29/03/2024

پیروزی رافائل نادال و دنیل مدودف در روز دوم مسابقات اوپن استرالیا

  • توسط مینا
  • 22/01/2020
  • 0
رافائل نادال

هوگو دلین با نمایش پرتلاشی که روز سه‌شنبه داشت نزد هواداران محبوب شد اما در نهایت این رافائل نادال بود که توانست بازی خود در مرحله اول اوپن استرالیا را با پیروزی پشت سر بگذارد.

پیروزی رافائل نادال در اوپن استرالیا

شانس اول قهرمانی اوپن استرالیا توانست با نتیجه ۶-۲، ۶-۳، ۶-۰ اولین پیروزی خود در ملبورن را کسب نماید. نادال پس از پایان این دیدار در مصاحبه درون زمین گفت:

این بازی یک شروع محکم بود. من فکر می‌کنم که ست سوم یک ست فوق‌العاده بود. فکر می‌کنم من سطح بالایی از تنیس را بازی کردم. دو ست اول را با اندکی احتیاط بیشتر بازی کردم. تنها تلاشم این بود که یک بازی قدرتمندانه انجام دهم و اشتباهات زیادی نداشته باشم. سپس البته، با آن اختلاف بزرگ در نتیجه، من سعی کردم طوری بازی کنم که به نظرم واقعا نیاز است به آن صورت نمایش داشته باشم اگر بخواهم در این مسابقات به نتیجه برسم.

رافائل نادال با این پیروزی یک گام کوچک به سمت بیستمین گرند اسلم خود و اولین قهرمانی‌اش در اوپن استرالیا از سال ۲۰۰۹ نزدیک شد. اما این تنیسور اسپانیایی در ادامه صحبت‌های خود با این اشاره داشت که به بازی بعدی خود فکر نمی‌کند و تنها بر روی ارتقاء سطح بازی‌اش تمرکز کرده است. نادال گفت:

من به تمرین فردایم فکر می‌کنم، سعی می‌کنم سطح تنیسی را که در ست سوم بازی کردم دنبال کنم. این باید هدف من باشد، مگر نه؟ اگر می‌خواهم در این تورنمنت به کار خودم ادامه بدهم باید در بالاترین سطح خودم بازی کنم. تنها کاری که من می‌توانم انجام بدهم این است که تمام تلاشم را برای ادامه دادن به بهترین شکل ممکن انجام بدهم. باقی چیزها در ادامه مشخص خواهد شد.

با احتساب این پیروزی رافائل نادال حال در اولین گرند اسلم سال در مجموع ۶۲ برد و ۱۳ باخت دارد. نادال حالا در مرحله اول باید به مصاف فدریکو دلبونیس برود. این تنیسور آرژانتینی ژائو سوسا را ظرف مدت دو ساعت و ۱۸ دقیقه با نتیجه ۶-۳، ۶-۴، ۷-۶ (۳) از پیش رو برداشت تا برای دومین مرتبه به مرحله دوم اوپن استرالیا برسد. نادال تاکنون در رویارویی‌های خود با دلبونیس ۳ پیروزی کسب کرده و اصلا شکست نخورده است. همچنین هم‌تیمی نادال در مسابقات ATP Cup که با شکست تیم اسپانیا در فینال مقابل صربستان به پایان رسید یعنی پابلو کارنو باستا با نتایج ۶-۴، ۳-۶، ۶-۱، ۷-۶ (۲) جوزف کووالیک از اسلوواکی را شکست داد.

رافائل نادال

همچنین در دیدار مهم دیگری از روز دوم مسابقات تنیس اوپن استرالیا، دنیل مدودف مجبور شد تا برای پیروزی مرحله اول خود تلاش سختی داشته باشد. مدودف فرانسس تیافو را با نتیجه ۶-۳، ۴-۶، ۶-۴، ۶-۲ شکست داد. این تنیسور روس که در تورنمنت ۲۰۱۹ اوپن استرالیا در مرحله یک هشتم نهایی برابر نواک جوکوویچ شکست خورد و حذف شد، در طول این مسابقه خود که در استادیوم راد لیور برگزار شد، ۹ مرتبه سرویس حریف را بریک کرد و ۴۲ ضربه وینر داشت. مدودف قصد دارد تا اولین قهرمانی گرند اسلم خود را در ملبورن پارک تجربه کند. او در سال گذشته نخستین فینال گرند اسلم خود در یو اس اوپن را تجربه کرد و مغلوب نادال شد. مدودف حالا با احتساب این پیروزی که برای رسیدن به آن دو ساعت و ۳۶ دقیقه تلاش کرد، پنج پیروزی و یک شکست کسب کرد.  سید چهارم تورنمنت در چهار دیدار از پنج بازی تیم روسیه در ATP Cup به پیروزی رسیده بود. مدودف پس از پایان بازی خود گفت:

من احساس متفاوتی داشتم زیرا برای اولین مرتبه در عمرم بود که در مرحله اول یک گرند اسلم به‌عنوان یک بازیکن محبوب در زمین اصلی بازی کردم. من بابت پیروزی خود خوشحالم زیرا بسیار مهم بود. مرحله اول یک گرند اسلم هرگز آسان نیست. گاهی اوقات مهمترین چیز این است سطح چندان دیوانه‌واری از خود به نمایش نگذارم یا ضربات عجیب و غریبی نزنم، بلکه تنها در بازی‌های خودم به پیروزی برسم و تورنمنت را به خوبی آغاز نماید. این یک دیدار دشوار برابر فرانسس بود. خوشحالم از اینکه در چهار ست به پیروزی رسیدم و نیاز نبود پنج ساعت بازی کنم.

حالا مدودف برای آنکه به مرحله سوم مسابقات راه یابد باید به مصاف پدرو مارتینز برود که از طریق مسابقات انتخابی به جدول اصلی تورنمنت راه یافت. این تنیسور اسپانیایی با غلبه بر دومینیک کوپفر اولین پیروزی خود در سطح تور را تجربه کرد. دومینیک تیم، دیگر تنیسور قدرتمند حاضر در ملبورن با اعتماد به نفس فراوان در بازی مرحله اول خود برابر آدرین مانارینو فرانسوی حاضر شد. تیم اتریشی که سید پنجم مسابقات امسال است تا پیش از آنکه ظهر روز سه‌شنبه با نتایج ۶-۳، ۷-۵، ۶-۲ مانارینو را شکست بدهد، برابر این تنیسور ۷ پیروزی کسب کرده بود. تیم در مصاحبه درون زمین خود پس از این بازی گفت:

آخرین باری که من در مقابل مانارینو به میدان رفتم دو سال پیش بود. ما همیشه بازی‌های نزدیکی داشته‌ایم. او یک بازیکن کاملا با استعداد است پس من از اینکه توانستم به مرحله دوم اوپن استرالیا برسم خوشحال هستم.

اما در یک بازی مهم دیگر، استنیسلاس واورینکا پس از آنکه دمیر زومهور را با نتایج ۷-۵، ۶-۷ (۴)، ۶-۴، ۶-۴ از پیش رو برداشت به مرحله دوم تورنمنت صعود کرد. قهرمان سال ۲۰۱۴ این مسابقات ۵۷ ضربه وینر داشت و هردو بریک پوینتی که با آنها روبه‌رو شده بود را سیو کرد. استن واورینکا حالا در مقابل زومهور در مجموع رویارویی‌های خود ۲ برد و ۲ شکست ثبت کرده است. واورینکا حالا برای راهیابی به مرحله سوم باید آندریاس سپی را از پیش رو بردارد.

در دیگر دیدارهای مهم روز دوم اوپن استرالیا، الکساندر زورف توانست در سه ست پیاپی مارکو سچیناتو را شکست بدهد، گائل مونفیس برابر ین سون لو به پیروزی رسید، دیوید گافین جرمی شاردی را شکست داد. فابیو فونینی، دیگو شوارتزمن، کارن خاچانوف، آندری روبلف، نیک کیریوس و دوشان لایوویچ نیز حریفان خود را شکست دادند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار