28/03/2024

مسابقات تنیس ویمبلدون ۲۰۱۹؛ صعود سرنا ویلیامز و سیمونا هالپ به فینال

  • توسط سروش
  • 12/07/2019
  • 0

سرنا ویلیامز برای یازدهمین بار به فینال تنیس ویمبلدون رسید و حالا می خواهد تا برای هشتمین بار به قهرمانی در این گرند اسلم برسد. سیمونا هالپ از سوی دیگر به فینال رسیده و برای نخستین بار فینال ویمبلدون را تجربه خواهد کرد.

حضور سرنا ویلیامز و سیمونا هالپ در فینال تنیس ویمبلدون

سرنا ویلیامز که سابقه ۲۳ قهرمانی در بخش انفرادی گرند اسلم ها را دارد در دو ست پی در پی و با نتایج ۶-۱ و ۶-۲ باربورا استریکووا را در زمین اصلی شکست داد. در دیگر بازی نیمه نهایی هالپ در دو ست پیاپی با نتایج ۶-۱ و ۶-۳ الینا اسویتولینایی را از پیش روی برداشت که پیشتر سابقه حضور در جمع چهار تنیسور پایانی هیچ گرند اسلمی را نداشت.

سرنا ویلیامز درباره رویارویی با هالپ که پیش از این ۹ بار او را شکست داده و تنها یک بار به تن به شکست داده است، گفت:

من برای رویارویی با او اشتیاق فراوانی دارم.

تنیسور ۳۷ ساله آمریکایی در مجموع پنج شانسی که برای برِک کردن استریکووا داشت در چهار مورد آن موفق ظاهر شد. در حالی که استریکووا در هیچ کدام از سه شانس خودش موفق به برِک کردن ویلیامز نشد. سرنا که سال پیش در فینال ویمبلدون شکست خورد و از قهرمانی باز ماند تنها به یک قهرمانی دیگر در گرند اسلم ها نیاز دارد تا به رکورد ۲۴ قهرمانی مارگارت کورت برسد.

سیمونا هالپ درباره رویارویی با ویلیامز گفت:

بسیار سخت است که در شرایطی که او برای رسیدن به این رکورد تلاش می کند مقابلش به پیروزی برسم اما من تمام تمرکزم را بروی خودم خواهم گذاشت و درباره رکورد او فکر نمی کنم.

امسال برای سرنا ویلیامز به سبب بیماری و مصدومیتی که او را تا همین هفته پیش از حضور در دوازده مسابقه محروم کرده بود سال پر فراز و نشیبی بود. پس از شکست در دور سوم رولند گاروس در یکم ژوئن او در فرانسه برای انجام تست های پزشکی برای شرکت در ویمبلدون در پاریس باقی ماند.

ویلیامز در این باره گفت:

بطور قطع در حال حاضر شرایط بهتر شده است و هر بازی متوجه پیشرفت بیشترم هستم.

سرنا ویلیامز

پس از یک دیدار طاقت‌فرسای سه سته در برابر الیسون ریسکه در یک چهارم نهایی، سرنا برای شکست دادن استریکووایی که از ناحیه ران پای راستش دچار مصدومیت هم شده بود کار سختی نداشت. با این وجود استریکووا با ۳۳ سال سن مسن‌ترین بانویی بود که به نیمه نهایی یک گرند اسلم می رسد. ویلیامز بازی زیبا و بی نقصی را انجام داد و این موضوع از تعداد خطاهایشان واضح است؛ ویلیامز ۱۰ خطا و استریکووا ۲۸ خطا انجام دادند. هالپ ۲۷ ساله موفق شد تا در ست نخست اسویتولینای ۲۴ ساله را سه بار برِک کند و در ست دوم هم در بخشی از بازی ۴-۳ از حریفش پیش بود و در نهایت موفق شد با برِک کردن الینا در گیم آخر به فینال ویمبلدون ۲۰۱۹ برسد.

سیمونا هالپ درباره صعودش به فینال گفت:

همانطور که نتیجه روی اسکوربورد نشان می دهد پیروزی در این بازی بسیار دشوار بود. این احساس فوق‌العاده ای است و من واقعا هیجان زده و البته عصبی هستم. بی شک در حال پشت سر گذاشتن یکی از بهترین لحظات زندگی‌ام هستم.

این تنیسور رومانیایی که سال قبل به قهرمانی اوپن فرانسه رسید و دوبار دیگر به فینال رولند گاروس رسیده است، در سال ۲۰۱۸ در فینال اوپن استرالیا هم حاضر شد اما بهترین نتیجه‌اش در ویمبلدون به حضور در نیمه نهایی سال ۲۰۱۴ خلاصه می شود. همانطور که گفته شد سرنا ویلیامز و سیمونا هالپ پیش تر ۱۰ بار با یکدیگر روبرو شدند که ویلیامز به ۹ پیروزی و هالپ به یک پیروزی رسید. همچنین در این بین سه دیدار آنها در گرند اسلم ها می باشد. هر سه دیدار آنها در ویمبلدون ۲۰۱۱، یو اس اوپن ۲۰۱۶ و اوپن استرالیای ۲۰۱۹ سه سته شده است و در نهایت این سرنا ویلیامز بوده است که به پیروزی رسیده است.

سیمونا هالپ

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار