29/03/2024

فرزندان راجر فدرر در تب و تاب تنیس

  • توسط مریم
  • 03/12/2019
  • 0
فرزندان راجر فدرر

(به نقل از خبرگذاری سی ان ان)

دوقلوهای راجر فدرر با اینکه تنها چهار سال دارند، آموزش تنیس را شروع کرده اند.

لئو و لنی با بهترین مربی ممکن در عرصه تنیس که خود در جدالی برای کسب صدمین عنوان اِی تی پی (مسابقات فینال تور ای تی پی در لندن) به سر می برد، آموزش تنیس را شروع کردند.

فدرر در صحبت های خود با سی ان ان: « بله، آنها فقط چهار سال دارند اما تا همین حالا نیز چند سالی می شود که بازی تنیس را شروع کرده اند. تا قبل از این بازی ما به این صورت بود که توپ را در زمین برای آنها پرتاب می کردیم و آنها توپ را بر می گرداندند. البته تعداد برخوردهای توپ و زمین می توانست بیشتر باشد، با این حال گاهی نیز میتوانستند توپ را در بالای تور بزنند.»

اگر تاثیر پدر آنها کافی نباشد، باید به قدرت مادر آنها و همسر فدرر میرکا (Mirka) نیز اشاره داشت که تا قبل از کناره گیری خود به دلیل جراحت در ناحیه پا در سال 2002، از بازیکنان حرفه ای تنیس به شمار می رفت.

این خانواده شش نفره، شامل دوقلوهای دختر نه ساله راجر فدرر به نام های میلا رز و چارلن ریوا (Myla Rose and Charlene Riva)، در تمام دنیا می گردند و در لذت دنبال کردن بازی تنیس غرق می شوند. مسابقات آزاد امسال در ملبورن نیز می توانستیم خانواده او را در میان جمعیت ببینیم.

«دخترها هم بنا به تشویق و علاقه ما کمی تنیس بازی می‌کنند حقیقت این است که تمام دوستان ما و فرزندانشان تنیس بازی می‌کنند و باعث خجالت است اگر کودکان من تنها بچه های جمع باشند که بازی نمیکنند.»

«ورزش و فعالیت های جسمی به خودی خود باعث شکوفایی ذهن و جسم می شود و حتی اگر قرار نباشد در دنیای حرفه ای ورزش قرار بگیرند دوست دارم ورزش را ادامه دهند و سلامتی خود را تضمین نمایند.»

راجر فدرر در مسابقات و هم تیمی های او

مسابقات آزاد امریکا 2019

فدرر که بیستمین پیروزی خود در مسابقات گرند اسلم را در مسابقات آزاد استرالیای ژانویه تجربه کرد، در پیروزی های مسابقات ای تی پی هم رده جیمی کانرز می‌باشد و به نظر نمی رسد که این بازیکن سی و هفت ساله تصمیمی بر کناره گیری از ورزش محبوب خود داشته باشد.

فدرر مسیر موفقیت خود در تنیس را به طوفانی فوق العاده تشبیه نموده و امیدوار است و شکست دور اول او نسیمی زود گذر در مسیر این طوفان باشد. کوین اندرسون (Kevin Anderson) از آفریقای جنوبی و دومینیک تیم (Dominic Thiem) استرالیایی نیز در این گروه حضور دارند که هرکدام مانعی برای رسیدن فدرر به هفتمین عنوان خود به حساب می آیند.

رافا نادال و خوان مارتین دل پترو – رتبه های دوم و چهارم جهان – به دلیل مصدومیت از دست می روند ، به جای آنها جایگزین می شوند

در این مسابقات هشت بازیکن برتر جهان مقابل یکدیگر قرار می گیرد، هرچند رافائل نادال و خوان مارتین دل پترو (رتبه دوم و چهارم جهان) به دلیل جراحت در میان آنها قرار ندارند و جای خود را به نیشیکوری و جان ایسنر سپرده اند. .

فدرر اوایل نوامبر امسال پس از واگذاری بازی های مسترز پاریس به نواک جوکوویچ اقرار کرد که این بازیکن صربستانی که اخیراً دوباره به رتبه های برتر جدول جهانی رسیده است، بازی بسیار خوبی از خود به نمایش می گذارد و لیاقت رسیدن به پنجمین پیروزی فینال این مسابقات طی هفت سال گذشته را دارد.

نظر راجر فدرر در باره مسابقات و حریفانش

« قبل از آنکه برای رویارویی با بازیکنی خاص صحبت کنیم باید بدانیم که اگر در گروه های تعیین شده و مقابله با هم گروهی های خود موفق نباشیم چیزی برای نگرانی های بیشتر باقی نخواهد ماند، من در این سری از مسابقات با بازیکنان خوبی مانند نیشیکوری، تیم و اندرسون رو به رو خواهم شد اولویت من تمرکز بر روی این مسابقات خواهد بود و پس از عبور از این وحله می توانم به رویارویی خود با نواک فکر کنم .»

«بازی پاریس به من فهماند که هنوز هم می توانم خوب و بی نقص بازی، تا به امروز به حد کفایت تنیس بازی کرده ام و می توانم بدون مشکل سه ساعت مداوم به بازی ادامه دهم.»

بدون شک نواک در این رویداد موفق ظاهر می شود. پنج ماه اخیر او خیلی خوب سپری شد. به طور کلی نواک از زمان بازگشت خود به تنیس بسیار خوب بازی کرده و همانطور که میدانید ویمبلدون را نیز با برتری خود به پایان رساند.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار