20/04/2024

سرنا ویلیامز با پیروزی برابر کارولینا موچووا به دور چهارم یو اس اوپن رسید

  • توسط مینا
  • 31/08/2019
  • 0

سرنا ویلیامز ، قهرمان شش دوره یو اس اوپن روز جمعه با نتایج ۶-۳ و ۶-۲ مقابل کارولینا موچووا از جمهوری چک به پیروزی رسید و برای هجدهمین بار به جمع ۱۶ تنیسور پایانی مسابقات راه یافت.

پیروزی سرنا ویلیامز در اوپن آمریکا

سرنا ویلیامز در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت:

به نظرم در هر سه بازی که اینجا انجام دادم برای پیروزی تلاش کردم اما امروز شرایط اندکی متفاوت بود؛ من می‌دانستم که برابر موچووا قرار می‌گیرم و از شرایط بردن او باخبر بودم.

سرنا ویلیامز که شانس هشتم قهرمانی بازی‌های امسال محسوب می‌شود اولین بار در دور سوم یو اس اوپن ۱۹۹۸ شکست خورد و از آن تاریخ به بعد دیگر هرگز در این مرحله یو اس اوپن نباخته است و حالا رکوردش در این مرحله بعد از پیروزی ۷۳ دقیقه‌ای برابر بانوی شماره ۴۴ جهان، به ۱۸ پیروزی و یک شکست رسیده است. قهرمان ۲۳ دوره گرند اسلم‌ها در این مسابقه ۲۰ بار برنده شد و از ۱۵ خطایی که کرد ۷ تای آن دبل فول بود. در پایان ویلیامز از ۷ شانسی که برای برک کردن حریفش داشت در چهارتای آن موفق ظاهر شد تا به دور چهارم آخرین گرند اسلم سال صعود کند. سرنا ویلیامز اضافه کرد:

همانطور که در زمین گفتم نمی‌دانم که چگونه می‌توانم عملکردم را درجه‌بندی کنم اما قطعا به بازی و توانایی‌هایم باور دارم.

مونچووا که سال گذشته در جمع ۲۰۰ تنیسور برتر جهان هم قرار نداشت، از مرحله مقدماتی به دور سوم یو اس اوپن رسید. از آن زمان او با نتایج بسیار خوبی که گرفت، از جمله حضور در یک چهارم نهایی نخستین ویمبلدونش، رشد فوق العاده‌ای داشته است. این تنیسور چکی در مصاف با ویلیامز اما تنها در ۳۶ درصد از سرویس‌های دومش به برتری رسید.

سرنا ویلیامز

ویلیامز در دور چهارم باید به مصاف بانوی شماره ۲۲ تنیس جهان یعنی پترا مارتیچ از کرواسی برود؛ مارتیچ فصل فوق العاده‌ای را پشت سر می‌گذارد و پس از کسب اولین جامش در مسابقات استانبول به یک چهارم نهایی رولاند گاروس رسید و روز جمعه موفق شد در دو ست متوالی مقابل بانوی شماره ۱۲ جهان، آناستازیا سواستونا که به نیمه نهایی یو اس اوپن ۲۰۱۸ هم رسیده بود به پیروزی برسد.بعد از اینکه دو بازیکن در گیم‌های سرو ابتدایی‌شان به پیروزی رسیدند، سرنا ویلیامز با ضربات سنگینی که به توپ وارد آورد تنیسور چکی را به زحمت انداخت. این تنیسور آمریکایی در دو گیم سرو بعدی مونچووا سه برک پوینت به دست آورد اما مونچووا با سروها و والی‌های خوبش به بازی برگشت و نتیجه را در ست اول ۳-۳ کرد. ویلیامز به بازی تهاجمی‌اش ادامه داد و در گیم هفتم بازی دو فرصت دیگر را برای برک کردن حریف به دست آورد. در نهایت سرنا بازی را ۴-۳ کرد.

در گیم بعدی با وجود اینکه ویلیامز ۴۰-۱۵ از رقیبش پیش بود اما موچووا به بازی برگشت؛ پس از کش و قوس‌های فراوان ویلیامز در این گیم هم برنده شد. در گیم بعد هم او با وجود سه شانسی که برای قطعی کردن پیروزی‌اش در این ست داشت، در نهایت موفق شد تا حساب کار را ۶-۳ کند و با وجود ۱۳ پیروزی و ۸ خطا برنده ست نخست بازی شود. دبل فول‌های متوالی موچووا موجب این شد که سرنا در ست دوم ۳-۰ پیش بیفتد. با این حال کارولینا برای اولین بار سرنا را برک کرد و بعد از والی‌های پراشتباه ویلیامز نتیجه بازی را ۳-۲ کرد. در گیم هفتم، ویلیامز بازهم موچووا را برک کرد تا در یک قدمی صعود به یک هشتم نهایی یو اس اوپن قرار گیرد. سپس با بیرون رفتن فورهند تنیسور اهل جمهوری چک، سرنا در اولین فرصتش به پیروزی در این بازی رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار