26/04/2024

زندگی‌نامه بوریس بکر ، تنیسور آلمانی

  • توسط آزاده یوسفی
  • 03/04/2019
  • 0
بوریس بکر

خلاصه

ستاره تنیس، بوریس بکر، در تاریخ 22 نوامبر 1967 در لایمن، شهری در آلمان غربی، متولد شد. در 17 سالگی، او با باز کردن راه خود به قهرمانی گرند اسلم ویمبلدون در سال 1985، به سرعت به بازیکنی حرفه‌ای تبدیل شد و پس از آن نیز پنج عنوان قهرمانی گرند اسلم را در بین 49 عنوان تک نفره خود کسب کرد. بکر با کسب و کار و منافع پوکر مشغول به کار است و در عین حال جنجال زیادی در بازنشستگی ایجاد کرده.

سال های اولیه زندگی

بوریس فرانتز بکر، در 22 نوامبر 1967 در لیمن، شهری در آلمان غربی، متولد شد. پدرش، یک معمار، مرکز تنیس شهر، باشگاه تنیس آبی و سفید، را بنا نهاد، که بکر ورزش را به عنوان کودک در آنجا یاد گرفت. او در سن 8 سالگی به طور رقابتی شروع به بازی کرد، و گاها با قهرمان آینده آلمانی، اشتفی گراف ، تمرین می‌کرد. بوریس بکر در کلاس دهم مدرسه را برای تمرین با فدراسیون تنیس آلمان غربی، ترک کرد. در سال 1984، او در 16 سالگی به بازیکنی حرفه‌ای مبدل شد.

کارنامه حرفه ای

بوریس بکر ویمبلدون 1985

مدت زیادی برای بوریس بکر قدرتمند 6 فوت و 3 اینچی، طول نکشید تا خود را در بازی نشان دهد. با سرویس قوی و تمایلش به حرکت در سراسر زمین تنیس، نوجوان مو قرمز روی موج انرژی خود به فینال ویمبلدون 1985 صعود کرد و در فینال، کوین کوران را در چهار ست شکست داد. در سن 17 سال و 7 ماه، بوریس بکر جوانترین بازیکن تاریخ در بخش مردان بود که عنوان گرند اسلم را به دست آورد (بعدا توسط مایکل چانگ این رکورد جا‌به‌جا شد)، همچنین اولین بازیکن بدون سید بود که این رقابت معتبر را برد.

بوریس بکر اپن آمریکا 1989

بکر در سال بعد قهرمانی ویمبلدون خود را، با برد در کمترین ست ممکن از ایوان لندل، تکرار کرد. او درفینال 1988 جام را به استفان ادبرگ باخت، اما در سال 1989 علاوه بر این جایزه، جایزه مسابقات اپن آمریکا را به دست آورد و رکورد 64 به 8 را در بازی‌ها ثبت کرد.

بکر پنجمین عنوان بزرگ خود را با سرنگونی لندل در اپن 1991 استرالیا برد، این پیروزی او را، برای اولین بار در دوران حرفه‌ایش، به رتبه اول رده‌بندی کلی تنیسور‌های جهان آورد. او در سال 1996 ششمین و آحرین گرند اسلم خود را در اپن استرالیا، با برد چهار ست از چنگ به دست آورد. بوریس بکر در کنار موفقیت خود در رشته های اصلی، در جام دیویس نیز قدرتمند بود. وی در سالهای 1988 و 1989 آلمان را به پیروزی رساند و در مقطعی از زمان، 22 بازی متوالی جام دیویس را برده بود. بکر همچنین سه بار در مسابقات قهرمانی جهان ATP و موفق به کسب مدال طلا تنیس دونفره المپیک به همراه مایکل استیچ شده است.

بوریس بکر ویمبلدون 1999

اما این بازیکن قدرتمند آلمانی بیشتر به خاطر موفقیتش زمین‌های چمن مشهور ویمبلدون به یاد آورده می‌شود، جایی که او به عنوان ستاره‌ای پرشور به یاد آورده می‌شود. به طور مشخص، او پس از باخت در دور چهارم ویمبلدون در سال 1999، بازنشستگی خود را اعلام کرد، و در نهایت رکورد خیره‌کننده 71 به 12 را در باشگاه “تماما انگلیسی” از خود به‌جا گذاشت. در کل او 49 عنوان تک نفره حرفه ای و 15 عنوان دونفره را کسب کرد و درآمدی بیش از 25 میلیون دلار داشت.

بوریس بکر بیرون از زمین تنیس

بوریس بکر فروش تجهیزات و لباس های تنیس را شروع کرد و در سال 2003 از او در تالار افتخار بین المللی تنیس قدردانی شد، اما پس از بازنشستگی عناوین بحث برانگیزی درباره او مطرح شد. او در سال 2002 متهم به فرار مالیاتی شد ولی توانست از صدور حکم زندان بگریزد. دو سال بعد او زندگینامه خود تحت عنوان “بازیکن”، را منتشر کرد، که در آن او به اعتیاد به قرص‌های خواب‌آور و رابطه عجیب و غریب با یک پیشخدمت در رستوران، که منجر به تولد یک کودک نامشروع و طلاق او شد، معترف بود. بکر، که در سال 2009 پس از ارائه پیشنهاد به مدل هلندی شارللی “لیلی” کرسنبرگ در یک برنامه تلویزیونی بازی، دوباره ازدواج کرده است، در سال های اخیر انگیزه های رقابتی خود را به مسابقات پوکر هدایت کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار