20/04/2024

فلیکس اوژه آلیاسیم شروعی طوفانی در بریزبین داشت

  • توسط مینا
  • 05/01/2020
  • 0

تیم کانادا به نخستین برنده رقابت‌های ATP Cup تبدیل شد. کانادایی‌ها به لطف درخشش فلیکس اوژه آلیاسیم و دنیس شاپووالوف در بخش انفرادی و دوبل با نتیجه ۳-۰ یونان را از پیش‌رو برداشتند تا کارشان در بریزبین را با پیروزی آغاز کنند.

پیروزی کانادا با درخشش فلیکس اوژه آلیاسیم

شاپووالوف گفت:

اینکه بخشی از چنین تیمی باشید بسیار فوق العاده است. در تور کمتر شاهد چنین رقابت‌هایی هستیم و از این رو به فضای حاکم بر این مسابقات علاقه‌مندم. بنابراین از نتایجی که امروز به دست آوردیم بسیار خوشحال هستم.

شاپووالوف به عنوان بهترین تنیسور تیم کانادا با نتایج ۷-۶ و ۷-۶ برابر مرد شماره شش دنیای تنیس یعنی استفانوس تسیتسیپاس به پیروزی رسید. این دو روی هم در مقابل پنج برک پوینت یکدیگر دفاع کردند؛ با این حال شاپووالوف که به فینال مسترز ۱۰۰۰ امتیازی پاریس هم رسیده بود عملکرد بهتری در تای برک‌ها داشت. از نتیجه ۳/۳ در تای برکِ ست دوم، شاپووالوف از پنج امتیاز بعدی، چهار امتیاز گرفت تا قهرمان Nitto ATP Finals را شکست دهد. شاپووالوف ادامه داد:

قطعا پیروزی بزرگی کسب کردم. او فصل را به شکل غیرقابل باوری به پایان رساند و یکی از بهترین تنیسورهای حال حاضر جهان می‌باشد. بنابراین پیروزی مقابل چنین فردی در نخستین بازی سال اهمیت بسیار زیادی برایم دارد. فکر می‌کنم در بازی امروز تک امتیازها بسیار بااهمیت ظاهر شدند، اما من فقط روی بازی خودم تمرکز کردم و موفق شدم تا برتری‌ام را در تای برک‌ها هم حفظ کنم.

تسیتسیپاس که حالا در دیدارهای رو در رویش مقابل شاپووالوف به یک برد و سه باخت رسیده، گفت:

او بهتر از من سرویس زد و در چندین امتیاز برک پوینت، آن طور که می‌خواستم بازی نکردم و نتوانستم امتیازات لازم را به دست آورم. او امروز فقط تصمیمات بهتری از من گرفت و کارهایش را بهتر از من انجام داد.

فلیکس اوژه آلیاسیم

در ابتدای روز، فلیکس اوژه آلیاسیم با نتایج ۶-۱ و ۶-۳ میخاییل پرولاراکیس را شکست داد تا نخستین برنده تاریخ ATP Cup شود. اوژه آلیاسیم گفت:

از برگشتن به زمین بازی احساس واقعا خوبی دارم. حریفم را نمی‌شناختم و سعی کردم تا با تمام توانم روی آن کاری که می‌توانم انجام دهم تمرکز کنم. با این حال باید در مجموع خوشحال باشم چراکه در ست اول به خوبی برنده شدم و با پشتکاری که داشتم در ست دوم هم به پیروزی رسیدم. در مجموع از اینکه بازهم می‌توانم تنیس بازی کنم خوشحالم.

مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات ۲۴ تیمه که بین روزهای ۳ تا ۱۲ ژانویه در شهرهای بریزبین، پرت و سیدنی برگزار می‌شود، از روز پنجشنبه در سیدنی شروع می‌شود. اوژه آلیاسیم که تاکنون به فینال سه تورنمنت صعود کرده، هیچ برک پوینتی به رقیبش نداد. این در حالی است که پرولاراکیس برای اولین بار در رقابت‌هایی که تحت نظر ATP Tour برگزار می‌شود، شرکت می‌کند. این تنیسور ۲۳ ساله یونانی از سال گذشته وارد دنیای حرفه‌ای تنیس شده و در مسابقات ATP Challenger به ۷ برد و ۸ باخت رسیده است. فلیکس اوژه آلیاسیم نیز امیدوار است به روند خوبی که در فصل گذشته داشت و منجر به قرارگیری‌اش در رده ۲۱ رنکینگ جهانی شد، ادامه دهد. پرولاراکیس گفت:

این اولین بازی من در چنین سطحی در رقابت‌های ATP بود. تنها می‌خواستم روی بازی خودم تمرکز کنم و با ارائه بهترین تنیسم شاهد نتیجه‌ای باشم که در بازی رقم می‌خورد.

در بخش دوبل نیز تیم اوژه آلیاسیم و شاپووالوف طی ۶۸ دقیقه با نتایج ۶-۲ و ۶-۳ مقابل تیم پرولاراکیس و پتروس تسیتسیپاس، برادر کوچک‌تر استفانوس به پیروزی رسیدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار