29/03/2024

اوپن آمریکا؛ صعود رافائل نادال به دور دوم با برتری مقابل میلمن استرالیایی

  • توسط مینا
  • 28/08/2019
  • 0

با صعود رافائل نادال به دور دوم مسابقات یو اس اوپن ۲۰۱۹، حال شاهد حضور هر سه تنیسور طراز اول این رقابت‌ها در دور دوم خواهیم بود.

صعود رافائل نادال به دورم دوم اوپن آمریکا

رافائل نادال ۳۳ ساله در بامداد روز چهارشنبه به وقت ایران، مقابل جان میلمن استرالیایی قرار گرفت و با پیروزی برابر این تنیسور ۳۰ ساله به دور بعد این بازی‌ها صعود کرد. نادال با این پیروزی به همراه دو ضلع دیگر بیگ تری یعنی راجر فدرر و نواک جوکوویچ موفق به صعود از دور نخست این مسابقات شد. در مسابقه‌ای که دو ساعت و ۷ دقیقه به طول انجامید، مرد شماره ۲ تنیس دنیا موفق شد با حساب ۳-۰ و با نتایج ۶-۳، ۶-۲ و ۶-۲ مقابل جان میلمن به پیروزی برسد و راهی دور دوم این رقابت‌ها شود. یک سال پیش، جان میلمن با پیروزی برابر راجر فدرر در مسابقات یو اس اوپن دست به کار بزرگی زد و دنیای تنیس را در شوک بزرگی فرو برد. اما نادال که این روزها در اوج آمادگی قرار دارد، دیگر اجازه چنین شگفتی ‌سازی‌هایی را به میلمنِ استرالیایی نداد و توانست با یک پیروزی مقتدرانه راهی مرحله بعد این مسابقات شود. نادال با این پیروزی به رکورد ۱۵ برد متوالی در بازی‌های نخست خود در رقابت‌های یو اس اوپن در فلاشینگ مدوز نیویورک دست یافت. رافا در تمامی آیتم‌های این بازی نسبت به رقیب خود سر بود و بدین ترتیب او آمادگی فوق‌العاده خود را در این بازی‌ها به رخ رقیبان اصلی‌اش به خصوص جوکوویچ و فدرر کشید. نادال پس از پیروزی در نخستین بازی خود در رقابت‌های یو اس اوپن در سال ۲۰۱۹ گفت:

از این پیروزی بسیار خوشحالم و خوشحال‌تر از این نظر که مجددا به نیویورک برگشته‌ام. مسابقه اول در هر تورنمنتی همیشه کمی برایم تازگی دارد و ممکن است در این دیدارها هر اتفاقی رقم بخورد. حتی اگر بارها در اینجا بازی کرده باشم، شروع مسابقاتم کار ساده‌ای نخواهد بود. امشب بازی خوبی را به نمایش گذاشتم، هرچند در مقاطعی و به خصوص از ضربات پشت دستم، راضی نبودم. به هر حال از کسب اولین پیروزی‌ام در این رقابت‌ها خوشحال هستم.

رافائل نادال

رافائل نادال در حال حاضر در نبرد با نواک جوکوویچ برای کسب جایگاه شماره یک در رده‌بندی جهانی ATP است و برای رسیدن به خواسته‌اش باید در این گرند اسلم با موفقیت کارش را به اتمام برساند. این تنیسور پرآوازۀ اسپانیایی در دو دیدار رودرویی که مقابل میلمن در گرند اسلم‌ها انجام داده در هر ۶ ست به پیروزی رسیده و ستی را نیز از دست نداده است. دیدار قبلی او مقابل میلمن به دو سال قبل و دور اول ویمبلدون برمی‌گشت که نادال توانست در آن مسابقه نیز با نتیجۀ ۳-۰ به پیروزی برسد. نادال پس از تصاحب سی و پنجمین کاپ مسترز خود در مسابقات مونترال که رکورد جدیدی را در بین تمامی تنیسورهای تاریخ رقم زد، حال انگیزه فراوانی برای کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های امسال یو اس اوپن آمریکا دارد. اتفاقی که اگر در پایان این تورنمنت رقم بخورد، او به چهارمین مقام قهرمانی خود در این مسابقات و در مجموع نوزدهمین قهرمانی‌اش در گرند اسلم ها دست می‌یابد و می‌تواند فاصله خود با بهترین تاریخ از این نظر یعنی راجر فدرر با بیست قهرمانی را به یک گرند اسلم کاهش دهد. چپ دستِ افسانه‌ای دنیای تنیس در هشت تورنمنت متوالی که در آن حضور داشته توانسته به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند. نادال در دور دوم این مسابقات باید مقابل «تاناسی کوکیناکیس» از استرالیا قرار گیرد. این تنیسور ۲۳ ساله که با وایلد کارت موفق به حضور در این رقابت‌ها شده است، در دور نخست موفق به پیروزی ۳-۱ برابر «ایلیا ایواشکا» از بلاروس شد. این اولین پیروزی کوکیناکیس در مسابقات یو اس اوپن بود، هر چند که این تنیسور در دور بعد مقابل رافائل نادال کار سختی را در پیش‌رو خواهد داشت. این تنیس باز استرالیایی یک بار و در ۱۷ سالگی در اوپن استرالیایِ ۲۰۱۴ مقابل نادال قرار گرفته بود که در آن بازی‌ها، نادال توانست با نتیجه ۳-۰ به پیروزی برسد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار