28/03/2024

بسته شدن سقف ورزشگاه به دلیل گرمای وحشتناک در مسابقه موگوروزا و سیمونا هالپ

  • توسط مینا
  • 31/01/2020
  • 0

در اولین مسابقه انفرادی بانوان در تنیس اوپن استرالیا درجه حرارت به ۱۰۰ درجه فارنهایت (۳۸ درجه سلسیوس) رسیده بود و در دیدار دوم هنگامیکه گابرین موگوروزا و سیمونا هالپ مقابل یکدیگر قرار گرفتند این حرارت بیشتر هم شد.

گرمای شدید در دیدار موگوروزا و سیمونا هالپ

این افزایش ناگهانی هوا استاندارد دمایی تورنمنت را رد کرد و معنای آن این بود که سقف ورزشگاه باید جمع شود تا بازی در فضایی سربسته دنبال شود. این مسئله برای سیمونا هالپ که در سال ۲۰۱۸ در ملبورن به مقام نائب قهرمانی رسیده بود و ۲ مقام قهرمانی را در کارنامه خود داشت مناسب به نظر می‌رسید. سیمونا هالپ بعد از باخت به موگوروزا اظهار داشت:

بله، امروز خیلی خیلی داغ بود و من این را احساس کردم. این گرما من را بعد از اولین ست از پا درآورد. آفتاب سوزانی بود. نمی‌توانستم در این هوا بهتر از این بازی کنم.

در مقیاس ۱ تا ۵، که ۵ به معنای این بود که سقف باید بسته شود، این عدد وقتی موگوروزا و هالپ با یکدیگر در این بعدازظهر مصاف می‌دادند به ۴.۹ رسیده بود.

سیمونا هالپ

دما تا ۱۰۲ درجه فارنهایت (۳۹ درجه سانتی گراد) نیز پیش رفت. موگوروزا ضمن بیان این‌که او خود را برای این شرایط نیز آماده کرده بود اظهار داشت:

شرایط در زمین بازی سخت دنبال شد. من پرسیدم که سقف بسته می‌شود یا باز می‌ماند. آن‌ها به من گفتند هنوز آن‌قدر داغ نشده که سقف را ببندیم. من هم تمکین کردم ولی د زمین دچار مشکل شده بودم.

سوفیا کنین در فلوریدا بزرگ شد و گفت که او با گرمای دیدار با اش بارتی در مرحله نیمه‌نهایی مشکلی نداشت. در زمان دیدار آن‌ها مقیاس روی ۴.۳ بود. روز یازدهم با اختلاف گرمترین روز تورنمنت بود. تا این زمان، حداقل با تعریف تابستان استرالیایی دما تقریباً متعادل بود. پیش‌بینی می‌شود جمعه گرمی پیش روی استرالیا باشد و دفتر پیش‌بینی هواشناسی استرالیا در ملبورن دمای احتمالی را در زمان مسابقه مرحله نیمه‌نهایی تنیس انفرادی مردان میان دومنیک تیم و الکساندر زورف ۱۰۹ درجه فارنهایت (۴۳ درجه سانتی گراد) پیش‌بینی کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار