25/04/2024

سوفیا کنین قهرمان مسابقات تنیس اوپن زنان گوانگژو شد

  • توسط مینا
  • 23/09/2019
  • 0
سوفیا کنین

سید شماره سه مسابقات اوپن بین‌المللی زنان گوانگژو، سوفیا کنین ، در دیدار فینال یک ست از سامانتا استوسر عقب افتاد اما در نهایت حریف خود را شکست داد تا با پیروزی در این دیدار سومین قهرمانی خود در سال ۲۰۱۹ را جشن بگیرد.

قهرمانی سوفیا کنین در تنیس اوپن گوانگژو

سوفیا کنین از کشور آمریکا سومین عنوان قهرمانی فصل خود در تورنومنت اوپن گوانگژو را کسب کرد. او در حالی که یک ست از سامانتا استوسر استرالیایی عقب افتاده بود با نتایج ۶-۷ (۴)، ۶-۴، ۶-۲ پیروزی را به‌دست آورد. سید شماره سه پس از آنکه در ست اول شکست خورد در ست دوم نیز تنها دو گیم با شکست فاصله داشت اما با پیروزی در هفت گیم پیاپی موفق شد ورق را بازگرداند. سوفیا کنین پس از این بازی در کنفرانس خبری حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد:

بازی کردن در مقابل سم دشوار است و این مسابقه اصلی آسان نبود. من از نحوه مبارزه خودم کاملا خوشحالم. می‌دانستم که قرار است یک مسابقه دشوار باشد و من باید در زمین همه‌ تلاشم را می‌کردم. از اینکه برنده شدم خیلی خوشحال هستم. این اولین حضور من در گوانگژو بود و از هر دقیقه آن لذت بردم. از همان ابتدا از این تورنومنت خوشم آمد. بابت حمایتی که اینجا از جانب تمام هواداران دریافت کردم بسیار خوشحال هستم بدون شک قهرمانی نیز آن را بهتر خواهد کرد.

استوسر که دو سال‌ونیم است در هیچ تورنومنتی قهرمانی انفرادی را کسب نکرده، در ست اول در حالی که ۴-۲ عقب بود کامبک زد و پیروزی در این ست را در تای بریک به‌دست آورد. قهرمان سال ۲۰۱۱ مسابقات یو اس اوپن در گیم ششم سرو خود را بدون کسب امتیاز از دست داد اما بلافاصله حریف را بریک کرد و علیرغم آنکه در نتیجه ۴-۴ دو بریک پوینت را از دست داد، ست را با پیروزی پشت سر گذاشت. کنین در ست دوم یک‌بار دیگر از همان ابتدا پیش افتاد. او گیم سرویس اول استوسر را برد و ۲-۰ جلو افتاد اما در ادامه ۱۲ امتیاز از ۱۳ امتیاز را از دست داد تا حریف استرالیایی مجددا برتری را در اختیار بگیرد. دو بازیکن از آنجا به بعد گیم‌ها را ردوبدل کردند تا آنکه کنین گیم نهم را بریک کرد و بازی را به ست سوم کشاند.

سوفیا کنین

استوسر نیز در این رابطه می‌گوید:

من به خودم افتخار می‌کنم. امروز مسابقه سختی را پشت سر گذاشتم. او در تمام مسابقه خیلی، خیلی خوب بازی کرد و در ست‌های دوم و سوم عملکرد خیلی خوبی داشت. من حداقل به فینال رسیدم پس چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توان به آنها افتخار کرد. من فکر می‌کنم مسابقه نزدیک بود و فاصله چندانی بین ما وجود نداشت اما من در ست سوم شروع دلخواه خودم را نداشتم و همین امر تفاوتی که در بازی دیدیم را رقم زد.

سوفیا کنین آمریکایی چهار گیم اول ست اخر را برد و در ادامه نیز اجازه نداد استوسر از فرصت‌های خود برای بازگشت به بازی استفاده کند. کنین تنها شش امتیاز در چهار سرویس گیم واگذار کرد، که چهارتای آنها زمانی که بازی ۵-۱ بود و سرویس می‌زد رخ داد، وقتی که مانع کسب تنها بریک استوسر در بازی شد. این تنیسور ۲۰ ساله که در همین هفته بهترین رتبه خود در رنکینگ WTA را با حضور در رده بیستم تجربه کرد با این قهرمانی در رده‌بندی جدید هفدهم خواهد شد. سوفیا کنین در نهایت گفت:

هدف من برای سال بعد این است که در میان ده بازیکن برتر حضور داشته باشم. اکنون می‌خواهم از این قهرمانی و یک سال عالی لذت ببرم و سعی کنم در مسابقات ووهان و پکن بهترین عملکرد را داشته باشم و در ژوهای نیز حضور پیدا کنم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار