20/04/2024

اوپن آمریکا؛ صعود کی نیشیکوری ژاپنی به دور سوم مسابقات انفرادی مردان

  • توسط سروش
  • 29/08/2019
  • 0

کی نیشیکوری ، برترین تنیسور آسیایی حاضر در رنکینگ جهانی مردان، در دور دوم رقابت‌های یو اس اوپن نیز همانند دور نخست خوش درخشید و با شکست حریفی از کشور میزبان، توانست به مرحله بعد این مسابقات صعود نماید.

صعود کی نیشیکوری به دور سوم اوپن آمریکا

کی نیشیکوری ژاپنی که در سید هفتم این مسابقات قرار دارد، در دیداری که دو ساعت و ۴۷ دقیقه به طول انجامید موفق به پیروزی ۳-۱ برابر بردلی کلان از ایالات متحده آمریکا شد. نیشیکوری توانست با امتیازات ۶-۲، ۴-۶، ۶-۳ و ۷-۵ مقابل تنیسور ۲۹ ساله آمریکایی پیروز شود و به دور سوم این رقابت‌ها صعود نماید. کی نیشیکوری در سال ۲۰۱۴ توانسته بود به مقام نایب قهرمانی مسابقات یو اس اوپن دست یابد تا بزرگترین افتخار بازیکنان آسیایی را در گرند اسلم‌ها رقم بزند. تنیسور ژاپنی در حالی دیدار خود را برابر بردلی کلان که در جایگاه شماره ۱۰۸ دنیا قرار دارد برگزار کرد که این بازی‌ها تحت تاثیر بارش باران در فلاشینگ مدوز نیویورک صورت می‌پذیرفت. کی نیشیکوری پس از پایان دومین مسابقه‌اش در رقابت‌های یو اس اوپن ۲۰۱۹ در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت:

فکر می‌کنم مسابقه امروز به من کمک خواهد کرد که بتوانم در این تورنمنت شرایط بهتری نسبت به دو دیدار اخیرم پیدا کنم. در این بازی ضعف‌هایی داشتم که باید در مسابقات بعدی آن‌ها را برطرف نمایم. من در چند ماه گذشته و در دو تورنمنت سینسیناتی و مونترال در همان دور اول حذف شدم، بنابراین لازمه پیشرفت در چنین مسابقاتی این است که شما ضریب اشتباهات کمتری داشته باشید.

تنیسور ژاپنی در ادامه افزود:

من باید اعتماد به نفسم را نیز تا حدی در ادامه این تورنمنت افزایش دهم. فکر می‌کنم در مجموع مسابقه خوبی انجام دادم. به خاطر ناکامی‌هایی که در چند ماه گذشته داشتم، برای شرکت در یو اس اوپن کمی نگران بودم. مطمئنا دلیل این موضوع، اعتماد به نفس پایین من بوده است که در حال حاضر و با دو بردی که تاکنون بدست آورده‌ام، گمان می‌کنم تا حد زیادی این مشکل برطرف شده باشد.

کی نیشیکوری در پنج گرند اسلم اخیر خود توانسته به مرحله یک چهارم نهایی و بالاتر از آن برسد. او در ویمبلدون نیز به جمع هشت تنیسور پایانی این مسابقات رسید که در آنجا با شکست از راجر فدرر از صعود به دور نیمه نهایی آن بازی‌ها باز ماند. نیشیکوری در مرحله سوم یو اس اوپن به مصاف برنده دیدار کریستین گارین از شیلی و الکس دی مینور از اتریش می‌رود که در صورت پیروزی برابر هر کدام از این دو تنیسور می‌تواند به دور یک هشتم پایانی این رقابت‌ها صعود نماید.

کی نیشیکوری

تنیسور ژاپنی در ست چهارم و پایانی دیدارش، در حالی که در گیم شماری با نتیجه ۵-۱ از حریفش پیش بود، تمرکز خود را از دست داد و کلان نیز توانست امتیازات از دسته رفتۀ خود در این ست را تا حدودی جبران نماید. هر چند شماره ۷ رنکینگ مردان توانست در انتهای مسابقه خودش را مجددا در بازی پیدا کرده و برنده این ست و در مجموع این دیدار شود. نیشیکوری که در دو دوره قبل یو اس اوپن و به صورت پیاپی توانسته در مرحله نیمه نهایی این مسابقات در فلاشینگ مدوز حاضر باشد، در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت:

می‌دانستم که مسابقه سختی برابر بردلی کلان خواهم داشت، چون او تبحر خاصی در نواختن سرویس‌هایش دارد و بازی کردن مقابل چنین تنیسورهایی کار آسانی نیست. در ست پایانی و زمانی که ۵-۱ از حریفم جلو بودم، تمرکزم را از دست دادم و حریفم نیز با سِروهای خوبش توانست امتیازات از دسته رفته‌اش را جبران نماید. خوشحالم که در این جدال سخت توانستم به پیروزی برسم و مشتاقانه منتظر دیدار بعدی خود در این مسابقات هستم.

این در حالی بود که نیشیکوری در دیدار نخست خود به راحتی و در حالی که رقیب آرژانتینی‌اش، مارکو ترونگلیتی در ست دوم آسیب دیده بود توانست در ظرف ۴۷ دقیقه به پیروزی برسد و به این مرحله صعود کند. نیشیکوری در پایان مصاحبۀ خود گفت:

این که یک دیدار را در مدت زمان طولانی‌تری به پایان می‌رسانید، از نظر من امری مثبت است. چون نشان می‌دهد که حریف مقابل شما نیز به همان اندازه در کارش جدی بوده و بازی خوبی را به نمایش گذاشته است. مطمئنا برای حضور در چنین مسابقاتی بهتر است که ستی را از دست ندهید و در کمتر از دو ساعت به پیروزی برسید، ولی فراموش نکنید که تمامی تنیسورهایی که در اینجا حاضر می‌شوند از انگیزۀ بالایی برای شرکت در این مسابقات برخوردار هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار