16/04/2024

حواشی تنیس؛ از انتظار طولانی رافائل نادال تا بازنشستگی یکی از مربیان موفق

  • توسط سروش
  • 15/04/2020
  • 0

در حالی‌که ورزش تنیس به دلیل پاندمی ویروس کرونا فلج شده و از حرکت بازایستاده، رافائل نادال بر این عقیده است ماهیت جهانی تنیس به این معنی می‌باشد که به زودی شانس کمی برای بازگشت مسابقات تنیس به وجود خواهد آمد.

انتظار طولانی رافائل نادال

نواک جوکوویچ نیز پیش‌بینی می‌کند که یک تأخیر طولانی‌مدت را قبل از این‌که مسابقات تنیس پشت درهای بسته بازی شود پیش‌بینی‌ می‌کند و تنیسور شماره ۱ جهان معتقد است که بازیکنان چند ماه دیگر باید برای حضور در میادین تنیس منتظر بمانند. مسابقات تنیس اوپن فرانسه، جایی‌که رافائل نادال ۱۲ عنوان قهرمانی آن را یدک می‌کشد تا ماه سپتامبر به تعویق افتاده است و اندکی بعد از مسابقات تنیس اوپن ایالات متحده آمریکا برگزار خواهد شد و این در حالی است که رقابت‌های تنیس ویمبلدون برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم به طور کامل لغو شد. اما چشم‌انداز گرند اسلم رولند گاروس این است که هواداران باید از خانه‌های خود این رقابت‌ها را تماشا کنند. این تنیسور اسپانیایی چهارشنبه شب در گفتگویی با رادیو Onda Cero  اظهار داشت:

تنیس یک ورزش جهانی است. ما از کشوری به کشور دیگر می‌رویم و بسیاری از مردم مجبورند برای تماشای مسابقات سفر بکنند. این‌که هر تورنمنت بزرگی در یک زمان کوتاه‌مدت یا میان مدت برگزار شود برای من دشوار به نظر می‌رسد.

لیگ‌های معتبر فوتبال آماده می‌شوند که برای چند هفته پشت درهای بسته مسابقات خود را برگزار کنند تا فصل خود را کامل کنند و از زیان قابل توجه قراردادهای رسانه‌ای خود جلوگیری کنند.  اما تورنمنت‌های تنیس برای کسب درآمدهای خود بیشتر متکی به تماشاگر هستند و بازی در ورزشگاه‌های خالی این رقابت‌ها را پیچیده‌تر می‌کند. جوکوویچ در گفتگو با همان برنامه رادیویی اظهار داشت:

این تصمیم آسانی نیست. من آماده هستم اما معتقدم باید چند ماه دیگر هم صبر کرد.

رافائل نادال در مورد برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر گفت:

اگر شما بتوانید پشت درهای بسته بازی کنید، من خوشحال می‌شوم اما به عقیده من کار بسیار دشواری است.

رافائل نادال

بازنستگی یکی از موفق‌ترین مربیان تنیس

پائول کوستین که به عنوان سرمربی تنیس در تاریخ NCAAدر ۳۹ فصل حضورش ۱۱۷۹ پیروزی را در کارنامه دارد، سه‌شنبه بازنشستگی خود را به عنوان سرمربی تنیس مردان و زنان VCU اعلام کرد.

کوستین پس از ۹ فصل حضور در تیم مدرسه‌ای خود، لیدل راک در سال ۱۹۹۰ سکان هدایت VCU مردان را در دست گرفت. تیم رامز ۳ سال قبل از ورود او تنها ۱۳ پیروزی در ۵۹ بازی کسب کرده بود و وی در اولین فصل حضورش این تیم را به رکورد ۲۲ پیروزی و ۵ شکست رساند. در سال ۱۹۹۳ آن‌ها شروع به موفقیت‌های خود در تورنمنت NCAA کردند و این حضور تا فصل ۲۰۰۸ ادامه یافت.

او در سال ۲۰۰۱ سکان هدایت VCU زنان را در دست گرفت و رامز را به ۳۸ بار حضور در تورنمنت NCAA رهنمون ساخت و آن‌ها ۲۹ بار در مسابقات قهرمانی کنفرانس حاضر شدند.  در سال ۲۰۰۰، VCU ۵ قهرمانی متوالی را در تورنمنت NCAA بدست آورد و پس از آن ۴ بار متوالی مسابقه قهرمانی ملی را به استنفورد واگذار کرد. کوستین عنوان مربی سال ملی را که هر فصل از جانب انجمن حرفه‌ای‌های تنیس ایالات متحده آمریکا اهدا می‌شود دریافت کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار