29/03/2024

طولانی ترین مسابقه تاریخ تنیس چند روز طول کشید؟

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 10/10/2020
  • 0

طولانی‌ترین بازی تاریخ تنیس حدود ۱۱ ساعت و پنج دقیقه به طول انجامید که این مسابقه حدود ۳ روز طول کشید تا به اتمام برسد. این مسابقه میان تنیسور شماره ۲۳ دنیا جان ایسنر آمریکایی و نیکولاس مای فرانسوی در سری مسابقات تنیس ویمبلدون سال ۲۰۱۰ برگزار شد.

طولانی‌ترین مسابقه تاریخ تنیس؛ ست پنجمی که ۸ ساعت و ۱۱ دقیقه طول کشید

در روز سه شنبه ۲۲ جون سال ۲۰۱۰ این دو تنیسور در مقابل یکدیگر قرار گرفتند و هیچگاه فکر نمی‌کردند که قرار است این رقابت بخشی از تاریخ تنیس را به خود اختصاص دهد. این بازی به قضاوت محمد لایحنی داور مراکشی- سوئدی شروع شد. در ست اول ایسنر توانست با نتیجه ۶- ۴ حریف خود را مغلوب کند اما در ست بعدی ماهوت بود که با نتیجه ۶ بر ۳ ایسنر را شکست داد. ست سوم مجددا ماهوت با تلاش و کوشش فراوان و با نتیجه نزدیک ۷ بر ۶ حریف خود را مغلوب کرد و اما در ست چهارم باز همه چیز مساوی شد و این بار ایسنر توانست با نتیحه ۷ بر ۶ حریف خود را شکست دهد. هوا که رو به تاریکی بود به دلیل کمبود نور مسابقه لغو شد و به فردای آن روز موکول شد. فردای آن روز یعنی چهارشنبه بازی از ساعت ۰۵ : ۱۴ دقیقه از سر گرفته شد و در ساعت ۴۵ : ۱۷ دقیقه رکورد یک بازی تنیس شکسته شد اما بازی دو تنیسور همچنان ادامه پیدا کرد.

تنیس

در ساعت ۱۳ : ۲۱ دقیقه و در حالیکه دو تنیسور خسته در ست پنجم و در گیم شماری روی عدد ۵۹ مساوی بودند بازی بار دیگر به دلیل نور کم لغو شد و مسابقه به روز پنجشنبه کشیده شد. روز سوم یعنی همان پنجشنبه و در ساعت ۴۰ : ۱۵ دقیقه برای سومین بار این بازی تاریخی از سر گرفته شد و بالاخره در ساعت ۴۹ : ۱۶ دقیقه این ماراتن با برتری ایسنر به پایان رسید. این دیدار در مجموع ۱۱ ساعت و ۵ دقیقه زمان برد. الب است بدانید ست پنجم این دیدار ۸ ساعت و ۱۱ دقیقه طول کشید که در نهایت این ست بسیار طولانی و طاقت فرسا با نتیجه ۷۰ بر ۶۸ به نفع ایسنر به پایان رسید تا او در نهایت پیروز میدان معرفی شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار