23/04/2024

بهترین زمین های تنیس در جهان

  • توسط مریم
  • 19/02/2020
  • 0
بهترین زمین های تنیس - هتل ساحلی پوئنتو رومانو

تمام علاقه مندان و بازیکنان تنیس هرکدام به نحوی در جستجوی مطالبی هستند تا به آنها کمک کند در ورزش خود موفق تر ظاهر شده و دید بهتر و بازتری نسبت به آن داشته باشند. در این مطلب ابتدا با شما درباری ورزشگاههای برتر تنیس در جهان صحبت می کنیم و سپس نکاتی را از طرف مربی سابق اندی مورای بازیکن برتر این رشته ورزشی برایتان خواهیم آورد تا کمکی برای هر چه بهتر بازی کردن شما باشد.

بهترین زمین های تنیس در جهان متعلق به کدام ورزشگاهها هستند

همین که پا به یکی از زمین های برتر تنیس بگذارید احساس می کنید که تجربه خارق العاده ای را پشت سر گذاشته اید. هر کدام از این ورزشگاه ها چه در ساحل جنوبی اسپانیا ، چه در حومه انگلیس و چه حتی در قلب لندن، به گونه ای الهام بخش هستند. حال اینکه این ورزشگاه ها کدام هستند را در ادامه برایتان آورده ایم:

هتل ساحلی پوئنتو رومانو در ماربلا اسپانیا

هتل پوئنتو رومانو (PUENTE ROMANO BEACH RESORT AND SPA) برای داشتن بهترین امکانات در سطح بین المللی در جنوب اروپا معروف است.

این هتل در گلدن مایل واقع شده و در محاصره کوهستان و مناظری خیره کننده می باشد. زمین های بسیار زیبای تنیس در این هتل که به طور قطع اشتیاق شما را برای یادگیری تنیس برمی انگیزد، اولین بار توسط جورن بورگ (Bjorn Borg) قهرمان سوئدی تنیس در سال 1979 افتتاح گردید و توسط مونولو سانتانا (Manolo Santana) قهرمان ویمبلدون سال 1983 مدیریت شد و با برگزاری مسابقات تنیس در قلب خود، باعث می شود تا هر دیداری تجربه ای حرفه ای به حساب بیاید.

این ورزشگاه دارای هشت زمین خاکی و دو زمین سخت برای بازی تنیس می باشد و زیباترین زمین بازی پوئنتو رومانو به عنوان زمین مرکزی، با ظرفیت 2500 تماشاچی، می تواند پاسخگوی هر نیازی باشد. این زمین بازی که از هر طرف مورد هجوم گل های زیبا و تابش خارق العاده خورشید اسپانیایی می باشد، پذیرای موسیقیدانان و خوانندگان مطرحی از جمله لیزا مینلی (Liza Minelli) و لیونل ریچی (Lionel Richie) نیز بوده است.

استوک پارک، باکینگهام شر، انگلستان

اگر در بازی تنیس به دنبال گوشه ای از میراث انگلیش باشید، استوک پارک (Stoke Park) در باکینگهام شر (Buckinghamshire) انگلیس، جای مناسبی برای شما خواهد بود.

این هتل لاکچری با اشغال 300 هکتار از زمین انگلیس توانسته است در ساخت بهترین زمین های تنیس جهان سهم قابل توجهی داشته باشد. عمارت اصلی این مجموعه در سال 1788 توسط جیمز ویات (James Wyatt) ساخته شد و در سال 1908 تبدیل به اولین هتل و باشگاه تنیس کشور تبدیل شد. در حال حاضر این هتل دارای چهار زمین خاکی مصنوعی، سه زمین سخت مفرش و شش زمین چمن مخصوص ویمبلدون می باشد. دور از ذهن نخواهد بود که این هتل در نزدیکی مسابقات ویمبلدون بهترین مکان برای اقامت بازیکنان است تا ضمن اقامت بتوانند تمرینات خود را نیز ادامه دهند.

هتل ساحلی کلویستر، جورجیا، آمریکا

با وجود زیبایی منحصر به فرد جنوبی، هتل های زیادی نیستند که بتوانند به اندازه این هتل پنج ستاره به موقعیت خود افتخار کنند. تنیس این مجموعه نیز به دلیل سطح بالای زمین ها، به همان اندازه قابل تحسین است. این هتل در پکیج تنیس خود، اقامت، چهار ساعت استفاده از زمین های تنیس و چهار ساعت برنامه کلینیک گروهی به ازای هر بازیکن را در طول مدت اقامت در اختیار مهمانان خود قرار می دهد.

این امر نه تنها باعث بهبود بازی شما می شود بلکه شرایط مناسبی برای مواضع تنیس در هتلی که برخی از بهترین امکانات گلف جهان، رستوران های پنج ستاره و برنامه های عالی آب درمانی را ارائه می دهد، خواهد بود. اقامت در چنین هتلی حقیقتاً یک تجربه ورزشی لوکس است.

ورزشگاه تنیس و کروکت آل انگلند، ویمبلدون، لندن، انگلستان

این ورزشگاه درهر فصل مسابقات، دو هفته تمام، مرکز تمام توجهات تنیس جهان است. تعداد مجاز برای عضویت این ورزشگاه تنیس و کروکت تنها 500 نفر می باشد و به اعضای خود تجربه ای باستانی از تنیس را هدیه می دهد. البته که اعضای افتخاری این مجموعه که شامل قهرمانان سابق تنیس و افراد برجسته جامعه هستند نیز از امکانات این مجموعه بی نصیب نیستند.

ورزشگاه آل انگلند در سال 1868 افتتاح شد و در حال حاضر دارای هجده زمین چمن، هشت زمین خاکی امریکایی و پنج سالن سرپوشیده می باشد.

پارک آئورونگی (Aorangi Park) نیز شامل بیست و دو زمین چمن و دو زمین چمن اکرولیک است که قبل و حین برگزاری مسابقات قهرمانی برای تمرین مورد استفاده قرار می گیرد.

ورزشگاه ها و زمین های ذکر شده اصلی ترین زمین های تنیس در جهان هستند و کیفیت بالای آنها برای بازی تنیس مسلماً یکی از مهم ترین المان هایی است که در آنها رعایت شده است.

چطور بازی کنیم تا به پیروزی برسیم

از مربی سابق اندی مورای، مارک پتچی، خواستیم تا پیشنهادات خود را برای پیروزی در زمین تنیس برایمان بازگو کند. مهم ترین نکته این بود که:

«خطاها و اشتباهات قابل اجتناب خود را به حداقل برسانید تا بتوانید موفقیت های بیشتری داشته باشید.»

راکت را راحت در دست بگیرید

بازیکنان تازه کار بسیاری را دیده ام که را کت را محکم در دست می گیرند، چرا که تصور می کنند هرچه محکم تر آن را در دست بگیرند، سویینگ آنها در ضربات قدرت بالاتری خواهد داشت. اما در واقع یک گریپ سبک تر چیزی است که می تواند این امر را محقق سازد. محکم گرفتن راکت تنها باعث تاول زدن دستان شما خواهد شد و در نتیجه نخواهید توانست بازی خوبی را از خود به نمایش بگذارید. همچنین تلاش کنید تا راکت را پایین نگاه دارید. عده زیادی هستند که راکت را میانه نگاه می دارند این کار باعث می شود تا تاثیر سوئینگ شما در ضربه کاهش پیدا نماید.

حالت سی را به خاطر داشته باشید

این مدل به شما در زدن سرویس خوب کمک خواهد کرد. اگر در هنگام زدن سرویس از این اصل طبعیت کنید، جای چندانی برای اشتباهات باقی نخواهد ماند. از بالا شروع کنید و با ادامه دادن حالتی حلالی ضربه خود را بزنید با این کار به راحتی می توانید قدرت و کنترل لازم را در اختیار داشته باشید. حالت سی به شما این امکان را می دهد تا به خوبی از عهده پرتاب توپ بربیایید. اجازه دهید توپ به زمین برخورد کند و در همان حین ادامه حرکت برای تکمیل حالت سی را انجام دهید و پوزیشنی بدون نقص برای ضربه خود مهیا نمایید. این حرکت را نصفه رها نکنید، برای زدن ضربه ای خوب باید تمام حالت سی را به طور کامل اجرا نمایید.

چشم از توپ بر ندارید

بازیکنان مبتدی در هنگام زدن ضربه نگاه خود را به جهتی معطوف می کنند که قصد دارند توپ را به آنجا بفرستند این کار اشتباه است. نگاه شما باید در تمام لحظات بر روی توپ متمرکز باشد حتی در لحظه ای که به رشته های راکت برخورد می کنند. از ضربه سرویس تا رالی نگاه خود را از توپ دور نکنید. وقتی تمام حرکات توپ تحت نظر شما باشد، توانسته اید کنترل را به دست بگیرید.

زاویه صحیح پا

اگر زاویه پاهای شما درست باشد، شانس بیشتری برای پرتاب توپ به محل مورد نظرتان خواهید داشت. حالت پاهای خود را درست کنید یکی از پاهای شما باید به سمتی متمایل باشد که قصد دارید توپ را به آنجا بفرستید و پای دیگر شما باید در راستای مستقیم قرار گرفته باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار