29/03/2024

رافائل نادال در مسابقات اوپن چین شرکت نخواهد کرد

  • توسط مینا
  • 23/08/2019
  • 0

مسابقات تنیس اوپن چین که یکی از ثروتمندترین تورنمنت های ATP محسوب می شود، در رقابت های امسال خود بیشتر به بازیکنان جوان اتکا خواهد کرد. اوپن ۲۰۱۹ چین از تاریخ ۳۰ سپتامبر تا ۶ اکتبر سال جاری میلادی معادل با هشتم الی چهاردهم مهرماه در شهر پکن برگزار خواهد شد. غایب بزرگ مسابقات امسال، رافائل نادال است.

غیبت رافائل نادال در مسابقات اوپن چین

رافائل نادال در مسابقات سال ۲۰۱۸ این تورنمنت نیز به علت مصدومیت زانو کناره گیری کرده بود و امسال نیز در لاور کاپِ ژنو، حضور خواهد داشت. رافائل نادال پس از آن تا زمان برگزاری مسترز شانگهای استراحت خواهد کرد. رافائل نادال پیش از این در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۷ در پکن به مقام قهرمانی رسیده بود. رافائل نادال در سال ۲۰۱۷ در فینال به مصاف نیک کیریوس رفت که در آن دیدار که آخرین حضورش در اوپن پکن محسوب می شود، توانست رقیب یونانی خود را در دو ست متوالی شکست دهد و به پیروزی برسد. فینالیست بازنده سال قبل یعنی خوان مارتین دل پوترو نیز به علت ریکاوری از مصدومیت زانو در مسابقات امسال حضور نخواهد داشت. این تنیسور آرژانتینی سال گذشته در فینال مغلوب نیکولوز باسیلاشویلی شد که در رقابت های امسال حضور دارد و از عنوان قهرمانی خود هم دفاع خواهد کرد. از طرف دیگر، بازیکنانی جوان همچون استفانوس تسیتسیپاس، الکساندر زورف و دنیل مدودف نیز در زمین مسابقات حضور پیدا خواهند کرد. تسیتسیپاس سال گذشته در تنیس توکیو شرکت کرده بود و در رقابت ها حضور نداشت. زورف آلمانی هم دو سال قبل با شکست در نیمه نهایی برابرنیک کیریوس بهترین نتیجه خود در اوپن چین را کسب کرد. در عین حال، دنیل مدودف که مدافع عنوان قهرمانی مسابقات توکیو است، تصمیم گرفته امسال در رقابت های اوپن چین شرکت کند. دومینیک تیم نیز برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ به رقابت ها بازگشته است. این تنیسور اتریشی با کسب نخستین قهرمانی خود در رقابت های مسترز ۱۰۰۰ امتیازی ایندین ولز در ابتدای فصل جاری نشان دهد که قادر است در زمین های سفت تنیس به خوبی بازی کند. تیم سال گذشته در یو اس اوپن نیز طی پنج ست نتیجه را به رافائل نادال واگذار کرده بود.

رافائل نادال

فلیکس اوژه الیاسیم، کارن خاچانوف و فابیو فوگنینی نیز در این رقابت ها به میدان خواهند رفت. اندی ماری نیز به لطف رنکینگ محافظت شده در مسابقات حضور خواهد داشت. او در سال ۲۰۱۶ که نتایج درخشانی کسب کرده بود، گریگور دمیتروف را در فینال شکست داد و به قهرمانی رسید. دمیتروف بلغار هم در مسابقات اوپن چین ۲۰۱۹ حضور خواهد داشت. اوپن چین یک تورنمنت تنیس حرفه ای است که به صورت سالانه در دو بخش مردان و زنان در شهر پکن، پایتخت کشور چین برگزار می شود. رویداد زنان اوپن چین در رده سوم سری مسابقات برتر اجباری از تقویم مسابقات WTA است در حالی که رقابت های مردان چهارمین رده از رقابت های ۵۰۰ امتیازی ATP محسوب می شود. این تورنمنت اولین بار در سال ۲۰۰۴ برگزار شد و برای ۴ سال متوالی برپا بود. در سال ۲۰۰۸ اوپن چین برای اولین بار به یک رقابت مختلط تبدیل شد. در سال ۲۰۰۶، چین اولین تورنمنتی بود که پس از مسابقات ایالات متحده، در مسابقات خود از فناوری چشم شاهین استفاده می کند. نواک جوکوویچ تنها بازیکنی است که شش بار در اوپن چین به پیروزی رسیده است. این تنیسور صرب تاکنون هرگز در این مسابقات شکست نخورده و از این نظر رکورددار است. جوکوویچ همچنین با چهار قهرمانی پیاپی نیز از این نظر رکورددار است. در بخش دوبل نیز برادران برایان تنها بازیکنان دوبل هستند که موفق شدند دوبار پیاپی به قهرمانی برسند. اسوتلانا کوزنتسوا، سرنا ویلیامز، آگنیسکا رادوانسکا و کارولین وزنیاکی نیز رکورد بیشترین قهرمانی در بخش زنان این تورنمنت را دارند. هرکدام از این بازیکنان دوبار به قهرمانی رسیده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار