29/03/2024

مسابقات مسترز کانادا؛صعود سرنا ویلیامز به نیمه نهایی با پیروزی برابر اوساکا

  • توسط سروش
  • 14/11/2019
  • 0
سرنا ویلیامز

سرنا ویلیامز انتقام شکست در دیدار فینال رقابت های گرند اسلم یو اس اوپن آمریکا را با پیروزی در مرحله یک چهارم پایانی مسابقاتِ مسترز کانادا موسوم به راجرز کاپ، مقابل نائومی اوساکا گرفت.

صعود سرنا ویلیامز به نیمه نهایی مسترز کانادا با پیروزی مقابل نائومی اوساکا

رقابت های تنیس ۱۰۰۰ امتیازی مسترز کانادا در بخش انفرادی زنان و در مرحله یک چهارم پایانی، در شهر تورنتو در حال انجام است که تاکنون حضور تنیسورهایی چون سرنا ویلیامز و سوفیا کنین از آمریکا و بیانکا آندرسکو از کانادا در مرحله نیمه نهایی این مسابقات قطعی شده است. در مهم ترین دیدار دور یک چهارم نهایی مسابقات زنان، در بامداد روز شنبه (۱۰ آگوست – ۱۹ مرداد) به وقت ایران، دو تن از بهترین تنیسورهای حال حاضر جهان یعنی نائومی اوساکا از ژاپن و سرنا ویلیامز از آمریکا به مصاف هم رفتند که در پایان این سرنا ویلیامز ۳۷ ساله بود که موفق به پیروزی ۲-۰ برابر حریف ژاپنی خود شد. در این دیدار که یک ساعت و ۱۷ دقیقه به طول انجامید، سرنا ویلیامز با امتیازاتِ ۶-۳ و ۶-۴ برابر نائومی اوساکا به پیروزی دست یافت تا علاوه بر صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات راجرز کاپ، انتقام شکست برابر این تنیسور ژاپنی را هم در بازی های گرند اسلم یو اس اوپن، گرفته باشد. در رقابت های یو اس اوپن آمریکا در سال ۲۰۱۸ و در بازی فینال، نائومی اوساکا دست به کار بزرگی زد و موفق به شکست ۲-۰ سرنا ویلیامز با امتیازاتِ ۶-۲ و ۶-۴ شده بود تا به اولین قهرمانی خود در گرند اسلم ها دست یابد. مسابقه ای که با حرف و حدیث های فراوانی نیز برگزار گردید و سرنا در آن بازی، بارها به تصمیمات داوری اعتراض شدیدی داشت. حال پس از گذشت تقریبا یک سال و این بار در کشور کانادا، این سرنا ویلیامز باتجربه و کارکشته بود که انتقام خود را از نائومی اوساکا بگیرد و با شکست این تنیسور ۲۱ ساله به مرحله نیمه نهایی رقابت های مسترز کانادا صعود نماید. ویلیامز در دیدار نیمه نهایی باید به مصاف برنده دیدار سیمونا هالپ از رومانی و ماریا بوزکوا از جمهوری چک برود. اگر به احتمال فراوان، سیمونا هالپ آماده را برنده بازی برابر بوزکوا بدانیم، آنگاه شاهد تکرار دیدار فینال مسابقات ویمبلدون در مرحله نیمه نهایی رقابت های راجرز کاپ خواهیم بود.

سرنا ویلیامز نائومی اوساکا

سرنا ویلیامز در چند سال گذشته در مسابقات راجرز کاپ ناکام بوده و این برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ است که او توانسته گام به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها بگذارد. در سوی دیگر این دیدار، نائومی اوساکا قرار داشت که باز هم یک تورنمنت ضعیف و ناامید کننده دیگر را پشت سرگذاشت. او که در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ موفق به فتح دو گرند اسلم پیاپی یو اس اوپن آمریکا و اوپن استرالیا در دو شهر نیویورک و ملبورن شده بود، پس از آن مرتبا برروی نوار ناکامی قدم برمی دارد. البته تنها نکته مثبت حضور در رقابت های مسترز کانادا این بود که اوساکا با صعود به مرحله یک چهارم پایانی، توانست بار دیگر جایگاه شماره یکِ خود را از اشلی بارتی استرالیایی پس بگیرد. اشلی بارتی که رنکِ یک دنیای تنیس در بخش زنان را در اختیار داشت، در همان دور نخست مسابقات مسترز کانادا برابر سوفیا کنین از ایالات متحده آمریکا شکست خورد تا خیلی زود از دور این رقابت ها کنار برود. این شکست و صعود اوساکا به جمع هشت تنیسور پایانی به معنای از دست رفتن جایگاه شماره اولی تنیس زنان برای این تنیس باز استرالیایی بود. اما با این وجود نمی توان از ناکامی های متعدد نائومی اوساکا در تورنمنت های تنیس چشم پوشی نماییم. او از مسابقات بزرگی هم چون رولاند گاروس (اوپن فرانسه) و ویمبلدون حذف گردیده و به هیچ وجه عملکرد خوبی در رقابت هایی که بر روی زمین های چمن نیز برگزار می شد، از خود نشان نداده است. سیر متوالی این ناکامی و شکست ها می تواند به منزله از دست رفتن جام قهرمانی یو اس اوپن باشد که شهریور ماه در شهر نیویورک آمریکا برگزار خواهد شد و اوساکا نیز به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در آن حاضر خواهد شد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار