25/04/2024

صعود راجر فدرر به مرحله یک چهارم پایانی اوپن آمریکا

  • توسط سروش
  • 02/09/2019
  • 0

راجر فدرر ، مرد شماره ۳ دنیای تنیس با پیروزی مقابل دیوید گوفین بلژیکی، برای سیزدهمین بار به مرحله یک چهارم پایانی مسابقات یو اس اوپن آمریکا راه یافت.

صعود راجر فدرر به مرحله یک چهارم نهایی

قهرمان پنج دورۀ رقابت‌های یو اس اوپن در آخرین ساعات یکشنبه شب با پیروزی برابر دیوید گوفین، توانست به جمع هشت تنیسور برتر آخرین گرند اسلم سال ۲۰۱۹ راه یابد. راجر فدرر در این دیدار که در استادیوم آرتور اش نیویورک برگزار می‌شد، توانست در سه ست متوالی از سد این تنیسور ۲۸ سالۀ بلژیکی عبور نماید تا برای سیزدهمین بار به مرحله یک چهارم پایانی اوپن آمریکا صعود کند. در این مسابقه که یک ساعت و ۲۲ دقیقه به طول انجامید، فدرر با انجام یک بازی کاملا برتر موفق شد با نتایج ۶-۲، ۶-۲ و ۶-۰ برابر گوفین به پیروزی برسد تا بدین ترتیب در دور یک چهارم نهایی، حریف گریگور دیمیتروف بلغار شود. دیمیتروف در دیدار مرحلۀ یک هشتم نهایی این مسابقات توانسته بود با حساب ۳-۰ و با نتایج ۷-۵، ۶-۳ و ۶-۴ برابر الکس دی مینور از استرالیا به پیروزی برسد تا در روز سه شنبه برای صعود به مرحله نیمه نهایی مقابل راجر فدرر سوئیسی قرار گیرد. فدرر با پیروزی برابر دیوید گوفین که در رتبه شماره ۱۵ دنیا ایستاده است، توانست با رکورد آندره آغاسی سرشناس از حیث رسیدن به مراحل یک چهارم پایانی مسابقات یو اس اوپن آمریکا نیز برابری کند و در رتبۀ دوم برترین بازیکنان جام از این لحاظ قرار گیرد. این دو تنیسور سرشناس تاریخ، تنها جیمی کانرز را بالاتر از خود می‌بینند. این تنیسور آمریکایی و افسانه‌ای دنیای تنیس، با ۱۷ بار رسیدن به مراحل یک چهارم نهایی یو اس اوپن، در جایگاه نخست این رقابت‌ها قرار گرفته است.

راجر فدرر پس از پایان دیدارش برابر دیوید گوفین در جمع خبرنگاران گفت:

گاهی این امتیازات به خودی خود برایتان بدست می‌آید. در حالی مسابقه می‌دهید که روز خوب شما و برعکس روز بد رقیب‌تان است. اتفاقات در بازی خیلی سریع به سودتان رقم می‌خورد و شما در چنین دیدارهایی کافیست که تنها کمی تلاش از خودتان به خرج دهید.

راجر فدرر

راجر فدرر در دو بازی ابتدایی خود با نتایج مشابه ۳-۱ به پیروزی رسید و پس از آن در دو مسابقۀ دیگر خود مقابل دن ایوانز بریتانیایی و دیوید گوفین بلژیکی ستی را از دست نداد. آمار و ارقام تاریخی مسابقات یو اس اوپن به ما اما می‌گوید، هیچگاه تنیسوری که در دو بازی ابتدایی خود در این رقابت‌ها ستی را از دست داده، در پایان موفق به قهرمانی در این گرند اسلم نشده است. ولی فدرر که در این دیدار بار دیگر آمادگی بالای خود را به رخ کشید، می‌خواهد در این زمینه نیز سنت شکنی کند و به ششمین قهرمانی‌اش در یو اس اوپن و در مجموع بیست و یکمین عنوان قهرمانی خود در گرند اسلم‌ها دست یابد. آمار فدرر و به خصوص نقطه قوت او یعنی سرویس‌های بی‌نقصش در مقابل دیوید گوفین در این بازی به حدی بالا بود که تنیسور بلژیکی هیچ حرفی برای گفتن برابر استاد سوئیسی نداشت. فدرر در بازی با گوفین توانست ۱۰ امتیاز مستقیم از سرویس‌هایش بدست آورد که این آمار برای گوفین به ۰ می‌رسید. او ۹ از ۱۰ برک پوینت خود در این دیدار را به ثمر رساند که این آمار برای رقیب بلژیکی‌اش تنها به ۲ از ۷ برک پوینت می‌رسید. در سروپوینت‌ها نیز آمار به طرز شگفت‌آوری به سود فدرر سنگینی می‌کرد و او توانست در این آیتم با حساب ۴۳ به ۲۰ در مقابل گوفین، به برتری برسد.

فاتح بیست گرند اسلم دنیای تنیس در ادامۀ صحبت‌های خود افزود:

دیوید به آن اندازه‌ای که انتظار داشتم در این بازی خوب نبود. او در این مسابقه به آن شکل تلاشی نکرد و من هم توانستم نهایت استفاده را از شرایط موجود ببرم. اینکه در دور چهارم چنین مسابقاتی بتوانید به این اندازه خوب باشید، مهم است و من از برد خوبی که در این دیدار بدست آوردم خوشحالم.

جالب است بدانید دو برد قاطعی که فدرر در مراحل یک شانزدهم و یک هشتم پایانی این رقابت‌ها بدست آورده است، سریع ترین مسابقات این دوره بوده که یک تنیسور مرد موفق به پیروزی در آن‌ شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار