25/04/2024

اوپن آمریکا؛ صعود راجر فدرر به دور سوم

  • توسط سروش
  • 29/08/2019
  • 0

در سومین روز از آخرین گرند اسلم سال ۲۰۱۹، راجر فدرر با برتری مقابل تنیسوری از کشور بوسنی و هرزگوین توانست به دور سوم رقابت‌های یو اس اوپن صعود نماید.

راجر فدرر به دور سوم اوپن آمریکا صعود کرد

در دیداری که دو ساعت و ۲۳ دقیقه به طول انجامید، شانس سوم قهرمانی در مسابقات یو اس اوپن، راجر فدرر توانست با حساب ۳-۱ مقابل دمیر دزومهور از کشور بوسنی و هرزگوین به پیروزی برسد و به مرحله سوم این رقابت‌ها صعود نماید. دمیر که در جایگاه شماره ۹۹ رده‌بندی جهانی تنیس قرار دارد، توانست در ست نخست دست به کار بزرگی بزند و مقابل فدرر با نتیجه ۶-۳ به پیروزی برسد. اما در ادامه این استاد سوئیسی بود که ریتم بازی را کاملا در اختیار خودش گرفت و در سه ست بعد با ارائه یک بازی برتر با نتایج ۶-۲، ۶-۳ و ۶-۴ مقابل این تنیسور بوسنیایی به برتری برسد و راهی دور بعد یو اس اوپن شود. این دومین بازی متوالی بود که فدرر در شب و در استادیوم آرتور اش نیویورک، مسابقات امسال خود در این گرند اسلم را انجام می‌داد. فدرر آمار خیره کننده‌ای در دور دوم مسابقات یو اس اوپن آمریکا از خود بر جای گذاشته و توانسته در هر ۱۹ دیدارش در این مرحله به پیروزی رسیده و به دور سوم صعود کند. هر چند این برای دومین بار بود که فدرر در دو بازی ابتدایی خود در این رقابت ها یک ست را از دست داده است.

راجر فدرر در دور سوم این مسابقات باید به مصاف برنده دیدار لوکاس پویلِ فرانسوی و دن ایوانز بریتانیایی برود که این مسابقه، چند ساعت پس از دیدار فدرر برگزار خواهد شد. با بارش باران در آخرین ساعات چهارشنبه شب در شهر نیویورک، برخی از مسابقات به دو ورزشگاه آرتور اش و لوئیس آرمسترانگ انتقال یافت. این دو استادیوم از مدرن‌ترین ورزشگاه‌های تنیس دنیا محسوب می‌شوند که دارای سقف جمع شونده بوده و از این لحاظ بارش باران نمی‌تواند مشکلی در برگزاری این مسابقات به وجود آورد. اما برخی از دیدارهای انفرادی و تمامی دیدارهای دوبل مردان و زنان که در استادیوم‌های دیگر برگزار می‌شود، به دلیل ریزش باران به تعویق خواهد افتاد.

راجر فدرر

این تصمیم بعد از آن گرفته شد که در روز چهارشنبه بارش باران در دیگر استادیوم‌ها باعث وقفه در مسابقات شد و اداره هواشناسی ایالات متحده نیز از بارش باران در روز پنج شنبه در شهر نیویورک خبر داده بود. راجر فدرر که تاکنون به پنج قهرمانی در مسابقات یو اس اوپن دست یافته است، در دیدار ابتدایی خود نیز در شب و زیر پروژکتورهای استادیوم آرتور اش به بازی مقابل سومیت ناگالِ هندی پرداخت و در آنجا نیز با نتیجه مشابه ۳-۱ برابر حریفش به پیروزی رسید. ست اول دیدار فدرر با حریف بوسنیایی‌اش به طرز ناامید کننده‌ای برای او سپری شد و کسی انتظار نداشت که او در مقابل تنیسوری که به تازگی به جمع ۱۰۰ تنیس باز برتر دنیا راه یافته است، اینقدر پراشتباه و سردرگم ظاهر شود. فاتح ۲۰ گرند اسلم دنیای تنیس راجع به دومین بازی خود در این مسابقات می‌گوید:

در دو بازی که تاکنون در اینجا انجام داده‌ام به تمام خواسته‌هایم مقابل این پسرها دست یافته‌ام. من می‌دانستم که در بازی امشبم مقابل دزومهور چه چیزی انتظار مرا می‌کشد. اما انتظار نداشتم که در این دیدار ۱۰ تا ۱۵ خطای ناخواسته انجام دهم و به همین دلیل نیز ست اول را واگذار کردم. البته این را باید اذعان کنم که ورزش تنیس به سرعت در حال پیشرفت است و حریفان نیز به همان اندازه هر سال بهتر و بهتر می‌شوند. او بازی خوبی را انجام داد و همین بازی خوب او بود که مرا مجبور کرد دست به چنین خطاهایی بزنم. چیزی که مشخص است، این خواهد بود که پس از استراحتِ کوتاهی که بعد از این بازی انجام خواهم داد، در مسابقات بعدیم باید به مراتب بهتر از امشب ظاهر شوم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار