰۵ و بازی برابر آندره آغاسی آمریکایی بود که یک ست را از دست داد و ۲-۱ آن دیدار را به سود خود به پایان رساند و در چهار فینال بعدی، او هیچ ستی را به حریفانش واگذار نکرده است. رافائل نادال، همچنین در پنجاه و یکمین حضور خود در فینال مسترزها به سی و پنجمین قهرمانی اش در این رقابت های ۱۰۰۰ امتیازی تنیس دست یافت تا با عبور از رکورد راجر فدرر، عنوان پرافتخارترین تنیسور حاضر در مسترزها را نیز به نام خود به ثبت برساند. این برای نخستین بار در تاریخ رقابت های تنیس بود که رافائل نادال موفق شد در زمینی به جز خاک رس هم از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

رافائل نادال

نفر نخستِ مسابقات مسترز مونترال، پس از پایان مسابقه اش برابر دنیل مدودف در جمع خبرنگاران گفت:

بازی کردن در فینال ها همیشه دشوار و سخت است. حریفم هفته خوبی را پشت سرگذاشته بود و دو بار متوالی موفق به حضور در فینال های تورنمنت های تنیس شده بود. برایم مهم بود که دنیل نتواند از این مزیت و آمادگی بالای خود در این دیدار سود بجوید. من تجربه زیادی از حضور در فینال ها را داشته ام و می دانم که همیشه شروع این گونه بازی ها آن هم در حضور بازیکنان بزرگی چون او تا چه اندازه مشکل است. وقتی حریف‌تان با اعتماد به نفس بالایی مقابل شما قرار می گیرد، این کار را برایتان در ادامه چنین مسابقاتی سخت خواهد کرد.

این سومین قهرمانی رافائل نادال در تورهای تنیس ATP در سال جاری بود. سلطان زمین های خاک رس موفق به قهرمانی در مسابقات رم، رولان گاروس (اوپن فرانسه) و در نهایت قهرمانی در مسترز ۱۰۰۰ امتیازی راجرز کاپ شد. نادال با قهرمانی در رقابت های مسترز مونترال، علاوه بر کسب ۱۰۰۰ امتیاز در رنکینگ جهانی تنیس، موفق به بردن جایزه ۱,۰۴۹,۰۴۰ دلاری این مسابقات نیز شد.

دنیل مدودفِ روس، نفر دوم این بازی ها هم موفق به کسب ۶۰۰ امتیاز و همچنین مبلغ ۵۳۱,۰۱۰ دلار از این رقابت ها شد. البته هنوز فاصله نادال با نفر اول رده بندی جهانی تنیس، یعنی نواک جوکوویچ صرب بالا می باشد، ولی با توجه به تورنمنت های باقی مانده در سال جاری، باید دید که در پایان سال ۲۰۱۹ چه کسی بهترین تنیسور رده بندی جهانی ATP لقب خواهد گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار