20/04/2024

بررسی رنکینگ جهانی تنیس مردان و بانوان در هفته اخیر

  • توسط سروش
  • 14/01/2020
  • 0

با پایان یافتن هفته، قصد داریم تا نگاهی به مهم‌ترین جابجایی‌های رنکینگ‌ جهانی تنیس در بخش زنان و مردان بیندازیم. ابتدا با بیشترین پیشرفت‌های دنیای تنیس مردان شروع می‌کنیم.

تغییرات رنکینگ جهانی تنیس

-آندری روبلف، رده ۱۸ رنکینگ جهانی، ۵ پله صعود

آندری روبلف به سومین قهرمان جوان تورنمنت Qatar ExxonMobil Open تبدیل شد و سومین قهرمانی‌اش در ATP Tour را با پیروزی در هر ۸ ست دیدارهایش در دوحه به دست آورد. این تنیسور ۲۲ ساله روس با پیروزی برابر میخاییل کوکوشین، پیر هیوز هربرت و میومیر کچمانوویچ به دیدار فینال رسید و در آن کورنتین موتتی را شکست داد که برای اولین بار به فینال یک رقابت ATP صعود کرده بود. روبلف با پنج پله صعود به رده ۱۸ رنکینگ جهانی صعود کرد تا بهترین رتبه دوران حضورش در دنیای تنیس را تجربه کند.

-دنیل مدودف، رده ۴ رنکینگ جهانی، یک پله صعود

این تنیسور روس در جریان صعودش به نیمه نهایی نخستین دوره رقابت‌های ATP Cup به چهار پیروزی در بخش انفرادی رسید. مدودف موفق به شکست فابیو فونینی، جان ایسنر، کسپر رود و دیگو شوارتزمن شد و در یک دیدار حیاتی و سه سته به نواک جوکوویچ صربستانی باخت تا تیم روسیه از گردونه رقابت‌ها حذف شود. مدودف با یک پله صعود به بهترین جایگاهی که در طول دوران حضورش در دنیای تنیس داشته رسید.

-روبرتو بائوتیستا آگوت، رده ۹ رنکینگ جهانی، یک پله صعود

روبرتو بائوتیستا آگوت هر شش دیداری که به عنوان بازیکن شماره دوی تیم اسپانیا در بخش انفرادی ATP Cup انجام داد را با پیروزی پشت سر گذاشت. این تنیسور ۳۱ ساله در طول این تورنمنت تنها ۲۵ گیم از دست داد و به دو پیروزی متوالی برابر نیک کیریوس و دوشان لایوویچ رسید. بائوتیستا آگوت با یک پله صعود در رنکینگ جهانی حالا با بهترین جایگاهش در این جدول برابری می‌کند.

-دوشان لایوویچ، رده ۲۷ رنکینگ جهانی، ۷ پله صعود

مرد شماره دوی تیم صربستان در جریان قهرمانی این تیم در تورنمنت ATP Cup به چهار برد و دو باخت رسید. او که در تمامی بازی‌های تیم صربستان در این مسابقات شرکت کرد در برابر لوید هریسط نیکولاس جری، فلیکس آگر آلیاسیم و کارن خاچانوف به پیروزی رسید. نایب قهرمان مسترز ۱۰۰۰ امتیازی مونت کارلو با ۷ پله صعود در رنکینگ جهانی به جمع ۳۰ تنیسور برتر دنیای تنیس برگشت و حالا در جایگاه ۲۷ این جدول قرار دارد.

دیگر جابجایی‌های قابل توجه این هفته:

– دنیس شاپووالوف، رده ۱۳ رنکینگ جهانی، یک پله صعود

– نیک کیریوس، رده ۲۶ رنکینگ جهانی، ۳ پله صعود

– دنیل ایوانز، رده ۳۳ رنکینگ جهانی، ۹ پله صعود

– کسپر رود، رده ۴۶ رنکینگ جهانی، ۷ پله صعود

– میومیر کچمانوویچ، رده ۵۳ رنکینگ جهانی، ۹ پله صعود

– کمرون نوری، رده ۶۲ رنکینگ جهانی، ۱۰ پله سقوط

– کورنتین موتت، رده ۷۰ رنکینگ جهانی، ۱۱ پله صعود

– آندریاس سپی، رده ۸۴ رنکینگ جهانی، ۱۳ پله سقوط

– لئوناردو مه‌یر، رده ۱۰۰ رنکینگ جهانی، ۱۲ پله سقوط

ده نفر برتر رنکینگ جهانی تنیس مردان:

۱. رافائل نادال، ۱۰۲۳۵ امتیاز

۲. نواک جوکوویچ، ۹۷۲۰ امتیاز

۳. راجر فدرر، ۶۵۹۰ امتیاز

۴. دنیل مدودف، ۵۹۶۰ امتیاز

۵. دومینیک تیم، ۵۸۹۰ امتیاز

۶. استفانوس تسیتسیپاس، ۵۳۷۵ امتیاز

۷. الکساندر زوروف، ۳۳۴۵ امتیاز

۸. متئو برتینی، ۲۸۷۰ امتیاز

۹. روبرتو بائوتیستا آگوت، ۲۶۴۰ امتیاز

۱۰. گائل مونفیلس، ۲۵۶۵ امتیاز

رنکینگ جهانی تنیس رافائل نادال راجر فدرر

با وجود یک فینال تمام آمریکایی در تورنمنت اوکلند، مشخص بود که آمریکا‌یی‌ها هفته پرافتخاری را پشت سر خواهند گذاشت. قهرمان تورنمنت اوکلند یعنی سرنا ویلیامز با یک پله صعود در رنکینگ جهانی حالا بالاتر از کیکی برتنز قرار دارد. قهرمان ۲۳ دوره رقابت‌های گرند اسلم، نخستین قهرمانی‌اش در سه سال اخیر را به دست آورد. او موفق شد تا با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ جسیکا پگولا را شکست دهد و نخستین جام بعد از مادر شدنش را به دست آورد. در اینجا قصد داریم تا به برخی دیگر از جابجایی‌های مهم این هفته در دنیای تنیس بانوان بپردازیم.

– آماندا آنیسیمووا، رده ۲۲ رنکینگ جهانی، ۳ پله صعود

این تنیسور ۱۸ ساله که برای اولین بار به نیمه نهایی تورنمنت اوکلند صعود کرد و طی دو ست متوالی به سرنا ویلیامز باخت، رکورد خوبی را در این هفته از خودش به جا گذاشت و اگنی بوچارد، داریا کاساتکینا و کاترینا کوزلوا را شکست داد. این دومین دوره حضور او در این رقابت‌ها بود؛ آنیسیمووا سال گذشته در یک چهارم نهایی به ویکتوریا کوزموا باخته بود.

– اکاترینا الکساندروا، رده ۲۶ رنکینگ جهانی، ۸ پله صعود

الکساندروا به عنوان شانس پنجم قهرمانی پا به تورنمنت شنزن گذاشت و با نتایج ۶-۲ و ۶-۴ النا ریباکینا را در فینال شکست داد و در طول این تورنمنت تنها یک ست از دست داد. عملکرد فوق العاده او در این تورنمنت در حالی به وقوع پیوست که پیش از این از دور دوم این رقابت‌ها پیش‌تر نرفته بود. او حالا بهترین جایگاهش در رنکینگ جهانی را تجربه می‌کند.

– النا ریباکینا، رده ۳۰ رنکینگ جهانی، ۶ پله صعود

او به عنوان شانس پنجم قهرمانی پا به تورنمنت شنزن گذاشت و در مسیر صعودش به فینال مقابل سه رقیب حاضر در جمع پنجاه تنیسور برتر رنکینگ جهانی به پیروزی رسید. او حالا برای اولین بار در دوران حضورش در دنیای تنیس در جمع ۳۰ تنیسور برتر جهان قرار گرفته است.

– جنیفر بریدی، رده ۴۹ رنکینگ جهانی تنیس ، ۴ پله صعود

او به دور اصلی تورنمنت بریزبین صعود کرد و موفق شد تا ماریا شاراپووا، بانوی سابق شماره یک دنیای تنیس را با نتایج ۳-۶، ۶-۱ و ۷-۶ شکست دهد. او همچنین در مصاف با بانوی شماره یک کنونی دنیای تنیس یعنی اشلی بارتی در یک هشتم نهایی، با نتایج ۶-۴ و ۷-۶ به پیروزی رسید و حالا برای اولین بار در دوران حضورش در دنیای تنیس به جمع ۵۰ تنیسور برتر رنکینگ جهانی صعود کرده است.

– جسیکا پگولا، رده ۶۴ رنکینگ جهانی تنیس ، ۱۸ پله صعود

نایب قهرمان تورنمنت اوکلند، کارولین وزنیاکی را با نتایج ۳-۶، ۶-۴ و ۶-۰ در نیمه نهایی شکست داد تا برای اولین بار در دیدار فینال مقابل سرنا ویلیامز قرار گیرد.

ده نفر برتر رنکینگ جهانی تنیس بانوان:

۱. اشلی بارتی، ۷۵۴۷ امتیاز

۲. کارولینا پلیسکووا، ۵۹۴۰ امتیاز

۳. نائومی اوساکا، ۵۴۹۶ امتیاز

۴. سیمونا هالپ، ۵۴۶۱ امتیاز

۵. النا اسویتولینا، ۵۰۷۵ امتیاز

۶. بیانکا آندرسکو، ۴۹۳۵ امتیاز

۷. بلیندا بنچیچ، ۴۶۰۵ امتیاز

۸. پترا کویتووا، ۴۴۳۶ امتیاز

۹. سرنا ویلیامز، ۴۲۱۵ امتیاز

۱۰. کیکی برتنز، ۴۱۶۵ امتیاز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار