29/03/2024

دانستنی‌های تنیس | برترین شرکت‌های سازنده توپ تنیس (بخش دوم)

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 29/10/2020
  • 0
شرکت‌های سازنده توپ تنیس

در بخش قبلی این موضوع در خصوص این صحبت کردیم که برای ساخت یک توپ تنیس شرکت‌های مختلفی در سراسر جهان از همان ابتدای پیدایش ورزش تنیس دست به کار شدند. در این بین برخی شرکت‌ها وجود دارند که مورد تایید فدراسیون بین المللی تنیس قرار گرفتند. در ادامه به دیگر برترین شرکت‌های سازنده توپ تنیس نگاهی می‌اندازیم.

ورود به سایت بتکارت

برترین شرکت‌های سازنده توپ تنیس (بخش اول)

توپ‌های بابولات (Babolat)

شرکت بابولات یک پرش به جلو بزرگ داشت و یکی از موفق ترین تولید کنندگان لوازم تنیس است. اما در زمینه کیفیت توپ تنیس هنوز جای کار دارد. اما کیفیت لوازم تنیس تیم بابولات بی نظیر است. در ابتدای استفاده از این محصولات کمی سنگین به نظر میرسند اما با گذشت زمان دیگر نمیتوانید از محصولات جایگزین استفاده کنید. بابولات وی اس دومین محصول خوب است که از قبلی هم سنگین تر است اما بی نهایت مقاومت بالایی دارد و با اینکه گران است اما سرمایه گذاری سودمندی است.

بیشتر بخوانید: قوانین امتیازدهی در مسابقه تنیس

توپ‌های گاما

 

شرکت‌های سازنده توپ تنیس

توپ های پیشرفته گاما که پرفروش ترین نوع هستند اما باز هم معترضینی دارد که به خراب شدن توپ در سرعت های بالا اعتراض دارند. باید توهین را نیز به ضرر اضافه کرد، این توپ ها به مرور زمان کهنه نمیشود و کاملا ناگهانی غیرقابل استفاده میشوند که در سطح بازی ها حرفه ای امری نا بخشودنی است.

هر آنچه که در خصوص راکت‌های تنیس باید بدانید ( قسمت اول )

توپ فشرده متوسط

تنیسور های معمولی که دلیلی برای تعویض توپ در طول بازی یا بعد از بازی ندارند همیشه به دنبال توپ های ارزان قیمت هستند. در راستای کاهش قیمت بدون فدا کردن کیفیت بهتر است نگاهی به توپ های فشرده مخصوص بازیکن های آماتور بندازیم. آنها طیف گسترده ای را پوشش می دهند و برای همه بازیکنان تنیس، بدون توجه به مهارت و تجربه، انتخاب خوبی هستند. در مقایسه با توپهای تنیس که می توان بدون بسته بندی آنها را خرید، اینها بسیار عالی هستند و ارزش هر یک سنت (واحد پول خرد) اضافی را دارند.

در تنیس فارسی بخوانید: آشنایی با زمین تنیس و تجهیزات آن

توپ  دانلوپ سطح پایین‌تر

شرکت‌های سازنده توپ تنیس

بهترین بخش خریدن توپ های دانلوپ یا بعضی از تولیدکنندگان برتر، این است که نیاز نیست نگران مزایا یا معایب باشید. زیرا این شرکت ها نمیتوانند کیفیت را خیلی کم کنند، چون حتی اگر از این محصولات در سطح حرفه ای استفاده نشود اما هنوز معرف برند این شرکتها هستند.

سه گزینه عالی از این مارک وجود دارد به نام های قهرمانی دانلوپ، دانلوپ حرفه ای، دانلوپ ابزوربر. آنها دقیقا نمونه ارزان تر محصولات اصلی هستند و همه فاکتور های کیفیتی را دارند که البته در زمینه طول عمر یک پارادوکس هستند. با اینکه سرعت فرسایش آنها بیشتر از توپ های حرفه ای است اما تنیسور ها مدت بیشتری از این توپها استفاده میکنند. زیرا بازیکنان غیر حرفه ای به درستی تشخیص نمی دهند که توپ خراب شده است یا نه.

هر آنچه که در خصوص راکت‌های تنیس باید بدانید ( قسمت دوم)

توپ‌های پن سطح پایین‌تر

همان شرایط و ضوابط در مورد این توپها هم صادق هستند و میتوان به عنوان توپ های حرفه ای به بازیکنان آماتور فروخته شوند. اگر فروشنده ها شاخص اصلی بودند توپهای قهرمانی پن پرفروش ترین ها میشدند و مانند کلوچه داغ در سرتاسر ایالات متحده خریده میشدند. آنها برای بازی های تورنومنت و مسابقات سطح پایین تایید شده اند اما برای بسیاری از آماتورا هم انتخاب خوبی هستند. توپ تیتانیوم پن بسیار در بین بازیکنان حرفه ای معروف است و چون سطح زبری دارد مناسب زمین های سفت است. با اینکه نمد آن گران است اما قابلیت بازی کردن، آن فدا می شود.

توپ‌های ویلسون سطح پایین‌تر

شرکت‌های سازنده توپ تنیس

توپهای ویلسون بی دلیل معروف نشدند از زمان معرفی به مسابقات آزاد آمریکا و استرالیا در هر دو قاره بسیار محبوب بوده اند. توپهای قهرمان ویلسون بسیار ارتجاعی هستند و حرفه ای ها هم آنها را بسیار دوست دارند چون قابلیت بازی بالایی دارند و حتی بعد از چند ست هم کیفیت خود را حفظ میکنند.

حتی برای بازیکن های متوسط رو به بالا هم گزینه مناسبی هستند. گزینه دیگر توپ گرند اسلم ویلسون هستند که همان قابلیت ها را دارند اما ارزانتر هستند و تاییدیه ITF را ندارند. اگر فقط طول عمر مهم باشد قیمت و کیفیت تیتینیوم ویلسون هم بسیار مناسب هستند.

مطالب مرتبط: 

توپ پرینس سطح پایین‌تر

شرکت پرینس تنها یک نمونه ی مخصوص آماتور ها دارد به نام قهرمانی پرینس. بدون شک طول عمر بالایی ندارد اما چون سطح انتظارات تازه کار ها هم پایین است این توپ مشهور است.

توپ گاما سطح پایین‌تر

همان شرایط برای گاما هم صادق است و از طرف حرفه ای ها نقد شده است اما برای سطح آماتور ها مناسب است. در کل فرسوده شدن عاملی اجتناب ناپذیر است و قهرمانی گاما هم عمر زیادی ندارد.

نکات طلایی و پیروزی بخش در بازی تنیس

توپ‌های فشرده شده مبتدی

شرکت‌های سازنده توپ تنیس

ارزان ترین توپی که میشود خرید این توپ ها هستند. تمام شرکت ها این نوع توپ ها را تولید میکنند و به راحتی میتوان در هر مغازه ای که وسایل تنیس میفروشد آنها را پیدا کرد. از آنجایی که کاهش هزینه تنها موضوع مهم است بازیکنان مبتدی نمیتوانند در مورد طول عمر شکایتی داشته باشند. لیست پیش رو توپ هایی هستند که هم طول عمر منطقی دارند و هم به راحتی میشود آنها را تهیه کرد.

Penn Tribute, Wilson Tribute, Dunlop Progress همه اینها گزینه های بسیار خوبی هستند و برای مبتدیان بسیار مناسب هستند. جهش آنها خوب است و چون مبتدیان ضربات سهمگین ندارند طول عمر خوبی هم دارند. از آنجایی که نمد هم با کیفیت نیست بعد از مدتی جهش ها کم تر میشوند و حتی کم کم توپ سختی در همان مسیر برمیگردد.

توپ های سبز مبتدیان ویلسون بهترین گزینه هستند چون مخصوص بازیکن های مبتدی با قدرت بندی پایین که نمیتوانند محکم ضربه بزنند طراحی شده اند. از اسمشان مشخص است که برای مبتدیان مقرون به صرفه هستند و عمر خوبی هم دارند. هیچ ویژگی خاصی ندارند اما در این سطح نیازی به محصولات حرفه ای نیست.

در سایت تنیس فارسی بخوانید: یادگیری مهم ترین اصول تنیس

توپ‌های فشرده تمرینی

آن دسته از توپ های حرفه ای که در تست ها به استاندارد های لازم نرسیده اند برای تمرین در نظر گرفته میشوند. Wilson Team, Penn Practice Coach, Dunlop Academy Practice, Gamma Practice بهترین گزینه هایی هستند که آن لاین هم به فروش میرسند. البته آنها تنهایی فروخته نمیشوند و باید کل بسته را خرید.

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار