20/04/2024

زندگی نامۀ کوتاهی از میرکا فدرر (Mirka Federer)

  • توسط محمد رضا شیری
  • 23/12/2019
  • 0

تولد: 1 آوریل 1978، 41 سال

ملیت: سویس

نماد تولد: قوچ

نام دیگر: میرسولاوا واورینچ

زادگاه: اسلوواکی

شهرت: بازیکن تنیس

قد: 175 سانتی متر

همسر: راجر فدرر

فرزند: چارلین ریوا، لنی، لئو، میلا رز

میروسلاوا میرکا فدرر یک بازیکن تنیس سابق سوئیسی و همسر برترین تنیسور جهان ، راجر فدرر است. او در نخستین سال های بازی خود یکی از امیدوارکننده ترین تنیسورهای زن سوئیس بود و در مدت زمان کوتاهی علاقه مندان به بازی را در سراسر جهان شوکه کرد. او در سپتامبر 2001 ، هنگامی که در رتبندی شماره 9  را گرفت ، به رتبه برتر حرفه ای خود رسید. 76 در رتبه بندی جهانی WTA .  جدا از رده بندی مسابقات انفرادی ، در رده بندی دونفره او در سال 1998، هنگامی که تازه کار حرفه ای تنیس را شروع کرده بود، در 215 امین رتبه قرار گرفت. میرکا برای اولین بار در طول المپیک 2000 با راجر ملاقات کرد و آنها در حالیکه از علاقه مشترکشان به تنیس استفاده می کردند ، دوستی با یکدیگر را آغاز کردند. عشق او به تنیس به دوران کودکی اش برمی گردد. مارتینا ناواتیلوا ، تنیسور مشهور ، استعداد میرکا را زمانی کشف کرد که میرکا فقط 8 سال داشت و قدردانی یک ستاره بین المللی مانند او ، باعث شد تا میرکا به یکی از تنیسور های زن برتر سوئیس تبدیل شود. با این حال ، آسیب دیدگی مجدد او باعث شد تا از مهارت های خود به طور مداوم استفاده نکند و او فقط موفق شد وارد مرحله سوم مسابقات ایالات متحده 2001 شود. او مدتی بعد، از بازی ها خداحافظی کرد. او هنوز هم در تمام مسابقات همسرش راجر فدرر در زمین دیده می شود. او همچنین به عنوان مدیر روابط عمومی راجر فعالیت می کند و امور مالی همسرش را در کنار روابط عمومی مدیریت می کند.

میرکا و راجر فدرر

دوران کودکی و جوانی میرکا فدرر

  • میرکا در اول آوریل سال 1978 در بژنیس ، از والدینی که به تجارت جواهرات می پرداختند متولد شد. پس از تولد ، خانوادۀ وی برای آینده ای بهتر به سوئیس نقل مکان کردند. خانواده درآمدهای متوسطی داشتند و میرکا گفته است که تربیت بسیار ساده ای که او در کودکی داشت ، نقش مهمی در شکل گیری او به عنوان کسی که اهمیت پول و شهرت را درک می کند ، داشته است.
  • در سنین پایین ، او شاهد یک مسابقه تنیس بود و این ورزش در او بارقه ای ایجاد کرد و انگار که یک اشاره از جهان است ، وی در حالی که 8 سال داشت ، با مارتینا ناواتاتیواوا روبرو شد. او به دلیل شخصیت مارتینا تحت تأثیر قرار گرفت و تصمیم گرفت مثل او باشد و کودکی را وقف مهارت های خود به عنوان یک تنیسور کند. قبل از ملاقات با همسرش ، مارتینا به وی یک راکت تنیس هدیه داد که به گفتۀ میرکا بهترین هدیه تا قبل از دیدار با همسرش بوده است.
  • او ر روز ساعاتی در زمین تنیس تمرین می کرد در حالی که مدام به خواسته هایش برای بازی برای کشورش فکر می کرد و با وجود همه سختی ها ، از مشکلات مالی گرفته تا عاطفی ، در اواخر دهه 90 شانس این را داشت که نمایندۀ کشورش در تنیس حرفه ای باشد.

دوران حرفه ای میرکا فدرر

قهرمانی میرکا و راجر فدرر

  • میرکا با کسب عنوان قهرمانی Junior Swiss ، جایی که در بین بهترین بازیکنان جوان و نوظهور سوئیس حضور داشت ، استعداد بسیار زیاد خود را در ورزش نشان داد. وی پشتیبانی بی شماری از تنیس بازان حرفه ای را بدست آورد و در نتیجه آموزش و مربیگری در سطح جهانی ، خیلی زود کار حرفه ای تنیس را در اواخر نوجوانی / اوایل دهه بیست سالگی آغاز کرد.
  • اگرچه در واقع میرکا دوران کاری طولانی و بسیار موفقی نداشته است ، اما این مانع از داشتن هوادار نشد. وی با شروع کار در تنیس از اوایل تا اواسط دهه نود و در حالی که در مسابقات جهانی مشغول بازی بود ، به قهرمانی در تنیس تل آویو در سال 1997 رسید و در نهایت در سال 2000 برای تیم ملی المپیک انتخاب شد.
  • در المپیک 2000 تابستانی ، او با راجر فدرر آشنا شد که به تازگی کار خود را به عنوان بازیکن حرفه ای شروع کرده بود. آن ها فوراً عاشق یکدیگر شدند و با اینکه در زمینۀ تنیس هر کدام کاملاً راه خودش را پیش گرفته بود برای زندگی یک راه مشترک پیش گرفتند و روابط عاشقانه شان شروع شد.
  • در سه ماهه سوم سال 2001 ، میرکا با رسیدن به دور سوم یکی از معتبرترین مسابقات تنیس در سراسر جهان ، US Open ، در اوج کار خود قرار گرفت. او برای اولین بار از زمان شروع بازی هایش به لیست صد نفر برتر راه یافت. با این حال ، او در دور سوم از مسابقات کنار رفت ، اما سبک او با تماشاگران ارتباط برقرار کرد و او با تشویق و تحسین جهانی روبرو شد.
  • میرکا در سال 2002 برای بازی های تیمی، با راجر فدرر در مسابقات قهرمانی تنیس جام هاپمن همگروه شد. این یکی از آخرین دیدارهای حرفه ای وی بود که در نهایت در مورد مصدومیت خود برای رسانه ها شفاف سازی کرد و در نهایت او را مجبور به بازنشستگی کرد. پس از ازدواج با فدرر ، او مدیریت امور مالی ، و روابط عمومی راجر را آغاز کرد.

زندگی شخصی میرکا فدرر

میرکا فدرر

  • میرکا پس از عاشق شدن در یک نگاه در بازی های المپیک تابستانی 2000 ، با راجر فدرر به مدت یک دهه کامل در رابطه بود. رابطۀ آن ها صحبت مداوم تمام اهالی شهر بود و آن ها سرانجام در سال 2009 در ویلای Wenkenhof در Reiher در مراسمی که فقط نزدیکان در آن حضور داشتند ازدواج کردند.
  • عشق میرکا به این ورزش حتی پس از خداحافظی با آن و وداع تلخ فروکش نکرد و تقریباً در همه بازی های شوهرش شرکت می کند.
  • در همان سال پس از ازدواج ، این زوج از دختران دوقلوی خود، میلا رز و شارلین ریوا که دوقلوهای یکسان هستند استقبال کردند.
  • در سال 2014 ، این زن و شوهر این بار برکت مجموعه دیگری از دوقلوها ، پسر، که آن ها را لئو و لنارت نامگذاری کردند، بهره مند شدند.
  • با وجود مشغله داشتن چهار فرزند خردسال و یک خانواده برای مراقبت ، میرکا اجازه نمی دهد شوهرش به تنهایی سفر کند و یک سیستم پشتیبانی مداوم برای او است. فدرر یکی از برترین تنیسورهای معاصر است و معتقد است که اگر حمایت های همسرش نبود، او خیلی زودتر از این ها خسته شده بود و تحت فشارهای زیاد دوام نمی آورد.

مشکلات

  • میرکا فدرر مشوق همیشگی همسرش است و گاهی اوقات این اشتیاق از هد خارج می شود. او متهم به توهین کردن به رقیب همسرش استن واورینکا شد، در ست سوم نیمه نهایی تور ATP. او نقد های زیادی به دلیل رفتارهای هیجانی اش دریافت کرده است. میرکا در حین مسابقۀ راجر، رقیب راجر را یک «بچۀ نقنقو» خطاب کرده است. استن از میرکا به داوران شکایت کرده است. هنگامی که راجر مجبور به مداخله شد ، این اختلافات به اوج خود رسید و گفته می شود که این بحث به یک بحث و جدل کامل بین دو استاد تنیس تبدیل شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار