20/04/2024

سرنا ویلیامز به ‌عنوان برترین ورزشکار زن یک دهه اخیر انتخاب شد

  • توسط مینا
  • 01/01/2019
  • 0

سرنا ویلیامز در طول یک دهه اخیر یک چهره برتر بوده است، چه درون زمین تنیس چه بیرون از آن. برای شروع، او در چندین رویداد گرند اسلم مختلف به قهرمانی رسید، هیچ تنیسور زن دیگر در ده فصل اخیر WTA نتوانسته است بیشتر از سه قهرمانی گرند اسلم کسب کند.

سرنا ویلیامز ، برترین ورزشکار دهه اخیر بانوان

سرنا همچنین برای سه سال و نیم به صورت پیوسته در رده نخست رنکینگ تنیس زنان جهان قرار داشته است. جدا از دستاوردهای ورزشی، بخش سلبریتی بودن زندگی سرنا ویلیامز نیز بود که تنیس را زیر سایه خود قرار داد. همین سلبریتی بودن باعث شد تا تمام حرف‌ها و حتی افتخارات سرنا ویلیامز به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل شود. این خبرها می‌توانستند درباره پیروزی‌ها و قهرمانی‌های سرنا باشند یا حضور این چهره در دنیای فشن و مد و همچنین جر و بحث لفظی او با داوران یک بازی. مجلات مختلف سرنا را روی جلد خود می‌آوردند و حتی در بازی نهایی فصل مسابقات فوتبال آمریکایی یا NFL که سوپر بال معروف است، پیامی از سرنا پخش می‌شد که به قدرت زنان مربوط بود. همچنین تولد دختر سرنا و مسائل سلامت جسمانی و روانی این ابرستاره ورزشی نیز یکی از موضوعات مهم در سال‌های اخیر بود. سرنا ویلیامز با وجود آنکه سال‌های آخر دهه چهارم زندگی خود را سپری می‌کند هنوز هم در مسابقات مختلف به پیروزی می‌رسد و به فینال گرند اسلم‌ها راه پیدا می‌کند. بر اساس همین روی فرم بودن، سرنا ویلیامز روز شنبه از جانب رسانه آسوشیتد پرس به‌عنوان ورزشکار زن برتر دهه اخیر انتخاب شد. استیسی آلستر که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ مدیرعامل WTA بود و حالا سمت مدیریت اجرایی در سازمان تنیس کشور آمریکا که برگزارکننده رویداد یو اس اوپن است را بر عهده دارد، درباره انتخاب ویلیامز به‌عنوان ورزشکار زن برتر دهه گفت:

در آینده وقتی کتاب‎‌های تاریخ نوشته خواهند شد، می‌تواند اینطور حکایت شود که سرنا ویلیامز بزرگ، بزرگترین ورزشکار تمام تاریخ بوده است. من دوست دارم به آن بگویم ابرقدرت‌های سرنا. این ذهنیت یک قهرمان است. صرف نظر از شرایط سختی که سرنا با آنها روبه‌رو می‌شود، او همیشه به خودش اعتقاد دارد. مشکل سرنا چه مربوط به مسائل سلامتی باشد، چه بازگشت به تنیس یا بچه‌دار شدن و حتی تا سرحد مرگ پیش رفتن به خاطر آن، سرنا ویلیامز بر تمام این مشکلات غلبه کرده است و هنوز هم در فرم قهرمانی قرار دارد.

سیمون بایلز، ژیمناست جوان آمریکایی که ورزشکار زن برتر سال ۲۰۱۹ از نگاه آسوشیتد پرس لقب گرفت، در رده‌بندی برای ورزشکار زن برتر دهه ۲۰۱۰، پس از ویلیامز دوم شد و پس از او نیز شناگر معروف، کیتی لدکی در رده سوم قرار گرفت. لیندزی وان و میکاییلا شفرین، دو اسکی ‌باز مشهور نیز پس از این سه نفر در رده‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند. نکته جالب آنکه ویلیامز در مجموع پنج‎‌بار جایزه ورزشکار برتر سال آسوشیتد پرس را از آن خود کرده است که سه‌تای آنها در دهه اخیر و در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ توسط این تنیسور کسب شده‌اند. او همچنین در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۹ نیز این عنوان را از آن خود کرد.

سرنا ویلیامز

از طرفی، سیمون بایلز درباره سرنا گفت:

در زمان بزرگ شدنم، سرنا ویلیامز الگوی من بود. او بسیار فروتن است. او برای خودش و شخصیتش ارزش قائل شد و این برای هر ورزشکاری یک نکته خوب است. زمانی که شما شروع به بردن می‌کنید، برخی مغرور می‌شوند اما سرنا چه در زمان پیروزی و چه در زمان باخت خودش بود.

به ‌نظر می‌رسد همین شکست‌ها باشند که به ویلیامز انگیزه می‌دهند و به او کمک می‌کنند تا به بلندترین قله‌های شهرت و محبوبیت در ورزش برسد. ویلیامز در جریان یک مصاحبه با آسوشیتدپرس در سال ۲۰۱۳ اینطور گفت:

زمانی که شکست می‌خورم تعهد من بیشتر می‌شود و به من چیزی می‌دهد که برای رسیدن به آن تلاش کنم. زمانی که از خودم راضی نباشم، متوجه می‌شوم که باید سخت‌تر کار کنم و لازم است که بهتر شوم و خودم هم می‌خواهم که بهتر کار کنم وگرنه اصلاً نباید دیگر بازی می‌کردم.

سرنا ویلیامز بهترین سرویس‌های تنیس زنان را می‌زند، ضربات گراونداستروک قدرتمندی دارد و زمین خودش را به شکل بی‌رحمانه‌ای پوشش می‌دهد. او بر همین اساس ۲۳ قهرمانی گرند اسلم در بخش انفرادی دارد که این عدد از هرکس دیگری در دوران تنیس حرفه‌ای که از سال ۱۹۶۸ آغاز شد بیشتر است. بیشتر از نیمی از قهرمانی‌ها ویلیامز بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ به‌دست آمدند: چهار قهرمانی ویمبلدون، سه قهرمانی یو اس اوپن و سه قهرمانی در اوپن استرالیا و همچنین دو قهرمانی در اوپن فرانسه. این شامل چهار قهرمانی پیاپی از یو اس اوپن ۲۰۱۴ تا ویمبلدون ۲۰۱۵ می‌شود. ویلیامز همچنین در یک دهه اخیر، هفت مرتبه در رویدادهای اصلی ورزش تنیس دوم شد. چهارتا از این هفت نایب قهرمانی بعد از سال ۲۰۱۷ و زمانی که دختر سرنا به دنیا آمد رخ دادند. در مجموع، سرنا از ۳۳ رویداد گرند اسلم تنیس که در دهه اخیر در آنها شرکت کرد، در ۱۹ تورنومنت به دیدار نهایی راه یافت، این یعنی ۵۸ درصد! روزی که ویلیامز در مسابقات ویمبلدون سال ۲۰۱۶ به قهرمانی رسید، در گفتگو با خبرنگاران گفت:

من این حس قطعی را وقتی دارم که پس از باختن، احساس خوبی به خودم ندارم. اما پس از آن باید به خودم یادآوری کنم که تو سرنا ویلیامز هستی! و همان لحظات که است که من کوتاه می‌آیم و به خودم می‌گویم که آیا تو می‌دانی چه کارهایی کرده‌ای؟ چه کسی هستی؟ کاری که تو در زمین تنیس و بیرون از آن انجام داده‌ای فوق‌العاده بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار