28/03/2024

کرونا ویروس؛ از مشکل روانی سرنا ویلیامز تا ناکامی کوین اندرسون

  • توسط سروش
  • 21/03/2020
  • 0

سرنا ویلیامز به تشریح این موضوع پرداخت که دور بودن از اجتماع تا چه اندازه برای او سخت و دشوار است.

مشکل روانی سرنا ویلیامز

سرنا ویلیامز قهرمان ۲۳ دوره مسابقات گرنداسلم بیش از یک هفته پیش در صفحه اینستاگرام خود آشکار ساخت که به خاطر تهدیدات ناشی از وجود ویروس کرونا ۶ هفته در خانه قرنطینه خواهد شد. و پس از آن با انتشار پستی در شبکه اجتماعی TikTok تشریح کرد که او با یک اضطراب و نگرانی دست و پنجه نرم می‌کند. سرنا ویلیامز ، تنیسور ۳۸ ساله گفت:

من یک دقیقه وقت خواستم و درباره تجربه‌ام روی مسئله کرونا صحبت کردم. من با این جملات صحبت‌هایم را آغاز کردم که آه، این مسئله واقعاً روی من تأثیری ندارد. پس از آن ناگهان مسابقات تنیس ایندین ولز لغو شد و با خودم گفتم آه، خب، عجیب و غریب است اما مدت کوتاهی استراحت می‌کنم و از این اوقات فراغت لذت می‌برم. پس از آن مسابقات یکی پس از دیگری لغو شدند و این قضیه من را واقعاً مضطرب ساخت. حالا مدت زیادی و شاید ۲ هفته است که از اجتماع فاصله گرفتم و هر مسئله کوچکی من را دیوانه می‌کند و با این اضطراب کاملاً به حاشیه رفتم.

وی افزود:

هر زمانی که هر کسی پیش من سرفه یا عطسه می‌کند دیوانه می‌شوم. هیچ کسی را بغل نمی‌کنم و این لغت «هیچ‌کس» دخترم را هم شامل می‌شود. وقتی دخترم سرفه می‌کند من عصبانی می‌شوم و چپ چپ به او نگاه می‌کنم. یک سرنای عصبانی را می‌بیند و بعد از آن من ناراحت می‌شوم. به خودم می‌گویم حال او خوب است؟ دخترم دچار مشکل نشده است؟ هیچ کاری هست که بتوانم انجام دهم؟ من دقیقاً نمی‌دانم که چه کاری باید انجام دهم، بنابراین به جای آن‌که آرام باشم واقعاً یک تُن استرس به من غالب می‌شود.

سرنا ویلیامز

مسئولان ATP و WTA در اوایل این هفته اعلام کردند که تا ماه ژوئن هیچ تورنمنتی برگزار نخواهد شد و تمامی مسابقات زمین رسی این فصل لغو می‌شود. در همین حال، کارولین وزنیاکی، تنیسوری که اخیراً بازنشسته شده است اظهار داشت که او نمی‌تواند از سفر به آفریقا به خانه برگردد. او با انتشار تسویری از دین و همسرش، دیوید لی که ماسکی بر صورت داشتند در حساب اینستاگرام خود نوشت:

ما در آفریقا گیر افتادیم اما بالاخره در راه خانه هستیم. به محض این که از این سفر بازگردیم خودقرنطینگی در خانه را در دستور کار قرار خواهیم داد. برای همه آرزوی ایمنی و سلامتی دارم.

کوین اندرسون، تنیسور اهل آفریقای جنوبی که ماه گذشته زانوی خود را به تیغ جراحان سپرد منتظر بود تا در مسابقات تنیس مسترز مونته کارلو در ماه آوریل به میادین بازگردد اما از آنجایی که مسابقات این فصل به دلیل پاندمی ویروس کرونا لغو شد در راه بازگشت او نیز مانعی ایجاد شده است. تنیسور شماره ۵ سابق جهان نیمه دوم فصل ۲۰۱۹ را به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو از دست داد و ماه سپتامبر مشخص شد که این زانو نیاز به عمل جراحی دارد و پس از آن نیز در ماه فوریه مینیسک پاره خود را به تیغ جراحان سپرد. اندرسون در این باره به ATPTour.com گفت:

دوران ریکاوری من عالی پیش رفت. فکر می‌کنم واقعاً موفق بودم. برای تنیس مونته کارلو و فصل زمین‌های رسی آماده می‌شدم. همانطور که می‌دانید دیگر این مسابقات را نخواهیم داشت و فقط باید خود را آماده نگه داریم و حالا من در خانه هستم و احساس می‌کنم از سخت‌ترین مراحل این جراحی و ریکاوری عبور کرده‌ام. احساس می‌کنم نسبت به شرایط کنونی‌ام اعتماد به نفس کاملی دارم و امیدوارم اوضاع به حالت عادی برگردد و ایمن‌تر از این بتوانیم در محیط بیرون حاضر شویم.

این ویروس شبه آنفولانزا از زمان ظهورش از کشور چین در سال گذشته تا کنون ۲۷۰ هزار نفر را مبتلا ساخته و بیش از ۱۱ هزار نفر را در جهان به کام مرگ کشیده است و ورزش جهان هم تحت تأثیر این بیماری قرار گرفت. مسئولان ATP و WTA تورهای خود را تا تاریخ ۷ ژوئن لغو کردند و فصل زمین‌های رسی نیز همینجا به پایان رسید. اندرسون ۳۳ ساله در سال ۲۰۱۷ به فینال مسابقات تنیس اوپن ایالات متحده آمریکا رسید و همچنین فینال مسابقات سال گذشته ویمبلدون را نیز تجربه کرد اما دوران حرفه‌ای‌اش تحت تأثیر مصدومیت این بازیکن قرار گرفت. این بازیکن سال قبل فقط در ۵ تورنمنت حاضر بود و در سال ۲۰۲۰ نیز حضور در ۳ تورنمنت را تجربه کرد و رتبه جدول وی نیز تا ۱۲۳ نزول کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار