19/04/2024

آیا نواک جوکوویچ به دنبال شکستن رکورد قهرمانی‌های فدرر در گرند اسلم‌ها است؟

  • توسط مینا
  • 26/08/2019
  • 0

با قهرمانی در چهار گرند اسلم از پنج گرند اسلم اخیر، جایگاه نواک جوکوویچ در میان بهترین‌های تاریخ گرند اسلم ها بهتر از همیشه است و مرد شماره یک دنیای تنیس در تلاش است تا با قهرمانی در یو اس اوپن خودش را به صدر این لیست نزدیک‌تر کند.

نواک جوکوویچ به دنبال رسیدن به رکورد فدرر

نواک جوکوویچ در حالی پا به فلاشینگ نیویورک می‌گذارد که برای به دست آوردن هفدهمین قهرمانی‌اش در گرند اسلم‌ها تلاش خواهد کرد؛ در صورت قهرمانی این تنیسور صرب، او تنها یک قهرمانی با رافائل نادال (۱۸) و سه قهرمانی با راجر فدرر (۲۰) فاصله خواهد داشت. جوکوویچ گفت:

از رقابتی که بین پرافتخار ترین تنیسورهای گرند اسلم‌ها وجود دارد آگاهم و من هم بخشی از آن هستم و از این رو نمی‌توانم به صحبت‌های مردم در این‌ باره گوش ندهم. این حرفم اندکی مبالغه آمیز است اما راه درازی در پیش دارم. از آنجایی که هدفم رسیدن به این رکورد است مسئولیت سختی روی دوشم قرار دارد. من ۳۲ ساله‌ام و همه چیز نسبت به ۱۰ سال پیش فرق می‌کند. با این حال همچنان در داخل و خارج از زمین، احساس جوانی دارم و می‌خواهم این انگیزه‌ام را حفظ کنم.

ماه گذشته نواک جوکوویچ در فینال تاریخی ویمبلدون، دو بار از شکست گریخت و در نهایت موفق شد در ست پنجم با نتیجه ۱۳-۱۲ راجر فدرر را شکست دهد و قهرمان این رقابت‌ها شود. با این پیروزی جوکوویچ موفق شد راجر فدرر را با ۳۷ سال و ۳۴۰ روز سن، از قهرمانی در یک گرند اسلم محروم کند. اگر فدرر موفق به قهرمانی در مسابقات ویمبلدون می‌شد، آنگاه او لقب مسن‌ترین قهرمان تاریخ این رقابت‌ها را ازآن خود می‌کرد. این برد همچنین سومین پیروزی جوکوویچ برابر فدرر در فینال های ویمبلدون بود (پس از سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵).

حالا فدرر در نیمه بالایی جدول یو اس اوپن به همراه نواک جوکوویج قرار دارد و احتمال برخورد آن‌ها در نیمه نهایی این مسابقات بسیار بالاست. نواک پیروزی‌اش در فینال امسال ویمبلدون را در کنار پیروزی برابر رافائل نادال در اوپن استرالیای ۲۰۱۲ به عنوان بهترین مسابقات دوران بازی‌‌اش انتخاب کرده است:

فینال ویمبلدون جزو دو بازی برتر تاریخم بوده و دیگر انتخابم فینال اوپن استرالیای ۲۰۱۲ در مقابل نادال است که بیش از شش ساعت طول کشید. از این رو این دو مسابقه اهمیت خاصی در ذهنم و دوران بازی‌ام دارند. با اینکه سال‌ها از اوپن استرالیای ۲۰۱۲ می‌گذرد اما آن بازی تاثیر بسیاری روی من گذاشته و امیدوارم فینال ویمبلدون برابر راجر هم تا سال‌های سال به یاد آورده شود.

نواک جوکوویچ

عملکرد فوق العاده نواک در گرند اسلم های اخیر این تنیسور صربستانی را به این خودباوری رسانده که توانایی بالایی دارد و می‌تواند به دستاوردهای بزرگی دست یابد. وی افزود:

هنگامی که بازنشسته شوم یا حجم فشار مسابقاتم را کم کنم، این فرصت را دارم که درباره همه چیز فکر کنم؛ آن وقت می‌توانم به مسابقات پیشینم نگاه کنم، هرچند این کار بسیار دشوار است. ممکن است گاهی به عقب نگاه کنید و احساس مثبتی به دست آورید و از این کار اعتماد به نفس، انگیزه و خودباوری بسیاری دریافت کنید. این کار انگیزه تلاش برای کسب دوباره چنین نتایج تاریخی‌ای را در شما افزایش می‌دهد اما در حال حاضر باید روی زمان حال تمرکز کنم.

نواک جوکوویچ برای سومین بار به عنوان مدافع عنوان قهرمانی وارد یو اس اوپن می‌شود و امیدوار است برای اولین بار از عنوان قهرمانی‌اش در نیویورک دفاع کند. جوکوویچ در هشت یو اس اوپن اخیرش، هفت بار به فینال این رقابت‌ها رسیده و رکورد ۶۹ پیروزی و ۱۰ شکست را در مرکز ملی تنیس بیلی جین کینگ ثبت کرده است. وی افزود:

شخصاً از موفقیت‌هایی که به دست می‌آورم و بازی کردن در زمینی مانند آرتور اش استادیوم در یو اس اوپن خوشحالم. تعداد کمی از بازی‌هایم که شب برگزار شده را واگذار کردم و اکثر بازی‌های آرتور اش استادیوم در شب انجام می‌شود. از این رو از اتمسفر موجود در اینجا لذت می‌برم و فضای این مسابقات به کل با ویمبلدون فرق می‌کند. به نظرم باید خودم را با این رقابت‌ها تطبیق دهم و فکر می‌کنم در ورزش ما تفاوت فضای یک گرند اسلم با سایر گرند اسلم ها مفید است.

فدرر و نادال هم برای قهرمانی در این گرند اسلم و افزایش اختلافشان با جوکوویچ تلاش می‌کنند و این موضوع مسابقات را جذاب‌تر خواهد کرد. برای جوکوویچ اما در وهله اول صعود از دور نخست با پیروزی برابر روبرتو کاربالس بائنایِ اسپانیایی اهمیت دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار