29/03/2024

راجر فدرر و نواک جوکوویچ به دور چهارم یو اس اوپن رسیدند

  • توسط سروش
  • 31/08/2019
  • 0

نواک جوکوویچ و راجر فدرر جمعه شب با پیروزی در سه ست متوالی راهی دور چهارم یو اس اوپن شدند.

صعود نواک جوکوویچ و راجر فدرر به دور چهارم اوپن آمریکا

راجر فدرر که در ست نخست دو بازی پیشینش نامطمئن ظاهر شده بود، در بازی روز جمعه جای هیچ حرف و حدیثی باقی نگذاشت و با نتایج ۶-۲، ۶-۲ و ۶-۱ دن ایوانز بریتانیایی را شکست داد و به دور یک هشتم نهایی یو اس اوپن راه یافت. وی در مورد این بازی گفت:

در پایان امروز، فکر می‌کنم مهم‌ترین مسئله برای من صعود به دور چهارم بعد از دو بازی نه چندان خوب است. این فرصت را داشتم که بهتر عمل کنم و این کار را کردم.

مرد شماره سه دنیای تنیس و قهرمان پنج دورۀ یو اس اوپن برای هجدهمین بار در جمع ۱۶ تنیسور پایانی حاضر در فلاشینگ مدوز قرار می‌گیرد و از این حیث با جیمی کانرز رکورددار می‌شود. راجر فدرر ۳۸ ساله همچنین بعد از کانررز که با ۳۹ سال سن به نیمه نهایی یو اس اوپن ۱۹۹۱ رسید، به مسن‌ترین تنیسوری تبدیل شد که به دور چهارم این رقابت‌ها می‌رسد.

در دیداری که یک ساعت و ۲۰ دقیقه به طول انجامید، فدرر در مقابل ۷ پیروزی ایوانز ۴۸ پیروزی به دست آورد و در امتیازات سرویس هم آمار ۱۰-۰ را به ثبت رساند. راجر فدرر امسال برای اولین بار طی ۱۹ سال حضورش در یو اس اوپن، ست اول دو دیدار نخستش را واگذار کرد. او خرافاتی نیست و در پاسخ به پرسشی درباره تغییر مکان خانواده و هوادارانش در ورزشگاه و نشستن در قسمتی که سایه بود در حالی‌که هواداران ایوانز در بخش آفتابی ورزشگاه نشستند، گفت:

بریتانیایی‌ها احتمالا به اندکی آفتاب نیاز داشتند.

راجر فدرر

در آخرین بازی جمعه شب ورزشگاه آرتور اش، هیچ نشانی از مصدومیت شانۀ چپ مدافع عنوان قهرمانی و مرد شماره یک دنیای تنیس نواک جوکوویچ دیده نشد و او موفق شد تا با نتایج ۶-۳، ۶-۴ و ۶-۲ در برابر دنیس کودلای اسپانیایی به پیروزی برسد. نواک جوکوویچ در دیدار چهارشنبه‌اش بارها به دلیل مصدومیت شانه‌اش بازی را متوقف کرد اما در مصافش با کودلا شاهد چنین اتفاقی نبودیم، نوله در این‌باره گفت:

خودم را برای بازی با این درد سازگار کردم و این پیشرفت بزرگی بود.

نواک جوکوویچ در دور بعد به مصاف قهرمان سه دورۀ گرند اسلم‌ها یعنی استانیسلاو واورینکا می‌رود؛ واورینکا در دور سوم با نتایج ۶-۴، ۷-۶ و ۷-۶ پائولو لورنزی را شکست داد. کوپفر ۲۵ ساله، تنیسور آلمانی که رنکینگ ۱۱۸ جهان را در اختیار دارد به پیشروی در فلاشینگ مدوز ادامه می‌دهد. او بعد از اینکه در دور مقدماتی رایان هریسون و نیکولاس ماهوت را شکست داد و در مرحله اصلی مقابل ریلی اوپلکا به برتری رسید، با شکست باسیلاشویلی، به همراه دنیس شاپووالوف در سال ۲۰۱۷ به اولین تنیسوری تبدیل شد که بعد از سال ۲۰۰۹، از مرحله مقدماتی به دور چهارم یو اس اوپن می‌رسد. کوپفر با سه مسابقه‌ای که در مرحله مقدماتی و سه مسابقه‌ای که در مرحله اصلی داده تاکنون بیش از ۱۳ ساعت بازی کرده اما این مسئله برایش اهمیتی ندارد. او گفت:

بردن را دوست دارم و تلاش می‌کنم تا شرایطم را حفظ کنم.

دنیل مدودف، مرد شماره پنج جهان با وجود اینکه به دلیل چنگ زدن حوله از دست توپ پخش کن‌ها جریمه شد اما توانست با نتایج ۷-۶، ۴-۶، ۷-۶ و ۶-۴ فلیسیانو لوپز اسپانیایی را شکست دهد. دیوید گوفین، مرد شماره ۱۵ دنیای تنیس هم با نتایج ۷-۶، ۷-۶ و ۷-۵ پابلو کارنو بوستا را شکست داد و روز یکشنبه به مصاف راجر فدرر خواهد رفت.

نواک جوکوویچ

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار